Arve Systad Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Men så er det vel meir rettferdig å samanlikne ein Mastergrad med Siv.Ing, vel? Uansett så er det vel liten forskjell på utdanningskvaliteten mellom høgskulane og universiteta. Mitt inntrykk er iallefall at det kjem stort sett an på dei ulike fagområda du kan studere, og der er det ingen høgskular eller universitet som kan samanliknast direkte uansett fordi utdanninga er lagt opp ulikt. Pluss det Jesper sa Endret 4. september 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Skulle nok valgt NITH i Oslo, gitt. Da hadde du valgt det aller beste 9429156[/snapback] Min semesteravgift er nesten 30 000 kroner lavere enn din. 9429179[/snapback] Du får hva du betaler for? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er faktisk en betydlig forskjell mellom universitetet og høyskolen, hvertfall når det kommer til IT studiene. Universitetet er mye mer teoretisk, men høyskolen er mer praktisk og man får mer oppfølging. Altså kan man mer etter å ha gått på IU Også er ikke ingeniørgraden beskyttet lenger. Jeg vil si at en med bachelor i IT er bedre skikket til de fleste jobber enn en med ingeniørgrad Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Blazing performance. The fastest web browser on any platform, Safari loads pages up to 2 times faster than Internet Explorer 7 and up to 1.6 times faster than Firefox 2. "Could be the fastest web browser on any platform if Opera didn't exist" skulle det stått. Endret 5. september 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 http://www.useit.com/alertbox/fancy-formatting.html Spennende faktisk. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Av de få fagene jeg har tatt om HTML og web på UiB, har jeg alltid blitt fortalt at tabeller er fy-fy og at semantikk er viktig! Også nybegynnerkurs i html går bort ifra tabeller, og benytter css til å løse utfordringene istedet.9428842[/snapback] Med andre ord ser det ut som jeg valgte rett når jeg valgte UiB over NTNU? 9429143[/snapback] Tja, mye mulig. Men det eksisterer ikke så mange webutvilkings-fag på UiB (iallefall som jeg vet om), synes det er synd de ikke har noe om ajax f.eks. Spennende Steinmann! Endret 5. september 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Blazing performance. The fastest web browser on any platform, Safari loads pages up to 2 times faster than Internet Explorer 7 and up to 1.6 times faster than Firefox 2. "Could be the fastest web browser on any platform if Opera didn't excist" skulle det stått. 9430159[/snapback] Tviler på at Apple går for skrivefeil. Endret 5. september 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) neida, Safari er en super browser :-/ Noen som har testet beta-versjonen på Windows? Applikasjonen klarer jo ikke å bruke operativsystemets standard-gui, alt ser rart og kvalmt ut. I tillegg tok det ikke mange millisekundene før buggsene spratt frem. (Greit nok, det var jo en beta, men hadde jo vært fint om den kunne fungert innimellom iallefall) Tror jeg går for Opera-Alpha istedet Edit: hadde jeg hatt mac ville kanskje Safari føltes bedre. Iallefall passer GUI'et inn, og jeg antar programmet kjører stabilt der? Endret 5. september 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) qualbeen: Stemmer. Eg liker ikkje Safari, heller ikkje i OS X. Min kommentar var til neitakk sitt forslag om å endre teksten til "Could be the fastest web browser on any platform if Opera didn't excist" (exist<->excist) Endret 5. september 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 C ligger nær x-tasten Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 VG sine meninger om nye Opera. "Best på bokmerker og fart" Under panseret har Opera gjort en del endringer som påvirker farten i svært positiv retning. En rask måling gjort av nettstedet CybernetNews setter Opera 9.5 helt i spissen av raske nettlesere, med en lastetid på 8 sekunder av CybernetNews' forside. Opera <3 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har åpnet Safari én gang på den nye MacBooken min, som nærmer seg en uke gammel med stormskritt, og det var for å laste ned Firefox. Jeg liker rett og slett ikke utseendet til Safari, jeg føler meg ikke helt i ett med det, slik jeg gjør med min customizede Firefox Opera har jeg åpnet én gang, men har det installert. Grunnen var at jeg ville surfe under CS3-installasjonen. Av en eller annen grunn klager Adobe sine updatere og installere på at Firefox er åpent når man kjører dem. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har ikke fått vært hjemme nok til å få synca bokmerkene. Men det er digg greie det. Nå mangler bare feeds og utseende! Også trengs det en egen sidebar for feeds om man ikke har en mailkonto åpen. Det er idiotisk at det ikke finnes nå. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Mulig jeg har misforstått, men kan ikke iepngfix bruker slik? #footer { behavior: url(iepngfix.htc) } Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 alphaimageloader fungerer faktisk veldig fint har jeg funnet ut Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Vet noen om et godt program for å lage screencasts? Lyd spiller ikke så stor rolle. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det er faktisk en betydlig forskjell mellom universitetet og høyskolen, hvertfall når det kommer til IT studiene. Universitetet er mye mer teoretisk, men høyskolen er mer praktisk og man får mer oppfølging. Altså kan man mer etter å ha gått på IU Også er ikke ingeniørgraden beskyttet lenger. Jeg vil si at en med bachelor i IT er bedre skikket til de fleste jobber enn en med ingeniørgrad 9430123[/snapback] Det er sant at man får tettere oppfølging og en mer praktisk utdaning på en høyskole, men jeg kan ikke se at du har belegg for resten av uttalelsene dine. En sterk teoretisk utdanning gir en viktig grundig, grunnleggende kunnskap, noe som vil gjøre man mer allsidig i fremtiden. Det er ikke tilfeldig at mengden teori kontra praksis øker jo høyere opp i utdanningssystemet man kommer. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg tror det er mer essensielt å teste ut f.eks IE-hacks, isteden for å bare lese om det, uten å røre en browser. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 I ein del fag (For eksempel programmering) er det unyttig med dødsmasse teori uten praksis, though - så igjen, dei ulike universiteta/høgskulane har ulike linjer, og det som skiljer dei mest i dag utenom det er navnet. Du kan ikkje samanlikne ein Bachelorgrad i IT med Siv.Ing med fokus på naturvitenskaplige fag (elns)... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 De som går Ing i Data har en hel del matte, fysikk og kjemi istedenfor datarelaterte fag. De som går bachlor har derfor fler datafag og mer praktisk læring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå