834HF42F242 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Selvlært er den beste om ikke den eneste måten å lære seg dette faget godt på. 9424121[/snapback] Agreed! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeesh!Nettopp hatt forelesning i Informasjonsteknologi Grunnkurs som er en del av Datateknikkstudiet på NTNU. Blir skremt av hva som læres bort til stakkars uvitende studenter. Trodde at NTNU, som liksom skal være et av Norges mest respektable universiteter skulle kunne lære bort bedre kode enn det jeg så i dag ass... Følgende kode var noe av det som ble "lært bort" i dag: <body bgcolor="FF0000"> <input type="checkbox" name="myndig" checked> "til å få nettsider til å se ut som man vil kan man bruke tables til å dele opp siden" 9424115[/snapback] Uff, fikk vondt inne i meg. Nå døde litt av fremtidsplanene mine Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Snakket med faglærer da, og øvingene kunne jeg gjøre helt på min egen måte, bare resultatet (les i browseren) ble det samme, så jeg klarer meg.. Gleder meg bare til vi begynner med noe annet enn html for barneskolen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Face it, alle instanser som lærer bort slikt ligger langt etter. Selvlært er den beste om ikke den eneste måten å lære seg dette faget godt på. 9424121[/snapback] Jeg er enig, men ser egentlig ikke noen reell grunn til at det skal være slik. De andre fag på høyskoler/universitet pleier å benytte seg av bøker som oppdateres fra år til år og lærere som holder seg godt oppdatert, så jeg synes det er litt rart at en ikke klarer å holde seg godt nok oppdatert akkurat i dette feltet. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er jo forskrekkende. Når en skole som dette (NTNU er ikke akkurat et pinglenavn) ikke en gang kan håndtere enkel HTML, hvordan står det da til med de andre fagområdene? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Snakket med faglærer da, og øvingene kunne jeg gjøre helt på min egen måte, bare resultatet (les i browseren) ble det samme, så jeg klarer meg..Gleder meg bare til vi begynner med noe annet enn html for barneskolen 9424188[/snapback] Du gjor jo din egen situasjon bedre, men ikke stedet du studerer på. Dette gjør meg mer sikker på at det er det rette jeg gjør nå, jobber isteden for å studere udaterte metoder. Endret 4. september 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har fått inntrykk av at det lille vi kjem til å lære her på NITH vil vere ganske oppdatert, though. Skal ikkje uttale meg sikkert før vi kjem så langt, men...thats my impression. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Var ikke det på prosjektfaget sist år. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jasså, hvordan var det, da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er jo forskrekkende. Når en skole som dette (NTNU er ikke akkurat et pinglenavn) ikke en gang kan håndtere enkel HTML, hvordan står det da til med de andre fagområdene? 9424221[/snapback] Åpenbart vesentlig bedre. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Datateknikk er jo kjent som et meget bra studie, men akkurat denne biten imponerte meg lite.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 http://my.opera.com/desktopteam/blog/ Whupdidu Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 http://my.opera.com/desktopteam/blog/ Whupdidu 9425023[/snapback] Ser veldig nice ut. Laste ned og prøve Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Sync <3 Hva faen? ikke noe kopier og ctrl + b lenger ? :o Endret 4. september 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 <div>Experts nye nettbutikk</div> Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 <div>Experts nye nettbutikk</div> 9425469[/snapback] Vil nå heller si <table><tr><tr><td><span><i>Experts</i> nye nettbutikk</span></tr></table>. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Haha! Gikk inn på shop.rc-flight.com for å se på rc fly og helikoptere og fikk denne beskjeden: Din Nettleser er for gammel. <br>Du må bruke versjon 4 (eller senere) av Netscape eller Internet Explorer. Du har kan likevel prøve <A Href='default.asp'>her<A> Jeg bruker den nyeste versjonen av Opera Edit: Mente shop.fxhobby.no/ Endret 4. september 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 <div>Experts nye nettbutikk</div> 9425469[/snapback] Den var jo blitt helt ok, egentlig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Tenker du på koden eller utseendet? I got a real nice site, but you're looking at my code I got a pretty pretty page, but you're looking at my code Endret 4. september 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 litt tilbake til min "innføring i html" fra NTNU... dette er min første øving: () http://itgk.idi.ntnu.no/oving/oving1/ sitat oppgavetekst: "Du skal ha en meny som linker sammen sidene, og bruke tabeller for å kontrollere layouten på siden" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå