Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Du kan ved hjelp av ODBC linke dataene til en tabell/database utenfor Access. Går greit  til MSSQL server, mener det også skal gå til MySQL.

Nå er det en god stund siden jeg satt å kludra med dette, så kunnskapen er litt rusten, men jeg mener at man kan velge om man vil bare importere, eller etablere en dynamisk link til det eksterne datasettet.

9375854[/snapback]

Du mener at to databaser speiler hverandre automagisk via ODBC? Nifty, men jeg ville aldri trodd at den funksjonaliteten var tilgjengelig i access :)

Men jeg løste uansett hele problemet ved å sette bort jobben med dette til en annen jeg har kontakt med. Han har litt mer erfaring enn meg på det, så det er nok det beste for kunden.

Larve; congratz. Måtte alle drittkunder holde seg unna din vei (hilsen en som er sjeleglad for at jobben har droppet privatkunder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Btw, post trehundrede, som jeg er i skyene nå, føles så stort  :fun:

9379814[/snapback]

Til advarsel: La oss nå ikke bruke regneferdighetene på å finne ut hvor mange ganger flere poster vi har postet.

9379849[/snapback]

hehe... For de som ikke oppfattet det så var det et snev av ironi i den dær da :D

Har vært her lenge nok da... Vokst opp i denne delen av forumet, alt jeg kan kommer jo nesten fra denne kanten av webben :cool:

Lenke til kommentar

Rød pil er margin, og blå pil er line-height. Men hva er det som spesifiserer gapet markert med grønn pil?

Bildet er fra en linje wrap H1 lastet i Opera og uthevet med markøren.

Edit: Jeg forsøker å få nazikontroll over alt som har med posisjoner, formater og tekst å gjøre.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Denne luften kommer ikke om man markerer paragraf med ekstra line-height. Så enten er det noe spesielt med markering i Opera og markering hvor ikke hele line-heighten markeres, annerledes tolkning av line-height på Hx-elementer eller så kommer gapet fra noe annet :S

Finne frem pixel-linjal :p

Edit: Luften eksisterer mellom P oh Hx, mens den ikke eksisterer mellom p-linjer. Så jeg forstår ikke hvorfor det kommer ekstra over øverste p-linje når padding og margin er 0. Line-height for h vil jo først gjelde ovenfor nederste H-linje.

Edit igjen: Glem det... Ser ut til at det er fast høyde på markeringsfeltet i forhold til kun størrelsen på teksten ja.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opera er ganske kjente i norge og forholdsvis mye brukt som nettleser.

Kan noen si meg eller antyde noe på vei hva som gjør at ikke flere av de største norske nettsidene klarer å lage siden så skikkelig at den funker i Opera? F.eks Aftenposten og deres tvguide. Dnb og deres nettbank.

Edit: Stor a i Aftenposten.

Endret av regga
Lenke til kommentar
Opera er ganske kjente i norge og forholdsvis mye brukt som nettleser.

Kan noen si meg eller antyde noe på vei hva som gjør at ikke flere av de største norske nettsidene klarer å lage siden så skikkelig at den funker i Opera? F.eks aftenposten og deres tvguide. Dnb og deres nettbank.

9380591[/snapback]

Fordi dem mekker sidene sine med en nettleser som tolker koder feil som referanse. Når man retter seg etter en slik nettleser, vil det selvsagt ikke se likt ut i en nettleser som tolker kodene riktig. Ergo er det utviklerne, og ikke Opera, sin feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...