enden Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Du kan ved hjelp av ODBC linke dataene til en tabell/database utenfor Access. Går greit til MSSQL server, mener det også skal gå til MySQL. Nå er det en god stund siden jeg satt å kludra med dette, så kunnskapen er litt rusten, men jeg mener at man kan velge om man vil bare importere, eller etablere en dynamisk link til det eksterne datasettet. 9375854[/snapback] Du mener at to databaser speiler hverandre automagisk via ODBC? Nifty, men jeg ville aldri trodd at den funksjonaliteten var tilgjengelig i access Men jeg løste uansett hele problemet ved å sette bort jobben med dette til en annen jeg har kontakt med. Han har litt mer erfaring enn meg på det, så det er nok det beste for kunden. Larve; congratz. Måtte alle drittkunder holde seg unna din vei (hilsen en som er sjeleglad for at jobben har droppet privatkunder) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Larve; congratz. Måtte alle drittkunder holde seg unna din vei (hilsen en som er sjeleglad for at jobben har droppet privatkunder) 9379163[/snapback] Huh? Dumme kunder har vi aldri sett...? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Nei til fornorsking!! "RSS-straum"!?! Lenke til kommentar
KimS Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Har et kjipt problem som jeg gjerne skulle funnet en løsning på. Noe her inne som gidder å ta en kikk her? Btw, post trehundrede, som jeg er i skyene nå, føles så stort Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 http://www.wesnoth.org/forum/viewtopic.php?t=17515 Rofl? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Btw, post trehundrede, som jeg er i skyene nå, føles så stort 9379814[/snapback] Til advarsel: La oss nå ikke bruke regneferdighetene på å finne ut hvor mange ganger flere poster vi har postet. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Nei til fornorsking!!"RSS-straum"!?! 9379811[/snapback] Nyhetsstrøm. Drøyt.. 9376998[/snapback] Var jo den filmen jeg linka til under NICE, da. Så, old! Endret 28. august 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Nei til fornorsking!! "RSS-straum"!?! 9379811[/snapback] Klinger fint, det da. RDF Side Sammendrag-straum Lenke til kommentar
KimS Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Btw, post trehundrede, som jeg er i skyene nå, føles så stort 9379814[/snapback] Til advarsel: La oss nå ikke bruke regneferdighetene på å finne ut hvor mange ganger flere poster vi har postet. 9379849[/snapback] hehe... For de som ikke oppfattet det så var det et snev av ironi i den dær da Har vært her lenge nok da... Vokst opp i denne delen av forumet, alt jeg kan kommer jo nesten fra denne kanten av webben Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Då har du dyktige folk som lærer deg ting Lenke til kommentar
KimS Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Korrekt, mye kunnskap her Er ikke så klok på "hacks" da, så sliter med å finne en løsning på problemet mitt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Rød pil er margin, og blå pil er line-height. Men hva er det som spesifiserer gapet markert med grønn pil? Bildet er fra en linje wrap H1 lastet i Opera og uthevet med markøren. Edit: Jeg forsøker å få nazikontroll over alt som har med posisjoner, formater og tekst å gjøre. Endret 28. august 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 All luft mellom to linjer er vel line-height? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Denne luften kommer ikke om man markerer paragraf med ekstra line-height. Så enten er det noe spesielt med markering i Opera og markering hvor ikke hele line-heighten markeres, annerledes tolkning av line-height på Hx-elementer eller så kommer gapet fra noe annet :S Finne frem pixel-linjal Edit: Luften eksisterer mellom P oh Hx, mens den ikke eksisterer mellom p-linjer. Så jeg forstår ikke hvorfor det kommer ekstra over øverste p-linje når padding og margin er 0. Line-height for h vil jo først gjelde ovenfor nederste H-linje. Edit igjen: Glem det... Ser ut til at det er fast høyde på markeringsfeltet i forhold til kun størrelsen på teksten ja. Endret 28. august 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Einaste avstand mellom to linjer er line-height. Det du har markert med grønt der er eigentleg ein fortsettelse på den nederste blå pila. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Arve Systad: Se edit... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Opera er ganske kjente i norge og forholdsvis mye brukt som nettleser. Kan noen si meg eller antyde noe på vei hva som gjør at ikke flere av de største norske nettsidene klarer å lage siden så skikkelig at den funker i Opera? F.eks Aftenposten og deres tvguide. Dnb og deres nettbank. Edit: Stor a i Aftenposten. Endret 28. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Veit ikkje heilt om eg forstår deg riktig, men iallefall, innad i eitt element, så er avstanden frå bunnen av ei linje til bunnen til neste kun avgjort av line-height. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Opera er ganske kjente i norge og forholdsvis mye brukt som nettleser.Kan noen si meg eller antyde noe på vei hva som gjør at ikke flere av de største norske nettsidene klarer å lage siden så skikkelig at den funker i Opera? F.eks aftenposten og deres tvguide. Dnb og deres nettbank. 9380591[/snapback] Fordi dem mekker sidene sine med en nettleser som tolker koder feil som referanse. Når man retter seg etter en slik nettleser, vil det selvsagt ikke se likt ut i en nettleser som tolker kodene riktig. Ergo er det utviklerne, og ikke Opera, sin feil. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Den grønne pila finnes ikke. Ville i såfall vært line-space. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå