Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Signaturen din bryter opp designet, Kiman. Til overskrifter kan du vel bruke sIFR?

9366524[/snapback]

Signaturen min? Hvordan kan den gjøre det? Hvilket skin? Ja, kan selvfølgelig det, men for det første er det noe dritt å sette opp, og det er heller ikke optimalt med en flashløsning når det ikke er/burde være nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per i dag er jo sIFR eit godt alternativ det, du får fin font til dei som har flash, til resten får du ein standardfont.

 

Men, det er ingen tvil om at det å importere fonts vha. CSS hadde gjort ting lettare og meir fleksibelt. Er dog ikkje eit skrikande behov for det, i mine auge. Det er andre ting dei heller kan fokusere på.

Lenke til kommentar
Men kan ikke helt si at jeg skjønner hva det er du vil oppnå heller?

9366648[/snapback]

Tipper han vil ha noko ala:

<p id="copyright"><a href="Sheeeeee'eesh">I am <strong>extremely</strong> important. This site is also <strong>extremely</strong> important, and this footer is the most extremely important footer alive.</a></p>

 

...men det er jo berre teit.

 

 

----

Angåande @font-face: Det funker ikkje i praksis, rett og slett. Tenk på alle "fontmakarane" som går dunken fordi Kari Nordmann har embedda FF DIN i kildekoda si.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Hva er enkleste, W3C-gyldige måte å lenke en hel div som inneholder andre diver på?

 

Noe slikt:

 

<a id="bottom" href="http://loathsome.us>
 <div id="copyright"></div>
</a>

 

eller

 

<a href="http://loathsome.us"><div id="bottom">
 <div id="copyright"></div>
</div></a>

 

Begge funker, men ingen validerer.

9366446[/snapback]

Tja, mulig block level ikke er så populært i inline elementer. Vet faktisk ikke hvorfor dette ikke er lov? En av semantikkrytterene her kan sikkert svare.

En liten workaround er å bytte ut div med span og heller bruke css til å sette span til display: block;

Lenke til kommentar
Tja, mulig block level ikke er så populært i inline elementer. Vet faktisk ikke hvorfor dette ikke er lov? En av semantikkrytterene her kan sikkert svare.

 

Fordi eit element som ikkje skal inneholde ("tvungne") linjeskift kan ikkje plutselig inneholde linjeskift. Les om inline- og block-level elements i spesifikasjonen om du vil :)

 

En liten workaround er å bytte ut div med span og heller bruke css til å sette span til display: block;

9366746[/snapback]

 

Det er nok det som må bli løsninga om du vil ha ei lenke til å vere ei blokk med tekst.

Lenke til kommentar

Kos når hovedkortet plutselig begynner å leve igjen, etter 4-5 måneder i graven. Skulle teste det en siste gang før jeg sendte det inn til MPX, og jammen klarte dritten å boote skikkelig.

 

En smule digg å gå fra 14" laptop til denne lille saken med en 24" Dell :love:

Lenke til kommentar
loathsome: Da kan du bare ha inline-elementer i 'wrapperen' din. Hvis ikke får du finne andre måter, absolutt posisjonere en usynlig <a> med z-index, for eksempel. Ikke noe jeg vil anbefale sånn uten videre, dog...

9367203[/snapback]

 

Hm, ok. Takk for svar dere. Absolutt posisjonering og roting er noe jeg holder meg unna, blir vel inline-elementer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...