Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Tulling.

9349762[/snapback]

Vet ikke om du burde si noe, faktisk. Hvis du ikke har noe bedre å komme med, kan du fint holde kjeft. Begynner å bli mektig lei av holdningen din her inne.

9350420[/snapback]

 

Jeg kom med et korrekt svar, gjorde jeg ikke? Hvilke "holdning"? kan du vennligst påpeke noen konkrete eksempler? Hadde vært fint :)

 

@loathsome:

Sjekket statistikk på noen nettsider der vi har en del data om brukere. Sidene har ekstrem liten andel av "nerder"/avanserte bruker, alle data (IP-logging, spørreundersøkelser, OS etc) tyder på typisk gjennomsnittsbruker. Bruken av 800 x 600 ligger fra 0,5 til 2,5 %.

9350654[/snapback]

 

Takk skal du ha! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tulling.

 

Såså, veslegut, ta det med ro du. Det var aldri deg eg snakka til eingong.

 

Anders-Moen:

Det er veldig, veldig lite aktuell programvare i dag som eigentleg har store problem med Vista. Eg har hittil ikkje hatt problem med noko som helst.

 

...eller er Opera så fantastisk bra at den automatisk fikser HD på alle devicer med en skjerm?

9350447[/snapback]

 

Ja. Opera kan òg lage kaffi til deg, mens den tar oppvasken og støvsugar.

 

Opera :love:

Lenke til kommentar
Det er veldig, veldig lite aktuell programvare i dag som eigentleg har store problem med Vista. Eg har hittil ikkje hatt problem med noko som helst.

Okay

Andre dagen med Vista nå, og har allerede prøvd 2 spill som ikke ville fungere..(FMS og et til som jeg nå har glemt)

 

Ja. Opera kan òg lage kaffi til deg, mens den tar oppvasken og støvsugar.

:O

Det gjør den ikke for meg .. ;p

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Hadde Opera hatt noe like bra som firebug, så hadde jeg antakelig brukt Opera til alt og kun hatt firefox for å teste (slik som med IE6)

Dessverre har ike Opera developer tools kommet like langt, ennå, men de har ihvertfall mye fokus på det for tiden.

9351148[/snapback]

Derfor man bruker Firefox til debugging og Opera til hverdags :thumbup:

 

Opera :love:

 

Dæven. Sa noen bloatware? Jeg vil jo bare ha en nettleser, for Guds skyld!

9351002[/snapback]

Så lenge den er kjappere, mindre CPU-intensive, bruker mindre minne og er mer stabil kan den godt være bloated med så mye nyttig (og unyttig) funksjonalitet den bare vil for meg.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt dette argumentet mot bloatware. Hvis ekstrafunksjonene ikke er i veien, og programmet ikke er tregere enn alternativene så er det da virkelig ikke noe problem.

 

Argumenter gjerne mot bloated funksjonalitet som trekker ned kjernefunksjonaliteten med det som fokus, men hold for guds skyld snavla om ekstrafunksjoner generelt hvis dere ikke klarer å finne noe negativt om de...

 

 

edit; Hehey, jeg er fortsatt i siggen din jo JonT :wee:

Endret av enden
Lenke til kommentar

Bruker Firefox, fordi den matcher resten av PCen min litt bedre (Ubuntu 7.04), Opera ser bare rart ut hos meg, er noe med antialiasering av fontene i selve programmet, sidene vises fint. Opera er ikke bloated i mine øyne.

 

Bruker Firefox av samme grunn som mange bruker Internet Explorer, det er standard i OSet :p.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
edit; Hehey, jeg er fortsatt i siggen din jo JonT :wee:

9351922[/snapback]

Har kommet til den konklusjonen at mange her fortsatt trenger å bli minnet på det en del ganger. :whistle:

 

Bruker Firefox av samme grunn som mange bruker Internet Explorer, det er standard i OSet :p.

9351941[/snapback]

Fy :nei:

Jeg trudde folk hadde begynt å lære.

Lenke til kommentar
Så lenge den er kjappere, mindre CPU-intensive, bruker mindre minne og er mer stabil kan den godt være bloated med så mye nyttig (og unyttig) funksjonalitet den bare vil for meg.

9351493[/snapback]

 

Den dagen det blir avgjørende for hvilken nettleser jeg velger, skal jeg vurdere og ta meg råd til en ny pc. :D

 

Bruker da FireFox jeg da, av vane i grunn...

Lenke til kommentar
Øh. Ser ikke akkurat noe problem med hans giddesløshet, så lenge det ikke er IE som er standardnettleser...

9352593[/snapback]

Jeg har ingen problemer med hvilken nettleseren han velger å bruke (så lenge den støtter de nyeste webstandardene sånn nogenlunde). Derimot at folk bare bruker default programvaren uten å faktisk se litt på hva som finnes har jeg litt større problemer med. Det er jo nettop slike ting som fører til lite konkuranse og videreutvikling. For ikke å snakke om at utviklere begynner å glemme annen programvare og valgfriheten dermed blir inskrenket enda mer.

 

Nei, la nå markedsøkonomien få lov å vise frem sitt beste. Hvis ikke kan vi like godt gå over til marxismen.

Lenke til kommentar
Derimot at folk bare bruker default programvaren uten å faktisk se litt på hva som finnes har jeg litt større problemer med.

9352962[/snapback]

Vil nå til mitt forsvar si at jeg har prøvd Opera, Konqueror og mange andre nettlesere (og ikke bare en smugtitt, har faktisk brukt dem over tid)

 

:innocent:

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...