jorgis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Did you hit it? Mange som liker Coda sin js-navigasjon. 9334782[/snapback] Satt og lurte på hvorfor CPU-bruken på maskinen plutselig spiket til 100%, så oppdaget jeg at jeg hadde klikket på linken din. JS har ingen begrensninger på CPU-bruk, og derfor synes jeg slikt er teit. JS er et verktøy for å nå et mål, ikke målet i seg selv, og det skal brukes så lite av det som overhodet mulig. Det samme gjelder seff andre ting, som bilder, serversidekode, CSS m.m. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) 100%, faktisk? :O Treig PC? Fikk den knapt over 40% her... Endret 22. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Jacob Nielsen - Banner Blindness 9336965[/snapback] EVERYBODY DANCE NOW ♪♫♪♪♪♪ DUN DUN, DUN DUUN DUN DUN! 0lhh-7W3kbc Endret 22. august 2007 av loathsome Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) 100%, faktisk? :O Treig PC? Fikk den knapt over 40% her... 9337050[/snapback] Sitter fremdeles på gammel 2.4GHz Nortwood, og jeg mistenker at Firefox har vesentlig dårligere JS-ytelse enn i Win. :/ Dessuten er 40% ganske nøyaktig 40% for mye. Samme siden uten JS ville kanskje brukt 4-5%. Endret 22. august 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 40% og 100%? Med Photoshop, Flash, Media Player og Fx med den siden der lå CPU-bruken mellom 20% og 35%. Merket forøvrig ikke noe forskjell på om jeg avsluttet Fx og den siden der. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Kiman: Verken Photoshop, Flash, Firefox eller Mediaplayer brukar veldig mykje prosessorkraft berre på å vere opne 40% var første gangane eg trykte vilt på sida for at så mykje som mulig skulle skje på ein gong, ellers låg den ganske langt nede. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Nei, men poenget var at jeg ikke merket forskjell på om den siden var oppe eller ikke Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Ikkje eingong bittesmå hopp i CPU-bruk akkurat i det du trykker som ein idiot på menyen? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Ikke mer enn det som er normalt i hvert fall Men selvfølgelig, hvis jeg går fullstendig bananas på menyen kan det jo hende Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) NETTOPP! Sheesh, du må lære deg å forstå sånne enkle ting fortare. Endret 22. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 WTF? Når jeg ser en JS-meny har jeg ikke for å vane å klikke som en gal på alle menyelementene, og dermed ikke noe problem med CPU-bruken. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Haha, fornærma og greier Du må iallefall lære deg at eg ikkje alltid er like seriøs etc. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Haha, det skal jeg huske på Edit: Meget pent Mikael, elsker fargene og fonten(e). Men menyen trenger litt mer jobb, i hvert fall vis oss hva du har tenkt i forhold til hover osv. Ser at du skriver det er et tidlig utkast, og det er et virkelig godt grunnlag Likte virkelig fonten i h1 godt, hva heter den? Endret 22. august 2007 av -Kiman- Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Takk Er ikke fornøyd med menyen enda, nei.. Fonten i «Velkomment til...» heter er Myriad Pro Light. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Aldri likt Myriad Pro, men lightversjonen ser ut til å være verdt en titt. Men tror dette blir veldig bra, stilrent og fint. Spent på hva du får til med menyen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Angående fargene, Mikael; noen spesiell grunn til at du har valgt farger som står for det stikk motsatte av hva firmaet gjør og heter, i det hele tatt? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 http://www.moanmyip.com/ Lo som det rant da jeg leste om denne her, dette er jo helt idiotisk. BTW: Not Safe For Work... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Angående fargene, Mikael; noen spesiell grunn til at du har valgt farger som står for det stikk motsatte av hva firmaet gjør og heter, i det hele tatt? 9339776[/snapback] Hehe Det høres kanskje teit ut, men ting blir ofte litt tilfeldig når jeg doner i Photoshop. Firmaet ville ha en miljøprofil, da de mener at varmepumper (som er hovedsatsningsfeltet) er miljøvennlige. Grønn er da en fin farge å dra inn. Rød/rødoransje ville kanskje være en fin «varmefarge», men jeg synes det er litt vanskelig å kombinere den med grønn, iallfall dersom jeg skal dra inn noe planter for å understreke miljøprofilen. Uansett, så prøvde jeg en blåfarge og synes den passet. Til mitt forsvar synes jeg det er en ganske varm blåfarge.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Synest ikkje fargane var så mykje å sette fingeren på, og ser absolutt miljøtemaet som ligg over sida. Ser igrunn veldig bra ut, men eit par ting bør du endre; - Typografien i header er litt...tja, litt rar. Det ser liksom ikkje heilt riktig ut. - Menyen treng meir arbeid - Bittelitt usikker på den grønne baren i toppen der. Prøvd å la den vere litt meir "anonym"? Ellers bra jobba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå