Vindstille Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hehe.. moroklump. Skuffende lite på det søket. Er det slik å forstå et det er et underground prosjekt for å opprette Webkaféen for programmerere, eller er det et underground forum for den priviligerte borger? EDIT: E-penisen min begynner å bli stor at det begynner å flaut. Dessuten vil jeg nødig unngå at den den ikke kommer inn i dama lenger. Ææhh.. Jeg begynner å bli som Jarmo. Endret 18. august 2007 av JonT Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Something For Those With Not So Much Money: Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hehe.. moroklump. Skuffende lite på det søket. Er det slik å forstå et det er et underground prosjekt for å opprette Webkaféen for programmerere, eller er det et underground forum for den priviligerte borger? EDIT: E-penisen min begynner å bli stor at det begynner å flaut. Dessuten vil jeg nødig unngå at den den ikke kommer inn i dama lenger. Ææhh.. Jeg begynner å bli som Jarmo. 9310603[/snapback] Nøyaktig hva det er holdes egentlig litt hemmelig enda. Men du har forstått konseptet i hvert fall. Judofyr: Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 media.clvn.net - Lite hobbyprosjekt jeg har pusla litt med i det siste. Nå består DB-en kun av en enkelt tabell, altså ingen relasjoner til flere tabeller. Vurderer å prøve å gjøre om systemet slik at man kan lage flere forskjellige brukere. Hvordan vil det være best å gjøre det? En tabell per bruker beregnet til lagring av media? Eller en stor tabell med all mediaen i, og en tabell som viser relasjonene mellom hver av brukerne og mediaen de eier? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 And Now to Something Completely Different On-Topic: Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Vurderer å prøve å gjøre om systemet slik at man kan lage flere forskjellige brukere. Hvordan vil det være best å gjøre det? En tabell per bruker beregnet til lagring av media? Eller en stor tabell med all mediaen i, og en tabell som viser relasjonene mellom hver av brukerne og mediaen de eier? 9310926[/snapback] Relations is the way! Mer fleksibelt det. Dog, kan man selvfølgelig gjøre ting sikrere hvis man går for den andre metoden, og la brukerne ha tilgang til databasen direkte. Men det er vel neppe så viktig. Uansett er det alltid lurt å lære seg relasjonsdatabser skikkelig. Endret 18. august 2007 av JonT Lenke til kommentar
Peter Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Vurderer å prøve å gjøre om systemet slik at man kan lage flere forskjellige brukere. Hvordan vil det være best å gjøre det? En tabell per bruker beregnet til lagring av media? Eller en stor tabell med all mediaen i, og en tabell som viser relasjonene mellom hver av brukerne og mediaen de eier? 9310926[/snapback] Det er VELDIG sjelden man kan argumentere FOR å opprette flere tabeller etter at man har installert et system. Den siste løsningen du forslo er den du burde gå for, dvs. den eneste rette. Nå vet jeg ikke hva du legger i "til lagring av media", men det er også veldig sjelden du kan argumentere FOR å legge inn bilder (altså binærdataene) o.l i en database. Disse burde refereres til ved en sti i filsystemet, som man lagrer i databasen. Ble mye databaseteori det her. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Skal berre få meg en fin jobb, først, så skal eg kjøpe ny PC òg HOMSEMUMS! Lekkert bilde av Jesper, sånn bai teh wai. 9309520[/snapback] Vet allerede hva slags maskin jeg skal ha, jeg, og én av dem er på vei allerde Ang. bildet var det for å få mer poeng på rebusløpet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Ettersom jeg har jobbet litt med Python den siste uka, har jeg nå starta og leke litt med Django. Og jeg må ærlig innrømme at jeg starter å like det. Hvem vet, kanskje jeg dropper PHP, fremfor Python og Django. Jesper: Forventer bilder når søtsaken er kommet i hus! Endret 19. august 2007 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Relations is the way!Mer fleksibelt det. 9310993[/snapback] Relasjonsdatabaser er ikkje noko ein vil rote seg borti om ein skal skalere. MapReduce er tingen. Django på iPhone Endret 19. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Django på iPhone 9312768[/snapback] Lommevennlig servere er fremtiden? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Egentlig genialt. Dra til arbeidsgiver og *vips* så kan de teste ut systemet. Eller sitte på bussen/toget og fikse bugs. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Spesielt i og med at det er on-screen-tastatur, som visstnok er heilt grusomt å skrive SMS med. Blir sikkert digg å programmere med, iallefall! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Spesielt i og med at det er on-screen-tastatur, som visstnok er heilt grusomt å skrive SMS med. Blir sikkert digg å programmere med, iallefall! 9313979[/snapback] Du les for mykje på Virtuelvis og ITAvisen, Arve. :--) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 LIVE FREE OR DIE HARD! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Spesielt i og med at det er on-screen-tastatur, som visstnok er heilt grusomt å skrive SMS med. Blir sikkert digg å programmere med, iallefall! 9313979[/snapback] Du les for mykje på Virtuelvis og ITAvisen, Arve. :--) 9314040[/snapback] Du er alt, alt for Apple-fanboi Det einaste som er med det eg sa over her, er at det er noko som godt kan vere sant. Har stått i kassen med touchscreen som det einaste å forholde seg til i ~3 år, og det er grusomt. edit: Dessuten har eg ikkje lest Virtuelvis på sinnsjukt lenge. *lese* Endret 19. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Du er alt, alt for Apple-fanboi Probably. Det einaste som er med det eg sa over her, er at det er noko som godt kan vere sant. Har stått i kassen med touchscreen som det einaste å forholde seg til i ~3 år, og det er grusomt. Ja, vi får sjå. Eg får vel ein iPhone i postkassa om ~4-5 dagar, så eg skal kome tilbake med erfaringar. Dessuten har eg ikkje lest Virtuelvis på sinnsjukt lenge. *lese* http://virtuelvis.com/archives/2007/07/more-iphone#cid6440 Endret 19. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Henrik, du må komme deg til Oslo når du har fått den, så jeg får testet den ut! MacBooken min kommer ikke på en stund, ser det ut til: Antatt utsendelsesdato: 24 Aug, 2007 - 28 Aug, 2007Antatt leveringsdato: 06 Sep, 2007 - 11 Sep, 2007 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) "Visstnok grusomt å skrive SMS med". Hva med å faktisk prøve den først? Tastaturet er faktisk ikke så aller verst. En kollega har hatt iPhone siden lansering (sånn ca) og jeg synes ikke tastaturet er noe verre enn en random Samsung-telefon (tastaturet kan selvsagt ikke sammenlignes med f.eks. en BlackBerry). Teknikken min er å ikke "taste" men la fingeren "skli" over alle tastene inntil jeg finner ønsket tast - og så slippe fingeren. Høres rart ut men fungerer overraskende bra. Beklager crappy bilde, men her sitter jeg og leser Webkafeen på iPhone. Endret 19. august 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Which One Should I Use? Endret 19. august 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå