Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Hehe.. moroklump.

 

 

 

Skuffende lite på det søket. Er det slik å forstå et det er et underground prosjekt for å opprette Webkaféen for programmerere, eller er det et underground forum for den priviligerte borger?

 

EDIT: E-penisen min begynner å bli stor at det begynner å flaut. Dessuten vil jeg nødig unngå at den den ikke kommer inn i dama lenger.

 

Ææhh.. Jeg begynner å bli som Jarmo. :cry:

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.. moroklump.

 

 

 

Skuffende lite på det søket. Er det slik å forstå et det er et underground prosjekt for å opprette Webkaféen for programmerere, eller er det et underground forum for den priviligerte borger?

 

EDIT: E-penisen min begynner å bli stor at det begynner å flaut. Dessuten vil jeg nødig unngå at den den ikke kommer inn i dama lenger.

 

Ææhh.. Jeg begynner å bli som Jarmo. :cry:

9310603[/snapback]

 

Nøyaktig hva det er holdes egentlig litt hemmelig enda. Men du har forstått konseptet i hvert fall.

 

Judofyr: rofl2.gif

Lenke til kommentar

media.clvn.net - Lite hobbyprosjekt jeg har pusla litt med i det siste. Nå består DB-en kun av en enkelt tabell, altså ingen relasjoner til flere tabeller.

 

Vurderer å prøve å gjøre om systemet slik at man kan lage flere forskjellige brukere. Hvordan vil det være best å gjøre det? En tabell per bruker beregnet til lagring av media? Eller en stor tabell med all mediaen i, og en tabell som viser relasjonene mellom hver av brukerne og mediaen de eier?

Lenke til kommentar
Vurderer å prøve å gjøre om systemet slik at man kan lage flere forskjellige brukere. Hvordan vil det være best å gjøre det? En tabell per bruker beregnet til lagring av media? Eller en stor tabell med all mediaen i, og en tabell som viser relasjonene mellom hver av brukerne og mediaen de eier?

9310926[/snapback]

Relations is the way!

Mer fleksibelt det.

 

Dog, kan man selvfølgelig gjøre ting sikrere hvis man går for den andre metoden, og la brukerne ha tilgang til databasen direkte. Men det er vel neppe så viktig.

 

Uansett er det alltid lurt å lære seg relasjonsdatabser skikkelig.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Vurderer å prøve å gjøre om systemet slik at man kan lage flere forskjellige brukere. Hvordan vil det være best å gjøre det? En tabell per bruker beregnet til lagring av media? Eller en stor tabell med all mediaen i, og en tabell som viser relasjonene mellom hver av brukerne og mediaen de eier?

9310926[/snapback]

Det er VELDIG sjelden man kan argumentere FOR å opprette flere tabeller etter at man har installert et system.

Den siste løsningen du forslo er den du burde gå for, dvs. den eneste rette.

Nå vet jeg ikke hva du legger i "til lagring av media", men det er også veldig sjelden du kan argumentere FOR å legge inn bilder (altså binærdataene) o.l i en database. Disse burde refereres til ved en sti i filsystemet, som man lagrer i databasen.

 

Ble mye databaseteori det her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Ettersom jeg har jobbet litt med Python den siste uka, har jeg nå starta og leke litt med Django. Og jeg må ærlig innrømme at jeg starter å like det. Hvem vet, kanskje jeg dropper PHP, fremfor Python og Django.

 

Jesper: Forventer bilder når søtsaken er kommet i hus!

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Spesielt i og med at det er on-screen-tastatur, som visstnok er heilt grusomt å skrive SMS med. Blir sikkert digg å programmere med, iallefall! :)

9313979[/snapback]

Du les for mykje på Virtuelvis og ITAvisen, Arve. :--)

9314040[/snapback]

 

Du er alt, alt for Apple-fanboi :)

 

Det einaste som er med det eg sa over her, er at det er noko som godt kan vere sant. Har stått i kassen med touchscreen som det einaste å forholde seg til i ~3 år, og det er grusomt. :)

 

edit:

Dessuten har eg ikkje lest Virtuelvis på sinnsjukt lenge. *lese*

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Du er alt, alt for Apple-fanboi :)

Probably.

 

Det einaste som er med det eg sa over her, er at det er noko som godt kan vere sant. Har stått i kassen med touchscreen som det einaste å forholde seg til i ~3 år, og det er grusomt.

Ja, vi får sjå. Eg får vel ein iPhone i postkassa om ~4-5 dagar, så eg skal kome tilbake med erfaringar.

 

 

Dessuten har eg ikkje lest Virtuelvis på sinnsjukt lenge. *lese*

http://virtuelvis.com/archives/2007/07/more-iphone#cid6440 :p

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

"Visstnok grusomt å skrive SMS med". Hva med å faktisk prøve den først? :)

 

Tastaturet er faktisk ikke så aller verst. En kollega har hatt iPhone siden lansering (sånn ca) og jeg synes ikke tastaturet er noe verre enn en random Samsung-telefon (tastaturet kan selvsagt ikke sammenlignes med f.eks. en BlackBerry). Teknikken min er å ikke "taste" men la fingeren "skli" over alle tastene inntil jeg finner ønsket tast - og så slippe fingeren. Høres rart ut men fungerer overraskende bra.

 

Beklager crappy bilde, men her sitter jeg og leser Webkafeen på iPhone. :)

post-7722-1187529547_thumb.jpg

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...