mikk- Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg kan umulig forestille deg snakke nordlandsdialekt til vanlig når jeg tenker over det Mikka. Snakker da for ****** ikke nordlandsdialekt!? Ellerasså.. Jeg og ei venninde snakker litt sånn feminin tromsødialekt en del bare på gøy. T vanli snakke æ sånn såmm d hær. Æ kainn jo gått byinn å snakk litt sånn hær for dåkker hvis dåkker har lyst t d? Asså: D kainn jo sje ut såmm æ snakke norlainnsdialækt når æ skriv sånn hær, menn d e egentli litt sånns om dæmm snakke i Tronheim bare med litt Røros-dialækt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 T vanli snakke æ sånn såmm d hær. Æ kainn jo gått byinn å snakk litt sånn hær for dåkker hvis dåkker har lyst t d? Asså: D kainn jo sje ut såmm æ snakke norlainnsdialækt når æ skriv sånn hær, menn d e egentli litt sånns om dæmm snakke i Tronheim bare med litt Røros-dialækt. Det der er Forum-feriegrunnlag som dem kaller det på fint.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Flott å høre at det er flere fra Trøndelag her. Mikka: Har hørt at narkotikamisbruk er utbredt i ødelandet, jeg tipper du har noe med det å gjøre. Kreativiteten må jo komme fra et sted. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Flott å høre at det er flere fra Trøndelag her. Mikka: Har hørt at narkotikamisbruk er utbredt i ødelandet, jeg tipper du har noe med det å gjøre. Kreativiteten må jo komme fra et sted. Hahha najs.. © Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mikka: Har hørt at narkotikamisbruk er utbredt i ødelandet, jeg tipper du har noe med det å gjøre. Kreativiteten må jo komme fra et sted. Dagens! © Marvil Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg fant plutselig ut at allyse og jeg kommer nesten fra samme stedet, og så har vi sittet i utallige timer og snakket @ msn og PM på bokmål. "It's a small word after all..." Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Flott å høre at det er flere fra Trøndelag her. Mikka: Har hørt at narkotikamisbruk er utbredt i ødelandet, jeg tipper du har noe med det å gjøre. Kreativiteten må jo komme fra et sted. "Busted". Neivøttu, faktisk så har jeg aldri vært borti noe narkotikum. Aldri blitt tilbudt noe, aldri egentlig sett noe. For meg virker det faktisk som om det var en smule overdrevet. E du fra by'n eller, satyrium? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 "It's a small word after all..." "It" is a small word after all? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Nei, kommer fra nordre trakter; skogn, levanger, NT. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 "It's a small word after all..." "It" is a small word after all? Min egen lille vri! (eller skrivefeil) Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) T vanli snakke æ sånn såmm d hær. Æ kainn jo gått byinn å snakk litt sånn hær for dåkker hvis dåkker har lyst t d? Asså: D kainn jo sje ut såmm æ snakke norlainnsdialækt når æ skriv sånn hær, menn d e egentli litt sånns om dæmm snakke i Tronheim bare med litt Røros-dialækt. Det er ikke slik du snakker! (ikke etter min oppfatning av deg) Men som alle vet, så er jo Bergen det beste stedet å bo. Ikke for stort, og ikke for lite (Og akkurat passe gale fotball-supportere. Bergen har blitt kåret til byen med de galeste fotball-supprterene i hele landet! ) EDIT: Leif EDIT2: © Marvil @ amerikanerne: Undersøkelsen viser blant annet at det ikke er tenåringer som bruker mest tid på nettspill, men kvinner over 40. Kvinner i denne aldersgruppen bruker nesten 50 % mer tid på nettspill enn menn og tenåringer. Endret 12. februar 2004 av PT Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Nei, kommer fra nordre trakter; skogn, levanger, NT. Uffda.. Staaaakars Tysklæreren min kommer fra NT, faktisk. Hører dere har mye tysk i språket deres.. "BØS? Ka det betyr? Nei, det sei vi no heile tia i nor-trøndelag. Nei guh, så BØS du va i dag dah, sei vi. Det e når'n e sijnth da veitu. Dær sjer dåkker, det herre e jo næstn NÅRSK! Ligne jo SÅNN på nårshk, vettu! Bøs, jah. Ich bin böse heute (elns), sei jo tyskeran." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Nei, sandnes!? det er jo langt herfra! Whatevva... Det er her eliten bor! Word! Jeg bor nesten midt i Sandnes og er stolt av det. Det finnes ikke mange ting som irriterer meg mer enn når folk sier PÅ Sandnes, for det heter faktisk "i". Eksempler: På Sola På Karmøy På Høle (I Høle ) På Hommersåk I Sandnes I Stavanger I Oslo osv Konklusjonen er at alle de STORE stedene får betegnelsen "i", mens de mindre og ubetydeligere stedene får "på". Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Konklusjonen er at alle de STORE stedene får betegnelsen "i", mens de mindre og ubetydeligere stedene får "på". Oksemøkk! EDIT: Ka syns du hørres mest naturligt ud; "Han bor på Sannes" eller "Han bor i Sannes"? Endret 12. februar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Dagens! © Marvil Definitivt..! Jeg fant plutselig ut at allyse og jeg kommer nesten fra samme stedet, og så har vi sittet i utallige timer og snakket @ msn og PM på bokmål. Haha bra. Til og med jeg visste at han kom derfra.. Riktignok kjenner jeg ham fra Bildelen av VGD, men uansett.. @PoleCat; Er du en av de hardingene som kjører på Heliplassen på Forus på onsdagene (har vel flytta til Ikea nå ellerno siden han mongoen som eier heliplassen ska bygge høyblokker)..? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mikka: Jeg kan betrygge deg med at jeg er såpass på virka av trondheim, at jeg ikke snakker antydning bredt, sammenlignet med bondene her. Har aldri hørt om ordet før btw. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 @PoleCat; Er du en av de hardingene som kjører på Heliplassen på Forus på onsdagene (har vel flytta til Ikea nå ellerno siden han mongoen som eier heliplassen ska bygge høyblokker)..? "Rånetreffet" du tenke på! Nei, men jeg har en del kamerater som driver på. Ble faktisk henta av ambulansen en gang jeg var med der. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 @PoleCat; Er du en av de hardingene som kjører på Heliplassen på Forus på onsdagene (har vel flytta til Ikea nå ellerno siden han mongoen som eier heliplassen ska bygge høyblokker)..? "Rånetreffet" du tenke på! Nei, men jeg har en del kamerater som driver på. Ble faktisk henta av ambulansen en gang jeg var med der. Hoho. Ble du påkjørt av en råner mens du satt på enden av plassen og laga webside til treffet..? © Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hoho. Ble du påkjørt av en råner mens du satt på enden av plassen og laga webside til treffet..? © Heller hykoglypisk anfall (eller hva det heter). Har diabetes skjønner du! Ble faktisk liggende inne i 2 uker. Men, du var ikke så langt fra på gjettingen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Oh.. Jaja, litt close.. Har som mål å dra på rånetreff neste gang jeg er der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå