loathsome Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 ALA Issue 243 9275307[/snapback] Staying Motivated God lesning. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Wohoo. Bygget jeg bor i er på ap.no i dag; http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1935877.ece (det lille hjørnet helt i venstre bildekant ) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 AJ AJ AJ! HELDIGGRIS HEIN! :D:D:D ... ALA ja. Må eg lese, må berre do some small things first. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Fikk så bra respons på django spørsmål her i går, så jeg prøver igjen. Jeg prøver å lage en if sjekk på absolute_url. Hvis man velger et produkt i newstItem, så skal url-en gå direkte til produkt siden, hvis ikke så skal den gå til newsItem slugen Mitt dårlige forsøk er if self.product is not Null men det fungerer selfølgelig ikke. Noen som har peiling? PHP class Product(models.Model): #.... slug = models.SlugField(prepopulate_from=('title',)) #.... category = models.ForeignKey(Category) class NewsItem(models.Model): #.... slug = models.SlugField(prepopulate_from=('title',)) # .... product = models.ForeignKey(Product, blank=True) def get_absolute_url(self): if self.product is not Null return u"/products/%s/%s/" % (project.category.slug, project.slug) else return u"/news/%s" % (self.slug Endret 14. august 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 def get_absolute_url(self): if self.product: return u"/products/%s/%s" % (project.category.slug, project.slug) return u"/news/%s/" % self.slug Trur du bør legge til null=True på product, i tillegg til blank=True. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Ahr, det var så enkelt ja. Tusen takk! Edit: Trodde det ikke fungerte, men etter jeg la til self.product.category.slug fungerte det Endret 14. august 2007 av Garreth Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Noen som vet hvordan man kan trigge Google til å fjerne gammel indeksering og erstatte det med fremtidig crawling? Er en plage å ha et nettsted som er utviklet og publisert i forskjellige former over lang tid, i forhold til Google. Lenke til kommentar
serverside Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Noen som vet hvordan man kan trigge Google til å fjerne gammel indeksering og erstatte det med fremtidig crawling? Er en plage å ha et nettsted som er utviklet og publisert i forskjellige former over lang tid, i forhold til Google. 9284442[/snapback] Du kan forespørre fjerning av nettsteder (til og med enkelt-kataloger) på Google Webmasters Tools Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Æsh, fyllesyk og 13 timers arbeidsdag er dårlig kombo. Jeg vil dra nå! Og nå har jeg ingenting å gjøre heller.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ahh, da har jeg fått dimmepenger! Og da har jeg selvfølgelig satt opp en svart MacBook og en 24" iMac som skal bestilles når jeg får studielån i tillegg. Det blir forholdsvis chill, for å si det sånn, spesielt etter at jeg testet ut den nye iMacen på Eplehuset i går:) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Gleder du deg til fadderfyll imorgen eller Karsrud? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Seff! Tror det blir morro! Er litt busy i helgen da, så jeg håper det ikke er så alt for mye fadderfyll første helg Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 And so do i. Herregud, kor mange Macs har du egentlig, Jesper? Sjøl har eg sadistisk lyst på ny skjerm, og ny PC og for den del. Men det får vente litt foreløpig. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Herregud, kor mange Macs har du egentlig, Jesper? 9285281[/snapback] Ingen enda. Men hvis jeg får viljen min, har jeg nok det lille oppsettet jeg skrev over her innen en uke etter studiestart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Ja du får gratulere med nytt oppsett da, Jesper. Regner med at det blir en iMac på meg også utover høsten. Nåh, skjed noe spennende på webfronten den siste tiden ? Har vært borte fra pc og nett i snart 3mnder nå. Hvordan går det med webkaféen ? EDIT: systadmedia.no var jo pen, Arve Endret 15. august 2007 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jesper/Arve: Pleier ikke være fadderopplegg i helga. Fredagen er det jo sikkert noe men ikke lørdagen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du trur eg skal ha en mangel på ting å gjere i helga, eller? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du kan forespørre fjerning av nettsteder (til og med enkelt-kataloger) på Google Webmasters Tools 9284697[/snapback] Hjertelig takk for den linken.... Bør gjøre hverdagen enklere Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tror du kommer til å ha det, så Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 JAH! Jeg fikk godkjent mattefaget jeg tok ved UiS som MAT1000 ved UiO.. Da blir det ihvertfall ett kult fag på meg dette semesteret Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå