Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, yess! Digg. Gled deg, det vil bli jævlig :D

 

Btw; om du får søke deg til stilling seinare, prøv å søke deg som lastebilsjåfør (enten det er vanlig Scania eller TT) - då får du i det minste behagelige øvelsar. Lastebil er luksus i forhold til ein del anna (BV, M113, MB...)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

BCG?

 

Jada, hadde det fint eg. Ingen tvil om at det var jævlig frå tid til anna, men heilt greit sånn all-in-all. ^^

 

Berre spør meg om du treng tips til ting, Lewmeh :p

 

Edit:

Om rekrutten din begynner sånn orntli' i morra kan det hende dei plutselig blir nazi dei du har òg. Dei har faktisk ekstrabetalt (i form av "tvungen overtid") og egen disp. til å vere ekstra jævlige og urettferdige i rekruttperioden. Og for all del ikkje ver blant dei som kjem sist ut, eller blant dei som ser på at dei andre har det jævlig uten å hjelpe til. Då blir du berre hata. :p

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

SQL?!? Tar ikke Django seg av det? Eller har dere kanskje ikke migrations?

class AddTilberedingstips < ActiveRecord::Migration
 def self.up
   add_column :produkt, :tilberedingstips_id, :integer
   create_table :tilberedingstips do |x|
     # table-definition
   end
 end

 def self.down
   remove_column :produkt, tilberedingstips
   drop_table :tilberedingstips
 end
end

Og skjønner ikke hvorfor du koder på norsk :p

 

EDIT: Det var "gamle" metoden og skrive migrations på, Sexy Migration ser mye bedre ut :)

Endret av Judofyr
Lenke til kommentar
Herregud, Isbilen som nett køyrde forbi er er stusselig. Kun ei fjollete bjelle på taket som plinger litt av og til. Heime var vi vant med Norge Rundt-musikken på PA-anlegg på taket :D

9271127[/snapback]

 

Vi hadde en stund besøk av begge variantene. :p Hjem-Is bruker bare bjelle, mens Den Norske Isbilen bruker Norge Rundt-sangen.

Han refererer sikkert til oppsettet vårt, eller noe... :p

 

 

Apropos oppsett, skulle dere sett oppsettet på teknikerbordene på leir nå.

1 stk mixer,

1 stk klangmaskin,

1 stk Firepod lydkort,

1 stk Pro Tools lydkort,

1 stk trådløs mottaker for micer,

2TB med eksterne disker,

5 MacBooker,

2 PowerBooker

1 stk iMac.

 

Det var digg, det :)

9272192[/snapback]

 

Hvorfor så mange macbooker/powerbooker/eksterne disker? Skjønner det om dere tar opp alt (både lyd og bilde fra flere vinkler), men du trenger ikke mer enn to maskiner til det. :s På leir trenger en bare mikser, klangboks, kompressorer, EQ, et par mottakere, et par ulike CD-spillere, og én laptop. :) Skal en ha video eller lydopptak bør en uansett trå til med skikkelige linjesplittere (lyd) eller videomiksere.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle oppdatere en side til en norsk supporterklubb for en engelsk klubb, men er ikke interessert i å bruke masser av tid og krefter samt at jeg ikke er noe racer heller har intensjoner om å bli det innenfor koding etc. Noen som har noen tips om hva jeg kan bruke, noe ala wordpress eller lignende? Poenget er at det må være mulighet for at det kan legges inn en rekke "info" sider som f.eks Kamper, info om manager, stadion etc. . .noen tips?

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle oppdatere en side til en norsk supporterklubb for en engelsk klubb, men er ikke interessert i å bruke masser av tid og krefter samt at jeg ikke er noe racer heller har intensjoner om å bli det innenfor koding etc. Noen som har noen tips om hva jeg kan bruke, noe ala wordpress eller lignende? Poenget er at det må være mulighet for at det kan legges inn en rekke "info" sider som f.eks Kamper, info om manager, stadion etc. . .noen tips?

9275752[/snapback]

 

Noen alternativer:

 

Drupal

Joomla

TYPO3

 

Av disse er TYPO3 det som klart har flest muligheter, og faktisk spesifikke moduler for å lage kampstatistikk, tabeller etc (Liga Manager 4 Online) . Men samtidig krever TYPO3 langt mer i opplæring (relativt bratt læringskurve).

 

Drupal og Joomla er kjent som betydelig enklere å få opp å gå, men med sine svakheter.

 

Personlig er TYPO3 eneste reelle valg, men det er mest fordi jeg kan systemet relativt godt.

Lenke til kommentar
Hvorfor så mange macbooker/powerbooker/eksterne disker? Skjønner det om dere tar opp alt (både lyd og bilde fra flere vinkler), men du trenger ikke mer enn to maskiner til det. :s På leir trenger en bare mikser, klangboks, kompressorer, EQ, et par mottakere, et par ulike CD-spillere, og én laptop. :) Skal en ha video eller lydopptak bør en uansett trå til med skikkelige linjesplittere (lyd) eller videomiksere.

9274846[/snapback]

Tja, til tider hadde vi kun to timer på å gjøre i stand et to timers underholdningsshow, der det skulle være ny videointro for hver kveld, nye bildeserier, Motion-ting med VO, andre bilde-ting med VO. I tillegg til det skulle det være øving med band hver eneste dag før underholdningen. Da er det fint å ha maskiner som kan jobbe i cluster med videorenderingen for deg. Det var grunnen. Også er det alltid greit å ha maskiner i backup hvis ting skulle skjære seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...