flodhest Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Det er rett og slett bare slik at det ene passer den andre. Fokuser på det du har talent for og føler deg vel med, liten vits å tvinge seg selv gjennom programmeringsspråk du ikke har interesse for. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Da tenker du feil vei, tror du heller skal tenke at du skal sy ditt eksisterende design inn i / rundt WP, Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Leser docs på wordpress.org, tutorials og gjør det steg for steg, men det interesserer meg ikke i det hele tatt, for min del like interessant som å se maling tørke. Nei, design er definitivt mitt interesseområde. Men litt kunnskap innenfor PHP og CMS er alltid kjekt å ha, så får vel satse på at jeg kommer meg gjennom det. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg syntes også at WP var vanskelig i begynnelsen, og det tar fortsatt tid å sette opp, men til slutt er det verdt det, føler jeg! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Henrik; skuffande. 9271875[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 "Samme oppsett som meg". Masse mac Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 1x MacBook Kvit - mi personlige 1x MacBook Svart - jobbmaskin 1x iMac 20" - til speling og medialagring Greitt det, vel? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Han refererer sikkert til oppsettet vårt, eller noe... Apropos oppsett, skulle dere sett oppsettet på teknikerbordene på leir nå. 1 stk mixer, 1 stk klangmaskin, 1 stk Firepod lydkort, 1 stk Pro Tools lydkort, 1 stk trådløs mottaker for micer, 2TB med eksterne disker, 5 MacBooker, 2 PowerBooker 1 stk iMac. Det var digg, det Endret 13. august 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Leser docs på wordpress.org, tutorials og gjør det steg for steg, men det interesserer meg ikke i det hele tatt, for min del like interessant som å se maling tørke. Nei, design er definitivt mitt interesseområde. Men litt kunnskap innenfor PHP og CMS er alltid kjekt å ha, så får vel satse på at jeg kommer meg gjennom det. 9271950[/snapback] Django Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Eller et av Ruby/Rails sine fem template-system: ERB, Haml, Markaby, Lilu og Liquid Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Eg veit ikkje kven Tor er, men vær venleg å ikkje spøk med den slags, det kan være støtande for enkelte. Har redigert vekk litt. 9270957[/snapback] Beklager på det dypeste, viste ikke at enden skulle snu seg i graven for mine kommentarer. :!: Aaaw, endå meir moderering i kafèen. Dette må ta slutt. Øydelegger jo kvardagen til oss stakkarslige nerder som ikkje har bedre å ta seg til Herregud, Isbilen som nett køyrde forbi er er stusselig. Kun ei fjollete bjelle på taket som plinger litt av og til. Heime var vi vant med Norge Rundt-musikken på PA-anlegg på taket 9271127[/snapback] Care Jeg er ikke Mac-geek altså 9271596[/snapback] Skam deg gutt! Da kommer du ikke langt. Hvis du ikke klarer å sette opp Wordpress o.l., kommer du til å slite med å gi fremtidige kunder det de vil ha, tror jeg. 9271872[/snapback] Har ikke vist de store frontend egenskapene heller så Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Har laget et django klasse for produkter (matprodukter), har skrevet det ferdig og lagt inn ganske mange produkter inn i databasen, så kommer kunden å sier at han vil ha "tilberedingstips" for hvert produkt. Tilberedingstips klassen er ikke noe problem i seg selv å lage, men hvordan kan jeg på produktsidene hente inn link til det rette tilberedingstipset, uten å legge til et ekstra felt på produkt klassen ? (så jeg slipper å f*** opp database-oppsettet sånn at jeg må legge inn alle produktene på nytt) class Produkt(models.Model): # ... class Tilberedingstips(models.Model): produkt = models.ForeignKey(Produkt) # ... Edit: Eller får man denne koblingen på produktene "automagisk", slik at man kan ta {{ object.tilberedingstips.get_absolute_url }} ? Endret 13. august 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 class Modell(models.Model): produkt = models.ForeignKey(Produkt) SQL: ALTER TABLE `din_modell` ADD `produkt_id` INT( 11 ) NOT NULL AFTER `id` ; Men kan du ikkje berre legge til dette som eit ekstra felt på modellen Produkt? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jo, men hvis jeg legger til et ekstra felt på modellen Produkt så fungerer vel ikke de "gamle" produktene jeg har lagt inn? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Der var det intarweb-tilgang på kasernen og. Hæren suger, btw. Kom deg unna hvis du kan "Sersjant, rekrutt Liland stiller rom 128 klar til inspeksjon!" Piss meg i øret... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 What? Har du havna i hæren? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jajøss, vi var vel innom emnet her i kafeen når jeg ble innkalt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Militæret ja... Har ikke planer. Bestilte meg skjerm nå nettopp, regner med at jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Mulig. Lenge sida. Avdeling du er i? ^^ Og kor lenge har du vert inne? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Har laget et django klasse for produkter (matprodukter), har skrevet det ferdig og lagt inn ganske mange produkter inn i databasen, så kommer kunden å sier at han vil ha "tilberedingstips" for hvert produkt. Tilberedingstips klassen er ikke noe problem i seg selv å lage, men hvordan kan jeg på produktsidene hente inn link til det rette tilberedingstipset, uten å legge til et ekstra felt på produkt klassen ? (så jeg slipper å f*** opp database-oppsettet sånn at jeg må legge inn alle produktene på nytt) class Produkt(models.Model): # ... class Tilberedingstips(models.Model): produkt = models.ForeignKey(Produkt) # ... Edit: Eller får man denne koblingen på produktene "automagisk", slik at man kan ta {{ object.tilberedingstips.get_absolute_url }} ? 9272800[/snapback] Lenge siden jeg har holdt på med django nå, men tror du kan hente alle tilbredningstips som hører til et produkt med: produktobj.tilberedingstips_set.all() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå