Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser docs på wordpress.org, tutorials og gjør det steg for steg, men det interesserer meg ikke i det hele tatt, for min del like interessant som å se maling tørke. Nei, design er definitivt mitt interesseområde. Men litt kunnskap innenfor PHP og CMS er alltid kjekt å ha, så får vel satse på at jeg kommer meg gjennom det.

Lenke til kommentar

Han refererer sikkert til oppsettet vårt, eller noe... :p

 

 

Apropos oppsett, skulle dere sett oppsettet på teknikerbordene på leir nå.

1 stk mixer,

1 stk klangmaskin,

1 stk Firepod lydkort,

1 stk Pro Tools lydkort,

1 stk trådløs mottaker for micer,

2TB med eksterne disker,

5 MacBooker,

2 PowerBooker

1 stk iMac.

 

Det var digg, det :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Leser docs på wordpress.org, tutorials og gjør det steg for steg, men det interesserer meg ikke i det hele tatt, for min del like interessant som å se maling tørke. Nei, design er definitivt mitt interesseområde. Men litt kunnskap innenfor PHP og CMS er alltid kjekt å ha, så får vel satse på at jeg kommer meg gjennom det.

9271950[/snapback]

Django :love:

Lenke til kommentar
Eg veit ikkje kven Tor er, men vær venleg å ikkje spøk med den slags, det kan være støtande for enkelte. :)

 

Har redigert vekk litt.

9270957[/snapback]

Beklager på det dypeste, viste ikke at enden skulle snu seg i graven for mine kommentarer. :!:

 

Aaaw, endå meir moderering i kafèen. Dette må ta slutt. Øydelegger jo kvardagen til oss stakkarslige nerder som ikkje har bedre å ta seg til :(

 

:p

 

Herregud, Isbilen som nett køyrde forbi er er stusselig. Kun ei fjollete bjelle på taket som plinger litt av og til. Heime var vi vant med Norge Rundt-musikken på PA-anlegg på taket :D

9271127[/snapback]

Care

 

Jeg er ikke Mac-geek altså :innocent:

9271596[/snapback]

Skam deg gutt!

 

Da kommer du ikke langt. Hvis du ikke klarer å sette opp Wordpress o.l., kommer du til å slite med å gi fremtidige kunder det de vil ha, tror jeg.

9271872[/snapback]

Har ikke vist de store frontend egenskapene heller så :p

Lenke til kommentar

Har laget et django klasse for produkter (matprodukter), har skrevet det ferdig og lagt inn ganske mange produkter inn i databasen, så kommer kunden å sier at han vil ha "tilberedingstips" for hvert produkt. Tilberedingstips klassen er ikke noe problem i seg selv å lage, men hvordan kan jeg på produktsidene hente inn link til det rette tilberedingstipset, uten å legge til et ekstra felt på produkt klassen ? (så jeg slipper å f*** opp database-oppsettet sånn at jeg må legge inn alle produktene på nytt)

 

 

class Produkt(models.Model):

# ...

 

class Tilberedingstips(models.Model):

produkt = models.ForeignKey(Produkt)

# ...

 

 

Edit: Eller får man denne koblingen på produktene "automagisk", slik at man kan ta {{ object.tilberedingstips.get_absolute_url }} ?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Har laget et django klasse for produkter (matprodukter), har skrevet det ferdig og lagt inn ganske mange produkter inn i databasen, så kommer kunden å sier at han vil ha "tilberedingstips" for hvert produkt. Tilberedingstips klassen er ikke noe problem i seg selv å lage, men hvordan kan jeg på produktsidene hente inn link til det rette tilberedingstipset, uten å legge til et ekstra felt på produkt klassen ? (så jeg slipper å f*** opp database-oppsettet sånn at jeg må legge inn alle produktene på nytt)

 

 

class Produkt(models.Model):

    # ...

 

class Tilberedingstips(models.Model):

    produkt = models.ForeignKey(Produkt)

    # ...

 

 

Edit: Eller får man denne koblingen på produktene "automagisk", slik at man kan ta {{ object.tilberedingstips.get_absolute_url }} ?

9272800[/snapback]

Lenge siden jeg har holdt på med django nå, men tror du kan hente alle tilbredningstips som hører til et produkt med:

produktobj.tilberedingstips_set.all()

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...