Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Får meg til å savne Windows. Har enda ikke funnet en kodeeditor til Linux som jeg er fornøyd med. Vil bare ha en fin liten lettvekter. Gedit funker fint, men det funker ikke å bytte mellom tabs med ctrl(+shift)+tab, noe som er syykt irriterende.

9247269[/snapback]

Scite! (Om du ikke har behov for å jobbe over ssh/smb-tilkoblinger..)

 

edit: Støtter ctrl+tab, testet nå :)

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker vi tar utgangspunkt i PHP, siden i alle fall én av fruktene av lærdommen skal over på en server som sikkert ikke støtter så altfor mye spesielt.

 

Og backend i fnutter betyr vel ikke noe annet enn den koden som får det hele til å fungere, som lagrer info / sender til mail eller annet. Så det er klart.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Jeg kan flaut lite om forms i forhold til å få ting til å fungere osv. Hvordan går jeg fram, for eksempel for å kode 'backend' til et større påmeldingsskjema som skal kunne innhente mye informasjon osv.?

 

Noen som har noen kjekke tutorials / artikler på dette? :)

Jeg har også lett en del etter noe slikt, men har aldri funnet noe jeg synst var spesielt bra :hm:

Lenke til kommentar
Jeg kan flaut lite om forms i forhold til å få ting til å fungere osv. Hvordan går jeg fram, for eksempel for å kode 'backend' til et større påmeldingsskjema som skal kunne innhente mye informasjon osv.?

 

Noen som har noen kjekke tutorials / artikler på dette? :)

9249348[/snapback]

Et sted å begynne er å se på Loomy sitt skjema: http://epleweb.com/php/email . Jeg lærte en del av det ihvertfall, men det sender kun mail, det lagrer ikke informasjonen på serveren.

 

Edit: Link til selve skjemaet: http://epleweb.com/pages/php/include/include1.1.zip

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

 

Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

 

More information about this error may be available in the server error log.

 

Hmm :ermm:

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Tenker vi tar utgangspunkt i PHP, siden i alle fall én av fruktene av lærdommen skal over på en server som sikkert ikke støtter så altfor mye spesielt.

 

Og backend i fnutter betyr vel ikke noe annet enn den koden som får det hele til å fungere, som lagrer info / sender til mail eller annet. Så det er klart.

9249424[/snapback]

Vet du kan få litt om dette fra en av preview bøkene til Sitepiont.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...