Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Kort og greit; nei, det var ikkje bra nok. Om du kjem til sida for første gang, og det der er einaste form for (hoved-)navigasjon, trur eg dei fleste vil forlate sida utan å vite noko meir fordi dei aldri fann menyen. Menyen i seg sjølv var grei, men du må gjere den meir synlig/opplagt. Det enkle er ofte det beste - menyen bør vere ei liste av lenker, vannrett, rutenett eller loddrett - ikkje skjult bak eit lite bilete på 50x50 px 9219881[/snapback] Er jo meningen å ha litt hover-informasjon over bildene, har ikke ordnet det enda Menyen er også kun tilgjengelig når du er innlogget (når man kommer inn på hovedsiden er det informasjon om hvordan man melder seg inn) og når man melder seg inn informerer jeg tydelig hvor menyen er (med piler osv), og hva den inneholder. Var visst litt dårlig til å forklare bruken, bra nok nå? PS: Bildene er 64x64, og er sinnsykt store på min skjerm (1280x768) Endret 6. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hover-info om bileta er ein ting, størrelsen på dei er ein annan ting. Poenget mitt er å finne menyen i det heile tatt. Det er ein 22x22px stor knapp gjømt bort øverst i venstre hjørne - med anna innhald på sida vil den bli tilnerma usynlig. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hover-info om bileta er ein ting, størrelsen på dei er ein annan ting. Poenget mitt er å finne menyen i det heile tatt. Det er ein 22x22px stor knapp gjømt bort øverst i venstre hjørne - med anna innhald på sida vil den bli tilnerma usynlig. 9219935[/snapback] Sa jo at jeg skal informere når man melder seg inn, men er det nok å fikse større ikon? Har SVG av bildet så jeg kan jo lage uendelig store PNG-utgaver. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det vil sikkert hjelpe å skrive at menyen er der, men sjølv meinar eg det er elendig design å måtte fortelje brukaren kvar ein så viktig del av sida er. I mine auge skal slikt vere opplagt og lett å finne fram til. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Beklager, men hadde ikke Arve kommentert det hadde jeg aldri funnet menyen. En hovereffekt vil nok heller ikke fungere.De færreste internettbrukere vifter med musen for å få nettleseren til å gi dem fingern. Hvis du virkelig MÅ ha en sånn løsning, må det i hvert fall stå meny der. Men selv da tviler jeg på at alle vil finne ut hvordan den skal brukes. I tillegg ekskluderer den alle som ikke bruker javascript. Det funker i programmer, men ikke på www. Der er ikke brukerne vant til det. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Er jo ikke så mange som ikke har JavaScript aktivert da, men det har vel ikke så mye med saken å gjøre. Får vel se om dette fungerer, men dere har vel rett i at jeg ikke kan forvente at alle skal skjønne dette, selv om jeg likte ideen/utseendet. Kan jo prøve å legge til litt mer tekst, selv om mange av ikonene er ganske åpenlyse hva er for noe (for meg ihvertfall :-P) Endret 6. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det ser kanskje stilig ut, men frå eit bruksmessig synspunkt er det eit elendig konsept - sorry Og igjen; Det er ikkje ikona i menyen som er for dårlige, det er sjølve menyen - korleis få den fram osv. Endret 6. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det ser kanskje stilig ut, men frå eit bruksmessig synspunkt er det eit elendig konsept - sorry Og igjen; Det er ikkje ikona i menyen som er for dårlige, det er sjølve menyen - korleis få den fram osv. 9220283[/snapback] ... Skal se om jeg kan forbedre det, men er litt vanskelig, prøver å få designet så rent som mulig og da forstyrrer en stor meny ofte mye. Endret 6. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Derfor må du klare å integrere menyen i designet på ein fin måte Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Derfor må du klare å integrere menyen i designet på ein fin måte 9220396[/snapback] Noen forslag? Prøver å gå litt utenfor de kjedelige standard-menyene (lister ved siden av siden eller rekke ovenfor innholdet. Endret 6. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 IQ: Det finnes et skille mellom programvare og presentasjon av stoff fra nettet i en nettleser. Når man prøver å viske ut denne grensen, ender det i forvirring. Pent og stilig: Ja Praktisk og funksjonelt: Nei Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Vet... (Burde vel ha skjønt hvorfor jeg ikke hadde sett noe sånt så ofte før :-\) Men praktisk og funksjonelt er jo alltid litt styggere enn det man vil ha det til. Endret 6. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Why? Det er jo berre snakk om å gjere det fint. I mine auge er ein meny ein obligatorisk del av ei nettside, akkurat som hjula er obligatoriske på ein bil. Prøver du å skjule hjula på bilen din? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Tror det vil være slimsomt å måtte se den sekunder lange animasjonene hver gang man skal ha menyen opp og ned også, i lengden. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Why? Det er jo berre snakk om å gjere det fint. I mine auge er ein meny ein obligatorisk del av ei nettside, akkurat som hjula er obligatoriske på ein bil. Prøver du å skjule hjula på bilen din? 9220463[/snapback] Er bare jeg som er kresen, skjønner du. (Og heller ikke så dyktig webdesigner, noe som ikke passer godt sammen ) Tror det vil være slimsomt å måtte se den sekunder lange animasjonene hver gang man skal ha menyen opp og ned også, i lengden. 9220471[/snapback] Jo, kan jo korte den ned litt, akkurat nå bruker den 1 sekund på å åpne seg. Syntes at uten animasjon ble den kjedelig Endret 6. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hvis du istedenfor at den glir ned, heller toner den opp for eksempel, er det kanskje mulig å gjøre den kortere. Eventuelt at den går kjappere etter at man har sett effekten første gang.. Endret 6. august 2007 av AfroDude Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 I mine auge er ein meny ein obligatorisk del av ei nettside, akkurat som hjula er obligatoriske på ein bil. Prøver du å skjule hjula på bilen din?9220463[/snapback] 'Bra' sammenligning. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Klart. Tenkte spesielt på deg når eg skreiv det, Marvil Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Den var helt fantastisk dårlig, Arve. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Du er skikkelig dårlig til å vere frekk, sparks. Den var faktisk bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå