Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå over til Vista.

Dreamweaver sjekker for IE5->(inkl. IE Mac 5.2), Firefox 1.0->, Netscape 7.0->, Opera 7.0-> og Safari 1.0->. Fikk dog et problem nå som den ikke har meldt fra om, så den har forbedringspotensiale. Men stod at jeg sannsynligvis kunne finne svaret her: Adobe CSS Advisor. Virker bra egentlig :)

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Dette er igjen ikkje eit problem i Python, då {} ikkje blir brukt til å definere blokker.

def stripsomething(var):
  return var.replace('something', 'nothing')

9212090[/snapback]

Jepp, det som er så deilig med Python. Slipper å bruke så mange idiotiske tegn.

Kiman: Kan du ikke noe sånt:

<link media="screen and (min-device-width: 481px)"
   href="not-small-device.css" type="text/css" rel="stylesheet" />

Tviler dog på at IE har støtter for det.

Lenke til kommentar
Og av ren nysgjerrighet, hvorfor vil du sjekke koden din opp mot Gecko og Webkit?

9213149[/snapback]

Fordi Gecko er rendering motoren til Firefox og Webkit er rendering motoren til Safari, og de fleste andre nettlesere på markedet, bortsett fra Opera og IE, bruker disse to rendering motorene.

Lenke til kommentar

Oh, da skjønner jeg.

Med det samme vi er inne på webbrowsere, hvorfor har Mozilla så mange forskjellige nettlesere under utvikling? Tenker da spesielt på Firefox, SeaMonkey, og Camino, må da være mye lurere å utvikle alt under samme paraply?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Oh, da skjønner jeg.

Med det samme vi er inne på webbrowsere, hvorfor har Mozilla så mange forskjellige nettlesere under utvikling? Tenker da spesielt på Firefox, SeaMonkey, og Camino, må da være mye lurere å utvikle alt under samme paraply?

9213240[/snapback]

SeaMonkey er ikke en nettleser, det er en applikasjonssuite bestående av nettleser, epostklient, IRC, Newsleser og HTML-editor i en pakke (tidligere kjent som Mozilla Application Suite). Nettleseren er vel mer eller mindre en rein Firefox. Camino er Firefox for Mac. De har faktisk en 4 med navnet Mimino, som er Firefox for Windows Mobile.

Alle bruker jo samme motoren.

Lenke til kommentar

Da er det litt mer forståelig.

Har et irriterende problem igjen. Burde virkelig jobbe litt mer med CSS og lære det bedre. Jeg har en wrapper, med #top med 30px margin-bottom. Under denne ligger det igjen to diver. Den diven til venstre har float: left, position: relative og left: -63px fordi den skal ligge litt utenfor wrapperen. Ved siden av den har jeg en div med float: right + noen diver inni, men denne diven flytter seg ned diagonalt i forhold til diven med position: relative. Dette skjer bare når jeg legger på left: -63px(eller right: 63px for den saks skyld) på diven med position: relative. Noen som vet en løsning på dette/hva jeg gjør feil?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Da er det litt mer forståelig.

Har et irriterende problem igjen. Burde virkelig jobbe litt mer med CSS og lære det bedre. Jeg har en wrapper, med #top med 30px margin-bottom. Under denne ligger det igjen to diver. Den diven til venstre har float: left, position: relative og left: -63px fordi den skal ligge litt utenfor wrapperen. Ved siden av den har jeg en div med float: right + noen diver inni, men denne diven flytter seg ned diagonalt i forhold til diven med position: relative. Dette skjer bare når jeg legger på left: -63px(eller right: 63px for den saks skyld) på diven med position: relative. Noen som vet en løsning på dette/hva jeg gjør feil?

9214095[/snapback]

Float begge div'ene left og sett margin left på den diven til høyre kanskje?

Kim...

Lenke til kommentar
Satt og surfet rundt, og plutselig kom jeg over en forumpost på SkillShare, og da lurer jeg på hvorfor du ikke har gått videre med dette designet, Henrik? Fourmargins

9214248[/snapback]

Lite praktisk design, og for grafisk for min del. Fourmargins.com kjem snart opp igjen i ny drakt, sjølv om den antaglegvis er langt i frå like fin. Den passar meg uansett betre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...