Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Er vel ikke så vanskelig å mekke et enkelt selv da?

Hvis du kan grunnleggende php mot en databse ihvertfall

9208763[/snapback]

Jeg kan så godt som ingenting PHP :p Også skulle jeg hatt det bordkartet innen noen dager så rekker nok ikke å lære meg det og lage et til da :)

Det må da finnes noen ferdigelaget? På samme måte som feks et bildegalleri.

9208870[/snapback]

Husker Equerm holdt på å fikse noe sånt for en tid tilbake, du kan spørre han

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker dykk How to Write a Spelling Corrector (in 21 lines of Python code)?

Spelling corrector in 13 lines of Python code :wee:

Eit gjennomsnittleg søk tar 0.0207421 sekund :)

9206397[/snapback]

Du jukser litt med oneliners som ikke behøver å være oneliners, da... ;) Er fullt mulig for meg å strippe ut alle newlines i Vikingboard, og skrike "Forum software in 1 line of PHP code!". ;) (Tenker da spesielt på linje 6, 15 og 16)

Dårlig plass, da. Du får komme opp til Nordstrand og se på litt ordentlig bandforberedelse til leir ;)

post-28291-1186238357_thumb.jpg

9206797[/snapback]

Jeg vil ha en Nord Stage, jeg òg... :(

Dæven.

Key lookups i ordbøker vs. lister - den første er sjukt mykje kjappare.

295210 nøkler i lista

295210 nøkler i ordboka

Matching av enkeltord mot lista: 3.631 sekunder

Matching av enkeltord mot ordboka: 0.041 sekunder

Byrjer nesten å lure på om eg burde køyre ordbøker som backend. :)

9208098[/snapback]

Det der gir lite mening før du forklarer meg hva forskjellen på en liste og en ordbok er. :p

Liste = assosiativt/multidimensjonalt array?

Ordbok = endimensjonalt, numerisk indeksert array?

I så fall er det ikke urimelig at en ordbok er mye raskere enn en liste. :)

EDIT:

Spell corrector in 13 lines of PHP. Ædiblædi, og min har flere features enn din. :tease:

EDIT2: Sliter dog med litt dårligere ytelse, snitt ca. 0.6 sekunder per søk, uavhengig av lengde på ordene. Tror flaskehalsen ligger i størrelsen på ordlisten min, den er på i overkant av 100k ord i øyeblikket, vet ikke hvor stor din er.

EDIT3: Trodde det ville gå raskere med litt bedre maskinvare (jeg har treig maskin ATM), men siden ordlisten hos STW var såpass mye større (> 480k ord), var det faktisk tregere (tok nesten et sekund). :thumbdown:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Og då var http://www.systadmedia.no oppe :)

9209425[/snapback]

Pent.

Tekstene derimot har forbedringspotensiale. :)

Internett har i dag blitt en av de største, om ikke den største, informasjonskanalen vi har i vårt moderne samfunn, noe flere og flere oppdager - og utnytter. Ved å være synlig på Internett vil du kunne publisere nyttig informasjon billig og enkelt til kundene dine, og også kapre nye kunder. Til og med mindre bedrifter vil kunne tjene på å ha en ordentlig webside. Ikke nødvendigvis for å direkte påvirke omsetning, men for å være en effektiv informasjonsportal for kundene.

Systad Media er et nyoppstartet enkeltmannsforetak som vil være mit ansikt utad som webdesigner/webutvikler/grafisk designer. God planlegging, grundig arbeid, samt det å holde kontakt med deg som kunde underveis i utviklingsprosessen står i fokus. På denne måten er du sikret til enhver tid å vite hva som er gjort, hva som er planlagt og hvilke avgjørelser jeg har tatt angående oppdraget - og eventuelt gi tilbakemeldinger. Samtidig arbeider jeg i hovedsak av interesse og lidenskap, og ikke nødvendigvis som yrke, noe jeg tror preger mitt arbeid i positiv retning. Les mer konkret om hva jeg kan tilby på tjenester-sidene.

Kan f.eks. gjøres om til noe á la:

Internett er uten tvil blitt den største medie- og informasjonskanalen i dagens moderne samfunn. Verdien i å være synlig på internett er for lengst blitt oppdaget av virksomheter verden over; foruten skape nye inntektstrømmer vil en profesjonell nettside også kunne fungere som en uunnværlig markedsføringskanal overfor potensielle kunder.

Systad Media er et nyetablert enkeltpersonforetak basert på en enkel forretningsidé der kvalitet og kommunikasjon, skal danne grunnlaget for produkter av høy kvalitet for segmentet små- og mellomstore bedrifter. Systad Media drives av genuin lidenskap - som kunde er du derfor sikret et produkt av meget høy kvalitet der dine verdier er ivaretatt. Vi er stolte av vårt arbeid og har som visjon at du som kunde skal bli smittet av vår lidenskap. For mer informasjon om hva vi kan gjøre for deg, se <a href="">Tjenester</a>.

...eller noe sånt. ;)

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar

'Vi' og 'enkeltpersonforetak' klinger ikke så godt sammen, dog.

Vet ikke hva som selger best av setninger med formell setningsoppbygning og bruk av fremmedord, og den mer naturlige varianten som faktisk gir inntrykk av at det sitter ett (ett) menneske der på den andre sida og skriver tekstene og skal lage sider, jeg...

Lenke til kommentar

Skal titte litt på tekstane i morgon. Greit forslag der, Robbie, men eg vil

1. Skrive sjølv (:p)

og

2. Det var kanskje litt for mykje av det gode. Greit at det skal høyrest flott ut, men... Ja :p

Er litt enig med Hein her òg.

Ang. bildet som ikkje funka var det pga. something fuckup. Fiksa.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er, iallefall, to typer mulige kunder. De som jobber i firmaer som er vant til sånn 'corporate copy', og som gjennkjenner det som et tegn på seriøsitet. Også har du 'mannen i gata' som vil ha en nettside, som ikke helt ser vitsen med alt det seriøse, og helst vil ha en rett-fram-forklaring.

Lenke til kommentar
Husker dykk How to Write a Spelling Corrector (in 21 lines of Python code)?

Spelling corrector in 13 lines of Python code :wee:

Eit gjennomsnittleg søk tar 0.0207421 sekund :)

9206397[/snapback]

Du jukser litt med oneliners som ikke behøver å være oneliners, da... ;) Er fullt mulig for meg å strippe ut alle newlines i Vikingboard, og skrike "Forum software in 1 line of PHP code!". ;) (Tenker da spesielt på linje 6, 15 og 16)

Jo, du har vel rett. Men dette er litt det samme som i CSS: Om eg berre har ein regel i eit CSS-statement skriv eg det slik #id { regel: her; }.

Det same gjeld i Python. :)

Dæven.

Key lookups i ordbøker vs. lister - den første er sjukt mykje kjappare.

295210 nøkler i lista

295210 nøkler i ordboka

Matching av enkeltord mot lista: 3.631 sekunder

Matching av enkeltord mot ordboka: 0.041 sekunder

Byrjer nesten å lure på om eg burde køyre ordbøker som backend. :)

9208098[/snapback]

Det der gir lite mening før du forklarer meg hva forskjellen på en liste og en ordbok er. :p

Liste = assosiativt/multidimensjonalt array?

Ordbok = endimensjonalt, numerisk indeksert array?

Ei liste er det du vil kalle ein array, altså:

liste = ['hei', 'du', ['der', 'mister' 'jørgen']]

Ei ordliste (dictionary) har eit lookup-parameter og eit verdiparameter:

ordliste = { 'punkt': 'definisjon på punkt', 'annapunkt': 'definisjon på punkt' }
ordliste['punkt']
>>> 'definisjon på punkt'

Meir info

EDIT:

Spell corrector in 13 lines of PHP. Ædiblædi, og min har flere features enn din.  :tease:

EDIT2: Sliter dog med litt dårligere ytelse, snitt ca. 0.6 sekunder per søk, uavhengig av lengde på ordene. Tror flaskehalsen ligger i størrelsen på ordlisten min, den er på i overkant av 100k ord i øyeblikket, vet ikke hvor stor din er.

EDIT3: Trodde det ville gå raskere med litt bedre maskinvare (jeg har treig maskin ATM), men siden ordlisten hos STW var såpass mye større (> 480k ord), var det faktisk tregere (tok nesten et sekund).  :thumbdown:

9209679[/snapback]

Ordlista mi er på 295210 ord, altså tre ganger størrelsen til di. Maskina mi er ein laptop med 512 mb ram og 1.83 ghz prosessor. No har eg setningssøk også, og dei tek halvparten av tida til dine enkeltsøk. :)

Spørs om det heller er språket enn maskinvara som utgjer begrensninga.

>>> c("I walkk the line")

0:00:00.049669

'Did you mean: i walk the line?'

>>> c("A principal, main, or inndependenntt clause is one making a statement without the help of any other clause. A subordinat or dependent clause is one which makec a statement depending upon or modifying some word in the principal clause")

0:00:00.772793

'Did you mean: a principal main or <em>independent</em> clause is one making a statement without the help of any other clause a <em>subordinate</em> or dependent clause is one which <em>makes</em> a statement depending upon or modifying some word in the principal clause?'

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Og då var http://www.systadmedia.no oppe :)

9209425[/snapback]

@ ARVE SYSTAD:

Utrolig flott side Arve. Synes du har fått til veldig mye med veldig lite. Med det mener jeg du har fått til et flott design og med en flott typografi uten veldig tunge grafiske bilder. Fargene var lekre og nydelig å se på. Som andre her sier så kan du nok med hell se litt mer på tekstene dine.

Det jeg reagerte mest på var at du fremhever at du har holdt på med "webdesign i en del år nå". Du skriver omtrent den samme linjen både på hovedsiden din og på kompetansesiden din. Det er ingen tvil om at du er dyktig på ditt felt men fikk litt "skryte" tendenser av at jeg leste det "igjen og igjen". Nå står det bare på 2 plasser slik jeg kan se det. Kan være en idé å kutte den linjen på hovedsiden slik jeg ser det. Men flott jobba. :D Da er det bare for meg og begynne å lage meg et nytt design :blush:. Var en fin inspirasjon det der.

Kim...

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...