Peter Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Njæsj. Care på CSS-framework. Har liksom ikkje heilt den samme nytten som rammeverk i litt meir skikkelige språk. Blir stort sett reseting av ting og sånt likevel. Ellers er alt opp til kver enkelt layout. IMO 9207241[/snapback] Virker bra for folk som ikke har så god peil på css. Dessuten er det jo css som er det største problemet når det kommer til forskjell mellom nettlesere. Høres greit ut å la et rammeverk få ta seg av forskjellene, så man heller kan konsentrere seg om utseende. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det er jo nettopp å "ta seg av utseende" som er greia med å skrive CSSen sjøl. Dessuten så er det fryktelig dumt å ta i bruk et rammeverk i CSS om du ikkje kan CSS, IMO. På samme måte er det dumt å bruke et ferdig rammeverk i andre språk dersom du ikkje kan språket i seg sjølv i det heile tatt. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Sjøl har eg med suksess flytta til Oslo, og fått innreda mitt nye krypinn orntli. http://eg.er.herlig.net/hybel/ 9206491[/snapback] Få opp noen postere på di trøtte veggene Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 'tis a matter of time! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Noen som har lest denne? The secret of understanding design. Tar opp trender i markedet som gjenspeiles i design. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 How do you know it is time to complex design now? There always will be room for simple and complex, for colorful and grey and so on....I think you can't predict fashion or upcomming trends in so easy way. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Dæven. Key lookups i ordbøker vs. lister - den første er sjukt mykje kjappare. 295210 nøkler i lista 295210 nøkler i ordboka Matching av enkeltord mot lista: 3.631 sekunder Matching av enkeltord mot ordboka: 0.041 sekunder Byrjer nesten å lure på om eg burde køyre ordbøker som backend. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det er jo nettopp å "ta seg av utseende" som er greia med å skrive CSSen sjøl. Dessuten så er det fryktelig dumt å ta i bruk et rammeverk i CSS om du ikkje kan CSS, IMO. På samme måte er det dumt å bruke et ferdig rammeverk i andre språk dersom du ikkje kan språket i seg sjølv i det heile tatt. 9207623[/snapback] Som jeg sa, greit å kunne konsentrere seg om utseende istedenfor forskjeller mellom nettlesere. Samme som det er kjekt å bruke prototype e.l. når man skriver javascript, for å slippe å tenke på forskjeller mellom nettleserene. At man bruker et rammeverk betyr ikke at man ikke kan språket, men det forenkler ofte en del oppgaver. Og Ja, man burde kunne språket, men her har man et alternativ der man beskriver utseende ganske mye ved å sette klasser (f.eks. span-3, first, osv.), noe som gjør det enklere å lage "avansert" design uten å måtte kunne css inn og ut. Skal man drive med webutvikling, så er ikke dette bra, men dersom man bare vil stable en side på beina på egenhånd og fokusere på innholdet, så ser ikke jeg problemet med at man ikke kan css og html inn og ut. Nå har ikke jeg sett noe særlig på dette rammeverket, bare bladd fort igjennom noen av sidene, men jeg synes det er interessant at det kanskje nå kommer et rammeverk for css også. Såvidt jeg fikk med meg var rammeverk i javascript mye av grunnen til web 2.0-boblen, så kanskje rammeverk i css kan være med å få mer sematisk web. Jeg vil ihvertfall ikke avskrive noe før jeg har testet det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Skal man drive med webutvikling, så er ikke dette bra, men dersom man bare vil stable en side på beina på egenhånd og fokusere på innholdet, så ser ikke jeg problemet med at man ikke kan css og html inn og ut. Spot on - der er eg einig. Eg svarte vel kanskje litt frå ein webutviklar sitt synspunkt. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 http://www.barentslan.com/pameld/index.php "Levert av webkafeen.com". Noen her som har laget bordkart scriptet? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Haha, hva faen? *Ta kontakt* Mail sendt Endret 4. august 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Haha, hva faen? *Ta kontakt* Mail sendt 9208573[/snapback] Haha Men anyways, noen som vet om et lignede bordkart? Holder på med en hjemmeside til et dataparty. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Er vel ikke så vanskelig å mekke et enkelt selv da? Hvis du kan grunnleggende php mot en databse ihvertfall Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) OLD Endret 4. august 2007 av rønning Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 WEBCAFE:...§§§§§§§§§§§§ PARTY OIN"!"!§! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Edruposting på gang :O Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Er vel ikke så vanskelig å mekke et enkelt selv da? Hvis du kan grunnleggende php mot en databse ihvertfall 9208763[/snapback] Jeg kan så godt som ingenting PHP Også skulle jeg hatt det bordkartet innen noen dager så rekker nok ikke å lære meg det og lage et til da Det må da finnes noen ferdigelaget? På samme måte som feks et bildegalleri. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Lit tidlig på kvelden for en fyllepost eller?? men uansett god underholdning Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det er Gather, men han kan ikke bruke logoen og sånn på forsiden for det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå