Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp satt opp XAMPP og Wordpress, og nå vil jeg gjerne implementere Wordpress inn i mitt design, men kunne trengt en liten guide på det. Den bør ikke være for avansert forklart, fordi jeg har minimalt med PHP-kunnskaper. Tor, anyone?

Edit: I samme slengen, før jeg leser 140 sider med lisensregler for Wordpress: Kan jeg modifisere utseendet på admin-panelet(jeg beholder linker til Wordpress osv. men inkluderer min logo el.l), implementere Wordpress i nettsider og selge disse? Eller må jeg lære meg PHP el.l og kode mitt eget CMS?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Det jeg gjør, er å strippe ned header, index, sidebar, footer og single.php - så finner jeg ut som Wordpress spytter ut infoen jeg skal ha, også setter jeg "tagsene" inn i designet mitt :)

Når det gjelder modding av adminpanelet, så hadde jeg ikke brydd meg så mye med lisenseringa, assa.

Lenke til kommentar

Clever stuff :)

Hadde bare vært kjekt å vite om det faktisk er lov :)

Med det samme jeg er i testhjørnet når det gjelder CMS, hvilket CMS passer til en nettside med forside, blogg, "about me" og portefølje?

Porteføljen skal være som dette:

Porteføljeforside med thumbs av prosjektene mine, trykke på et av de -> egen side med info om hvert enkelt prosjekt. Porteføljen bør også inneholde en RSS-løsning.

På forsiden skal det vises random/siste prosjekter i porteføljen og siste blogginnlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...