Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- I dag skal hele laget spise på Hard Rock Café, og det kommer sikkert til å bli gøy, mener de. Ellers er guttene opptatt av damer, og det er det tydeligvis ikke mangel på.

- Det er mange bra damer her, stemmer skjørtjegerene i.

Haha, ja.
Lenke til kommentar
Har jobba bittelitt meir med systadmedia.no no, og trur eg nermar meg ferdigstilling. Vil gjerne ha meir kritikk på sida. Trur eg har fiksa på det meste som blei nevnt sist gang.

OK.

Kan ikke holde kjeft om menyen lenger. Syns det grenser til stygt med så liten tekst i menyen, og i tillegg da bruke smallcaps.

A:hover fungerer ikke med alle seksjonsfargene, jeg syns den grønne ble ganske grell.

Du må ha konsekvent bruk av overskriftnivå rett under menyen. Nå ser det ut som menypunkt 1 og 3 har h2 øverst, mens 2 og 4 har h3. Finn på noe, det ser ut som en feil.

Lurer litt på hva det er du fokuserer på når siden er lagt opp slik den er, med teksten og hovedinnholdet langt til høyre, det er litt for uvant for meg tror jeg.

Det meste annet ser enten greit eller veldig pent ut for meg, men jeg hadde gjort noe med nevnte punkter. :)

Lenke til kommentar
Har jobba bittelitt meir med systadmedia.no no, og trur eg nermar meg ferdigstilling. Vil gjerne ha meir kritikk på sida. Trur eg har fiksa på det meste som blei nevnt sist gang.

Kan ikke holde kjeft om menyen lenger. Syns det grenser til stygt med så liten tekst i menyen, og i tillegg da bruke smallcaps.

9193841[/snapback]

Enig med Haraldson, du bør fikse på fonten i menyen. Small caps i sans serif-fonter er generelt lite pent.

Edit: Bildet av bøkene ble bra nå, men kan du plz bruke curves og gjøre dem litt mindre blasse og mørke? :p

post-42150-1186062048_thumb.png

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

For liten tekst, faktisk? Jaja, skal sjå på det. Litt uenig, though.

A:hover fungerer ikke med alle seksjonsfargene

Jo?

, jeg syns den grønne ble ganske grell.

Har dempa den litt.

Du må ha konsekvent bruk av overskriftnivå rett under menyen. Nå ser det ut som menypunkt 1 og 3 har h2 øverst, mens 2 og 4 har h3. Finn på noe, det ser ut som en feil.

Enig, fiksa.

Lurer litt på hva det er du fokuserer på når siden er lagt opp slik den er, med teksten og hovedinnholdet langt til høyre, det er litt for uvant for meg tror jeg.

Tja, litt spesielt kanskje. I bunn og grunn er det berre en tokolonners layout med 50/50-breidde :)

Kim:

Bildet er boosta litt :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Enig med den grønnfargen, den er voldsomt signal-grønn.

Det er også forskjell på grønnfargen på h2 og h3 (ihvertfall her), liker den litt mer matte grønnfargen bedre enn den på h3..

er btw uenig når det gjelder small-caps, det syns jeg tok seg bra ut..

syns også du kunne jobbet mye mer med porteføljen, var liksom ikke noe spesielt med "opplistingen" av sider du har mekket..

men begynner absolutt å se bra ut :)

edit: syns også at du skulle gjort slik at whitespace under h3'en i venstre kolonne alltid er det samme, er f.eks mer whitespace under "navigasjon" på porteføljeside enn det er under kontakinformasjon på tjenster..

Endret av rønning
Lenke til kommentar
Whitespace under h3 i sidebar er fiksa, og steinmann; den ser litt for voldsom ut om eg gjør den bold. Synest den er fin som den er, størrelsemessig :)

No er det ikkje lenger forskjell på h2 og h3-grønnfargen.

9194086[/snapback]

Nå synes jeg faktisk grønnfargen ble _for_ blass, sammenliknet med de andre menyelementene? Hva med en mellomting mellom den du har nå og den som var før?

Lenke til kommentar

Snittalderen på de som sitter i "Webkritikk" ligger vel på rundt 12-13, og det er svært få som har noen som helst peiling på HTML/CSS og design. Skjønner at han heller poster det her, men allikevel burde vel de med litt peiling bidra i Webkritikk-avdelingen, hvis ikke vil nivået forbli så lavt.

Lenke til kommentar

Stemmer det Kiman. Ond sirkel; lavt nivå på dei som er der gir ingen grunn til å legge ut ting der for dei som er litt meir erfarne => repeat.

Kim, får sjå på det seinare en gang. No er det middag, pakking og avslapping til eg reiser i morra. Så får vi sjå kor fort eg får skaffa meg internett :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Meget ond sirkel. Har en portefølje/blogg på gang for meg selv, og vet ikke om jeg legger den ut på Webkritikk for å være ærlig. Kanskje jeg kan legge den ut både på webkritikk og her, så får vi se hvor forskjellige tilbakemeldingene blir.

Interessant verktøy for å få kontroll på baselines: Syncotype your baselines

Edit: Kan jo legge opp enda et nyttig verktøy for webutviklere: XRAY your website

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...