Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Ser godt ut dette, Arve!

Eit par ting:

• Dårlig med padding mellom label/input[type=text]
  • Du ha meir linjehøgde på brødtekst i sidebar
  • Sidebar på /kompetanse er alt for tom. Skriv noko.
  • Ser ut til at du har eit clear-problem på porteføljesida [sjå vedlegg]
  • Bokmål? Pinglete feiging. :p

post-26509-1185834217_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syntes det var en veldig lekker side Arve. Fine farger og god meny.

Eneste jeg har noe å si på er gradient effekten på bakgrunnen som ikke ser helt smooth ut. Kommer vel an på hvordan skjerm man har?.

9176824[/snapback]

Skal titte på det. Tipper det er filformat eller lagringskvalitet som er feilen.

Ser godt ut dette, Arve!

Eit par ting:

•  

• Dårlig med padding mellom label/input[type=text]

• Du ha meir linjehøgde på brødtekst i sidebar

• Sidebar på /kompetanse er alt for tom. Skriv noko.

• Ser ut til at du har eit clear-problem på porteføljesida [sjå vedlegg]

• Bokmål? Pinglete feiging. :p

9176873[/snapback]

Will look into those things. Bokmål av markedshensyn :p

Skrivefeil fiksa, Ståle. Skal titte litt på det med textareaen :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Lekkert design, men litt forvirrende. Jeg har følgende å si:

+ Behagelige former og kult med freshe farger.

+ Første jeg har sett med "Kompetanse" som et eget menyelement.

+ Artig logo.

+ Liker navnet "Systad Media". Klinger bra!

- Jeg trodde først at sidebaren (under menyen) var innholdsdelen. Det tok et par klikk før jeg skjønte hva som var hva, men da var det helt greit. Kanskje noe å ta hensyn til eller endre på?

- Liker ikke at det aktive menyelementet får hover som de andre elementene.

- Gjør noe med glow'en på teksten og bakgrunnen i headeren, det er noe som gjør at det ikke passer så bra sammen med de rene linjene ellers. Det blir liksom så mye... blur.

- Jeg får banding i bakgrunns-gradienten på skjermen min. Det er ganske irriterende, og ødelegger designet litt.

- Ta et nytt bilde av bøkene i kompetanse-delen din. Uten blitz. I god belysning. Bruk curves i Photoshop etterpå. :p

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Det er tydeligvis på tide å spør om litt kritikk før sidene til Systad Media blir kjørt ut offentlig;

http://test42.systadmedia.no/

I need teh feedback. Egen kritikktråd skjer ikkje, for mange....raringer i den delen av forumet. :p

Merk at sida ikkje er 100% ferdig, men sånn ca. Mangler litt innhold her og der bl.a.

9176654[/snapback]

Portefølje-delen kunne virkelig trengt mer arbeid. Den boksen med "Systad Media" og info om siden skriker "ITAvisen-design!" til meg, og det er ikke et godt tegn. Kanskje du bør revurdere plasseringen av screenshot, posisjonere teksten litt bedre og bruke noe annet enn ren hvit bakgrunn?

Lenke til kommentar

Gradient på bakgrunn fiksa på.

Edit: fikser feil fortløpande her :p

Edit2: Orker ikkje meir i dag.

To-do-liste som eg er klar over:

- Finne ut om problem med breidde på tekstboks i ubuntu.

- Alle h2-overskrifter skal bli til bildefiler

- Porteføljedelen ser veldig stygg/uferdig ut

- Litt meir fyll i sidebaren under kompetanse og portefølje

- Nytt bilde av bøkene :p

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Larve:

Utenom det rent tekniske som går på koding av websider har jeg en del teori i bunn mikset med god erfaring når det kommer til den grafiske utformingen, bruk av farger, typografi og former som gode virkemidler for at din side skal vere behagelig og enkel å benytte seg av.
Lenke til kommentar

Ser pent ut, Arve.. :)

Dog;

- "Systad Media er et nyoppstartet enkeltmannsforetak fungerer som mitt ansikt utad" - Kanskje endre litt på setningsoppbygningen?

- Jeg liker å kunne trykke på det aktive menyelementet selv om man er på denne siden. Står man f.eks på "Kompetanse" og går videre til "Hvorfor er standarder viktig", så kommer man seg ikke tilbake til "Kompetanse" uten å bruke Tilbake-funksjonen i nettleseren.

- Grønnfargen i menyen passer greit nok på mørk bagrunn, men personlig syns jeg den blir litt merkelig på hvit bakgrunn, dvs bla overskrifter i hovedkolonnen.

- Står man på "Kompetanse" og går videre til "Hvorfor er standarder viktig", og deretter en gang til på "Hvorfor er standarder viktig" (trengs denne å vises nå man allerede har åpnet denne siden?), så får man beskjed om at "det jeg søker etter" ikke eksisterer.

- Husk at det gjerne er firma som er intressert i deg, og at dem ofte avslutter dagen sin rundt (ca) den tiden du har oppgitt som telefon. Jeg ville ha fjerna 'åpningstiden' og heller ringt tilbake om du absolutt ikke kunne ta telefonen.

Noen tanker, vertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...