Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva heter den kule gratis ikonpakken igjen? Som kan kunne bruke hvor man ville liksom. Var nevnt noen sider bak, men finner ikke igjen.

9172253[/snapback]

Creative commons-lisens betyr ikke at du kan bruke den hvor du vil, hvordan du vil. Du må gi creds til dem som har laget dem, samt at du er pålagt å dele videre hvis noen spør.

Lenke til kommentar
Og velkommen tilbake Kim :O

Du har holdt på med i det siste igrunn? :p

9172419[/snapback]

Det har blitt en del jobbing med Russ.no, men etterhvert som jeg merker at jeg henger mer og mer etter på webutviklingsfronten tenkte jeg at jeg kunne ta turen tilbake til forumet. Det er tross alt gjennom dette forumet jeg har lært mesteparten av det jeg kan om websideutvikling. :p

Lenke til kommentar

Hvordan ville dere ha laget en nettbutikk? Altså, for å hvem som har valgt hvilke varer. Sessions eller en tabell i databasen?

Driver å lager en, å har akkurat lagd en tabell + skrevet 2 linjer med kode som skriver ut hvor mange varer man har i handlekurven...funker fint så langt, men ville sessions vært lettere, evt. sikrere?

Lenke til kommentar
Hvordan ville dere ha laget en nettbutikk? Altså, for å hvem som har valgt hvilke varer. Sessions eller en tabell i databasen?

Driver å lager en, å har akkurat lagd en tabell + skrevet 2 linjer med kode som skriver ut hvor mange varer man har i handlekurven...funker fint så langt, men ville sessions vært lettere, evt. sikrere?

9173868[/snapback]

Det kommer vel helt an på bruksområdet for nettbutikken, og hva du selv ønsker. Fordelen med sessions er at det er enkelt å legge ting i handlekurven via session-variabler, og det krever ikke nødvendigvis database (selv om det er lurt og overlegent filbaserte sessions). Ulempen er at handlekurven tømmes når session'en timer ut.

Med en handlekurv som ligger i en egen tabell, kreves det både innlogging og brukeradministrasjon for å holde styr på kunder og handlekurver. Det beste for en vanlig nettbutikk er kanskje å lage en kombinasjon av begge disse, der du kan fylle handlekurven din i en session-variabel, men må logge inn for å "lagre" handlekurven permanent som en ordre i systemet.

Lenke til kommentar

Jaja, men akkurat nå har jeg sånn som smallsize.no: man trenger ikke være logget inn for å legge til varer i handlekurven, men når man skal bestille alt man har lagt i så må man logge inn og da blir bestilling enten sendt på mail med brukerinfo eller bare lagt inn i en annen tabell som admin kan finne i et adminpanel

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/07/29/507405.html

Veldig viktig å sladde 2 spindler og en boks Tyrkisk Pepper i slike sammenhenger..

9172482[/snapback]

Med mindre Wikipedia's algoritme er gammel så juger denne mannen som det synger:

Ifølge ham tester Altinns innlogging kun om fødselsnummeret som tastes inn er riktig i forhold til hvordan fødselsnumre er bygd opp generelt, og ikke om det faktisk er knyttet til en levende person.

Disse to er (i følge Wikipedia) ekte fødselsnummer, men Altinn sier at de er feil:

15108000101

15109200090

Også ser det ut til at hullet er tettet hos Tele2 (man må skrive inn fornavn og etternavn i tillegg) :(

Lenke til kommentar
ThinkVitamin.com har ikke h1  :ohmy:

Uansett det jeg lurte på, var hvordan man får til slike resultat på google, at navigasjonen din også listes opp. Noen som vet hvor man må skrive hva, for å ende opp hvor på googles resultat? Og er dette noe som bare gjelder sider med pagerank < 6-7?

9174333[/snapback]

Er vel at du må legge ut sitemap i google-lesbart format for å få det til? Google har et verktøy for å lage slikt ute på sine dev-sider, gidder ikke finne link nå.

EDIT: Du finner verktøyet på google.com/webmasters/tools/ Det er en del andre kjekke ting en kan finne der, som bl.a. listinger av feil google sine crawlere støter på når de indekserer siden, samt info om når siste indeksering ble utført, samt at en kan velge å få en høyere "crawl rate" (indekseringsrate) om en ønsker (hvis en har en side som oppdaterer seg ofte). Mye digg der som kan gi siden din litt ekstra synlighet hos google om du gjør det riktig. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...