Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om stabilitet;

Er Linux/UNIX/*BSD meir stabilt enn ei Windows-maskin som aldri har trøbbel? Det blir litt fordomsfult. Jada, den gjennomsnittlige Windowsmasknia er nok mindre stabil, men om alt er satt opp ryddig og korrekt i utgangspunktet så blir alt bra seinare og. Har ingen problem med stabilitet heime på verken stasjonæren eller laptopen.

Det er en objektiv sannhet at *nix-systemer er mer stabile enn Windows, samt skalerer vesentlig bedre. Dog vil jeg ikke kalle OS X for et *nix-system, da alt annet en kjernen (nær alle userland-tools) er Apples proprietære saker. :) Et lite spørsmål; hvor mange prosent av verdens 500 kraftigste supermaskiner kjører Windows? Er det noen som har krav til stabilitet er det nok dem. Svaret er: 0.60%, altså 2 av 500. :)

9156323[/snapback]

Ja, for all del - Windows er kanskje ikkje det beste til serverar og superdatamaskiner, men personleg så sitt eg med ein ganske vanleg desktop-PC, og til mitt bruk fungerer Windows finfint til mitt bruk. Det er og meir enn stabilt, kræsjer ca aldri. Hugs og på at maskinvaren kan ha litt å seie for stabiliteten i maskina.

Kvifor nøye seg med ein Lada når ein kan køyre Bentley? :)

Windows kan ikkje på nokon måte samanliknast med Lada. Heller med dei typiske japanske merka som fungerer flott til sitt bruk og varer lenge, men som blir danka ut av andre om du skal ha veldig sære behov. :)

Enig. "Stabilt nok" er som oftest akkurat litt for lite når det virkelig gjelder, og du mister det du jobbet hele natten med i et horribelt kræsj. Ingen her inne lurer meg til å tro at de har backup av alt, det er i så fall løgn. :)

Eg har faktisk lagra tre nesten alt eg gjer tre stader, blir tatt backup av på den måten fleire gonger i månaden - og etter at eg har gjort veldig mykje på ein gong, enten det er bilderedigering eller webarbeid. :)

I hovedsak for å utelukke brukerfeil (sletting ved uhell e.l.) og diskkræsj som måtar å miste arbeid på. Mine to maskiner er stabile nok til å ikkje drive å miste data av seg sjølv.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Heisann, folkens! Tenkte jeg skulle begynne å henge i forumet igjen, nå som jeg begynner å få bedre tid og rutiner i hverdagen. Men først, kan noen være så snille å oppsummere hva som har skjedd det siste året? Det er liksom så mange forandringer her, egen kategori for websidekritikk og greier... :p

Lenke til kommentar
Heisann, folkens! Tenkte jeg skulle begynne å henge i forumet igjen, nå som jeg begynner å få bedre tid og rutiner i hverdagen. Men først, kan noen være så snille å oppsummere hva som har skjedd det siste året? Det er liksom så mange forandringer her, egen kategori for websidekritikk og greier... :p

9169224[/snapback]

Finn fram alle artikkelene fra unrealized... de skal på "Webkafeen"!

http://gamma.webkafeen.no/

Lenke til kommentar

9169224[/snapback]

Finn fram alle artikkelene fra unrealized... de skal på "Webkafeen"!

http://gamma.webkafeen.no/

9169286[/snapback]

Hey, hva skjedde med den fine logoen min? :p

Mr.Berg aka. Hein aka. Haraldson har blitt moddis, samme med Robbie. Webkaféen.no er under utvikling og vi gleder oss til det blir ferdig.

Det er vel muligens den korteste oppsummeringen til nå, men det er vel det viktigste som har skjedd her, tror jeg :)

9169309[/snapback]

Men... hva med internett, liksom? Web 2.0 og sånt, diskuterer dere det? Jeg må lære nye ting! :!:

Lenke til kommentar

Det diskuteres av full hals, men begynner å gå tom for argumenter nå, egentlig... Opera vs. Fx diskuteres fortsatt heftig fra tid til annen, men med de samme gamle argumentene hver gang, blir den diskusjonen kortere og kortere for hver gang. Men kaféen er og blir et lite OT-sted for oss, så de mest saklige diskusjonene finner du ikke her, akkurat.

Jeg og Henrik Lied og kanskje noen flere her inne sitter i HTML5 WG'en til W3C, men der er det alt for mye å følge med på, men det blir i hvertfall gjort ting for å gjøre HTML bedre, og få nettet til å bli et bedre sted for alle å være ;)

Lenke til kommentar
Sjekk denne du:

Midtstilt felt, skygge på mønsterbakgrunn

Noe det samme ihvertfall, du skal greie å få  noe ut av det der

9168289[/snapback]

Sliter med den delen her:

Finn den minste biten av bakgrunnsmønsteret som kan repeteres sømløst, og midtstill denne slik at den er midt i det tilkuttede bildet. Det bør altså være like mange piksler på hver side av denne mønsterbiten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...