Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet er at du vil ikke se kategorier som ikke har inhold. Jeg er rimelig sikker på at jeg skrev en grisestygg algoritme for det engang, men mulig den har blitt byttet ut.

9058197[/snapback]

Hmm, kategoriinnholdet vil ikke påvirke kategorier?

Man bygger en tabelle for kategorier, og en tabell for innhold med inner join mot kategorier. Om man tar en enkel spørring til kategori-tabellen og looper gjennom alle kategoriene, vil man få alle.

Lenke til kommentar
Problemet er at du vil ikke se kategorier som ikke har inhold. Jeg er rimelig sikker på at jeg skrev en grisestygg algoritme for det engang, men mulig den har blitt byttet ut.

9058197[/snapback]

Hmm, kategoriinnholdet vil ikke påvirke kategorier?

Man bygger en tabelle for kategorier, og en tabell for innhold med inner join mot kategorier. Om man tar en enkel spørring til kategori-tabellen og looper gjennom alle kategoriene, vil man få alle.

9076120[/snapback]

Det hadde vært veldig enkelt med en sql spørring ja, men uten det var det ikke så lett mener jeg å huske. Men koden ser ut til å ha forsvunnet.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har satt meg inn i det aktuelle kategorisystemet, men hvordan i alle dager henter man kategorier uten å spørre databasen?

 

Generelt pjatt:

 

Har sittet de siste to månedene og bygget et system ikke ulikt AMG (AllMusicGuide). Målet er at det skal være raskere og svært enkelt å finne frem.

Det irritende er at man bruker jammen ikke mye tid på å lage presentasjonen, men adminsystemet derimot... Grøss og gru, det tar tid å lage. Et av av kommunikasjon som skal foregå mellom admin-bruker og databasen.

2 måneder til nå, så er det nok klart for betatesting.

 

Eksempler på hvordan adminsystemet fungerer:

http://www.musikksmaken.com/forum/uploads/...servasjoner.doc

http://www.musikksmaken.com/forum/uploads/...ng_av_album.doc

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Det skal gå an å installere programmer (inkl. Opera) på livecd. Google litt, så får du det til. :)

 

In other news: Jørgen våknet nettopp opp, og har dermed bare to timer på seg til å rydde hele huset etter en helg hjemme alene... :(

9077462[/snapback]

Haha, på tide å flytte ut da ;)

Selv om jeg stadig får kjeft fordi jeg ikke har ryddet av han jeg bor med :\

Lenke til kommentar
Det skal gå an å installere programmer (inkl. Opera) på livecd. Google litt, så får du det til. :)

 

In other news: Jørgen våknet nettopp opp, og har dermed bare to timer på seg til å rydde hele huset etter en helg hjemme alene... :(

9077462[/snapback]

Haha, på tide å flytte ut da ;)

Selv om jeg stadig får kjeft fordi jeg ikke har ryddet av han jeg bor med :\

9077498[/snapback]

 

Gidder ikke flytte ut når jeg nettopp har flyttet ned i kjelleren med egen inngang og tre ganger arealet jeg hadde før. :cool: Problemet er bare at mitt gamle rom fremdeles er fyllt i rask og rot, som jeg lovet å rydde vekk før de kommer hjem om noen timer... :s

Lenke til kommentar
Pfft, det er bare noe du sier. Egentlig er du smug-Fx-bruker, jeg vet det nok! Så du koser deg mer enn du gjør når du sitter i Opera, men du tør ikke si det til noen :p

9077451[/snapback]

Jeg har faktisk seriøst prøvd å gå over til Fx flere ganger, hovedsaklig grunnet godsaker som Firebug og Webdev toolbar, men klarer det bare ikke. Er så utrolig mange småting jeg savner fra Opera, klin umulig å klare seg uten.

 

Ny HD til laptopen på vei fra Komplett, så det blir bare live cd noen dager til :p

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...