Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din :)

9003108[/snapback]

Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. :)
Lenke til kommentar

To ting om kundeservice:

Hurra for MPX som lar meg sende inn defekt hovedkort en stund etter at garantien har gått ut, og omtrentlig 3 måneder etter at jeg oppdaget feilen.

Og føkk Fujitsu Siemens som skylder på dual-boot-oppsettet mitt med Windows og Ubuntu når harddisken i laptopen gikk til helvete. Ikke faen.

Lenke til kommentar
Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din :)

9003108[/snapback]

Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. :)

9006789[/snapback]

Mulig, men i utgangspunktet skal det ikkje bety noko.

Lenke til kommentar

9003108[/snapback]

9006789[/snapback]

9007365[/snapback]

Nei, men kan absolutt være kjekt å sjekke opp i, så man plutselig ikke går på en liten smell, selv om det i en slik sammenheng som her mest trolig ikke spiller noen stor rolle. :)
Lenke til kommentar

Bjørn: http://www.dwheeler.com/sloc/

Men om dette stemmer er eg seriøst ganske rått effektiv:

Total Physical Source Lines of Code (SLOC)                = 21,471

Development Effort Estimate, Person-Years (Person-Months) = 5.01 (60.07)

(Basic COCOMO model, Person-Months = 2.4 * (KSLOC**1.05))

Schedule Estimate, Years (Months)                        = 0.99 (11.85)

(Basic COCOMO model, Months = 2.5 * (person-months**0.38))

Estimated Average Number of Developers (Effort/Schedule)  = 5.07

Total Estimated Cost to Develop                          = $ 676,218

(average salary = $56,286/year, overhead = 2.40).

Lenke til kommentar

Argh, Henrik! Tåpelig at du skulle poste link til SLOCCount rett før jeg skulle gjøre det. :(

Er det du som er effektiv, eller inkluderes autogenerert kode fra Django der? Husk også at COCOMO-modellen (estimated cost) ikke er presis med mindre du tweaker de ulike cost/effort/schedule-variablene til å stemme for ditt prosjekt. Hvilket prosjekt er det du kjører SLOCCount mot?

Lenke til kommentar
Argh, Henrik! Tåpelig at du skulle poste link til SLOCCount rett før jeg skulle gjøre det. :(

Er det du som er effektiv, eller inkluderes autogenerert kode fra Django der? Husk også at COCOMO-modellen (estimated cost) ikke er presis med mindre du tweaker de ulike cost/effort/schedule-variablene til å stemme for ditt prosjekt. Hvilket prosjekt er det du kjører SLOCCount mot?

9008238[/snapback]

:tease:

Django-rammeverket er ikkje inkludert, nei. Det er berre kode relatert til eit prosjekt eg held på med.

Det ligg ein applikasjon som eg ikkje har skrevet sjølv der (django-tagging), men ellers er alt sjølvskrevet.

Lenke til kommentar
Det er kult å ha ekte vare

9006522[/snapback]

Ja, det finnes ikke noe deiligere enn å vite at det er lovlig lisens, og aller helst også en fin boks i hylla med kult design og fancy trykk på CD-en/DVD-en.

9003108[/snapback]

9006789[/snapback]

9007365[/snapback]

Nei, men kan absolutt være kjekt å sjekke opp i, så man plutselig ikke går på en liten smell, selv om det i en slik sammenheng som her mest trolig ikke spiller noen stor rolle. :)

9007564[/snapback]

Tror jeg tar en samtale med sjefen før jeg gjør noe som helst :) Blir jo uansett ikke snakk om noen konkurrerende bedrift.

Lenke til kommentar

Hm, kan ikke helt huske å ha deltatt i programvarediksusjonen i det siste men..? :)

Er enig med den som mener at man med et innbringende firma bør skaffe seg en lovlig lisens, samt at jeg tviler på at en studentlisens har som formål å drifte små enkeltmannsforetak hjemme. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...