Equerm Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Det kan lages.. men jeg gidder ikke nå Om du lager det så skal du få en kasse øl med meg Sann seriøst, i posten Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 ..en kasse øl? *sikle* Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din 9003108[/snapback] Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 To ting om kundeservice: Hurra for MPX som lar meg sende inn defekt hovedkort en stund etter at garantien har gått ut, og omtrentlig 3 måneder etter at jeg oppdaget feilen. Og føkk Fujitsu Siemens som skylder på dual-boot-oppsettet mitt med Windows og Ubuntu når harddisken i laptopen gikk til helvete. Ikke faen. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 PT: Hmm.. gjelder det et ASRock hovedkort? Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Nupe, et Abit IC7-G. Herlig hovedkort. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din 9003108[/snapback] Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. 9006789[/snapback] Mulig, men i utgangspunktet skal det ikkje bety noko. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Equerm: Jorgis hadde et veldig bra program. Du får spørre han Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din 9003108[/snapback] Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. 9006789[/snapback] Mulig, men i utgangspunktet skal det ikkje bety noko. 9007365[/snapback] Nei, men kan absolutt være kjekt å sjekke opp i, så man plutselig ikke går på en liten smell, selv om det i en slik sammenheng som her mest trolig ikke spiller noen stor rolle. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Equerm: Jorgis hadde et veldig bra program. Du får spørre han 9007465[/snapback] To late.. han skylder meg en kasse øl! ..så snart han tar imot exe-filen.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) MarkBoultonDesign, tjaa. Scalable CSS Buttons Using PNG and Background Colors Endret 5. juli 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Bjørn: http://www.dwheeler.com/sloc/ Men om dette stemmer er eg seriøst ganske rått effektiv: Total Physical Source Lines of Code (SLOC) = 21,471 Development Effort Estimate, Person-Years (Person-Months) = 5.01 (60.07) (Basic COCOMO model, Person-Months = 2.4 * (KSLOC**1.05)) Schedule Estimate, Years (Months) = 0.99 (11.85) (Basic COCOMO model, Months = 2.5 * (person-months**0.38)) Estimated Average Number of Developers (Effort/Schedule) = 5.07 Total Estimated Cost to Develop = $ 676,218 (average salary = $56,286/year, overhead = 2.40). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Argh, Henrik! Tåpelig at du skulle poste link til SLOCCount rett før jeg skulle gjøre det. Er det du som er effektiv, eller inkluderes autogenerert kode fra Django der? Husk også at COCOMO-modellen (estimated cost) ikke er presis med mindre du tweaker de ulike cost/effort/schedule-variablene til å stemme for ditt prosjekt. Hvilket prosjekt er det du kjører SLOCCount mot? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Argh, Henrik! Tåpelig at du skulle poste link til SLOCCount rett før jeg skulle gjøre det. Er det du som er effektiv, eller inkluderes autogenerert kode fra Django der? Husk også at COCOMO-modellen (estimated cost) ikke er presis med mindre du tweaker de ulike cost/effort/schedule-variablene til å stemme for ditt prosjekt. Hvilket prosjekt er det du kjører SLOCCount mot? 9008238[/snapback] Django-rammeverket er ikkje inkludert, nei. Det er berre kode relatert til eit prosjekt eg held på med. Det ligg ein applikasjon som eg ikkje har skrevet sjølv der (django-tagging), men ellers er alt sjølvskrevet. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Det er kult å ha ekte vare 9006522[/snapback] Ja, det finnes ikke noe deiligere enn å vite at det er lovlig lisens, og aller helst også en fin boks i hylla med kult design og fancy trykk på CD-en/DVD-en. Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din 9003108[/snapback] Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. 9006789[/snapback] Mulig, men i utgangspunktet skal det ikkje bety noko. 9007365[/snapback] Nei, men kan absolutt være kjekt å sjekke opp i, så man plutselig ikke går på en liten smell, selv om det i en slik sammenheng som her mest trolig ikke spiller noen stor rolle. 9007564[/snapback] Tror jeg tar en samtale med sjefen før jeg gjør noe som helst Blir jo uansett ikke snakk om noen konkurrerende bedrift. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Det er kult å ha ekte vare 9006522[/snapback] Ja, det finnes ikke noe deiligere enn å vite at det er lovlig lisens, og aller helst også en fin boks i hylla med kult design og fancy trykk på CD-en/DVD-en. Tror faktisk jeg kan nevne endel ting som er deiligere Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Selvfølgelig, men må prøve å overbevise Marvil. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 Hm, kan ikke helt huske å ha deltatt i programvarediksusjonen i det siste men..? Er enig med den som mener at man med et innbringende firma bør skaffe seg en lovlig lisens, samt at jeg tviler på at en studentlisens har som formål å drifte små enkeltmannsforetak hjemme. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 5. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) -_- Edit: Og shit, det var dan1el jeg skulle overbevise. Endret 5. juli 2007 av -Kiman- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå