Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
It’s a great list, with great designs. But what I am more interested in, is knowing what makes them good. I would much more prefer to read a in-depth analysis on a single page, than to scan thru’ 60 designs.

 

Smashing Magazine er bra, men virker litt mer som delicious med bilder lite innhold om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Ingen som har et setuptools-egg de har lyst til å sende meg? Serveren timer ut, og uten det egget får jeg ikke gjort noe som helst med Webkaféen :/

 

Edit: Jeg fant en annen måte å gjøre det på, nå mangler jeg bare PIL, så burde jeg ha alle modulene klare... Irriterende at ikke Djangoserveren sier fra om alle ting som mangler i modellene i stedet for å vise de neste når man tror man har løst problemet.

 

Edit2: Da er alle problemer løst, og jeg kan begynne å jobbe med templates :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Ja, og Microsoft begrunner at det har med sikkerhetsmessige årsaker å gjøre(greit nok), og at det skal gi en mer strømlinjeformet opplevelse for brukeren. Jeg merker jo ikke noe av om Outlook bruker Word eller IE! Også kommer de å sier at de har oppdatert Word for å støtte mer HTML og CSS, da vil jeg si at det er litt sterkt av Microsoft å herpe boksmodellen, fjerne støtte for float, fjerne støtte for embedded media, fjerne støtten for animerte bilder, og fjerne støtten for bakgrunnsbilder i tabeller. Grunnet den gjennomgående dårlige støtten av CSS i mailklienter så sies det at man skal kode som i 99 med tabeller og greier, og når Microsoft fjerner støtten for tabellbakgrunnsbilder blir det ganske katastrofalt.

 

Sendte mail til Microsoft og fikk (blant annet) til svar: "We are continuously working on improving the HTML and CSS rendering engine in Word 2007."

 

Det vil si at hvis mail skal fungere ordentlig, så må ALLE gjennomføre en relativt stor oppdatering på Office-pakka si for at det skal fungere tilfredsstillende. Kommer sikkert ikke til å komme noen oppdatering uansett.

Lenke til kommentar

Har i utgangspunktet ikke noe mot Microsoft jeg, men akkurat dette var ekstremt irriterende og dårlig gjennomtenkt.

 

Det kom også spesielt dårlig ut akkurat nå, siden det nettopp ble gjennomført en undersøkelse angående mail med ren tekst, mail med bilde og mail med html. Alle mailene inneholdt det samme, informasjon/reklame som var vesentlig for leseren. På mailen med ren tekst scannet leseren gjennom på ca 5-6 sekunder, den med bilde brukte leseren i snitt 9-10 sekunder og den med HTML(litt webside look) i snitt 24-25 sekunder.

 

Derfor er mail med HTML, CSS og fin formatering svært viktig!

Lenke til kommentar

artig test. ble det rapportert noe om "brukeropplevelsen" ved lesing av de ulike mail-typene? jeg tenker da på om brukeren fikk en positiv/negativ opplevelse ved de ulike mailene? Trenger vel ikke automatisk være slik at de mailen man bruker masse tid på er de man liker, (synes er behagelige å motta)? Eller kanskje det er en automatikk der?? Lite vet jeg, kanskje et forskningsemne for noen? :p

Lenke til kommentar

Stylish, Arve! :) Gratulerer :fun:

Nettopp fylt 17, så har ett år igjen før jeg kan registrere foretak. Gleder meg!

Og når vi er inne på det. Vil jobben min hos Aditro ha noen påvirkning på om jeg kan opprette enkeltpersonsforetak? Er ansatt under tittelen Mediegrafiker ekstrahjelp, hvor jeg nå tar så mange oppdrag jeg har tid til, og til høsten blir det omtrent 30% stilling. Står nemlig ikke noe om det i arbeidskontrakten min.

Lenke til kommentar

Hm, virker veldig fristende å registrere et enkeltmannsforetak (Tellnes Webutvikling eller Tellnes Consulting), men tror jeg venter til jeg faktisk har et genuint behov for det. Er det noen fordeler mtp. skatt eller MVA-avskrivning, eller er største fordel (spesielt når en ikke omsetter noe særlig (les: 0)) bare å få org. nummer og rett på .no-domene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...