dan1el Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Komplett was niiiiiiiiiiiiiiiice. Fikk lyst til å handle. Hmmm... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Som ganske ny innen mediegrafikerfaget og selvlært så har jeg et spørsmål som sikkert mange av dere vil le av, men samme det. Grunnen er at når jeg får oppgitt farge, som f.eks Pantone 144, hvilke fargebibliotek skal jeg da gå inn på? Så vidt jeg kan huske mener jeg at noen sa jeg skulle bruke Pantone solid coated, men er ikke helt sikker på dette. Denne fargen skal forøvrig ut på web, og ikke trykk hvis det har noe å si. Og hvorfor kan de da ikke bare skrive f.eks Pantone 144 C, så jeg skjønner hvilket bibliotek det er snakk om? Og hva er forskjellen mellom de forskjellige Pantone bibliotekene? Mulig det er en logisk grunn, men jeg er helt grønn innenfor akkurat dette området. 8988729[/snapback] Er litt ulike måter å hente farger fra forskjellige biblioteker i alle programmer, men de fleste skal ha adskilt fargetyper. For mest mulig lik farge på trykk så er solid coated best å bruke, selvom det kun er noen få som trykker med panonte farge, fordi det koster en god del penger, og de må vaske valsene for hvert fargebytte. Hvis det bare skal brukes på skjerm så må du gjøre om fargen til hex, og du skal også bruke solid coated her også (hvis ikke designeren spesifiserer noe annet) Endret 2. juli 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Tusen takk! Dette skal brukes i Photoshop -> Flash -> swf på web, så konvertering til hex er ikke nødvendig. Men da går jeg for solid coated Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Flash skjønner ikke pantone, så du må gjøre om fargen til rgb eller hex (egentlig det samme, bare rgb blir 255 255 255 og hex blir #ffffff for hvit) Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Det er sant, men grafikken skal lages i PS, også skal grafikken legges inn i Flash, derfor blir det ingen fargeinnstillinger i Flash Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som har peil på hvor infoen rundt det 'andre navnet' på firmaet mitt ligger? Det er det jeg har tenkt å jobbe under. Slik ser søknaden ut, som er godkjent: Lenke til kommentar
rønning Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg sliter fortsatt med å få svn kommandoen til å fungere. Har reinstallert subversion opptil flere ganger, men får fortsatt samme feilmelding som sist :/ Lenke til kommentar
sparks Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg sliter litt med charset! Skriver jeg åøæ i notepad og lagrer dokumentet som UTF-8 vises åæø helt riktig, men jeg bruker CuteNews til å publisere nyheter o.l, og som dere ser her under "nye notater/arbeid" vises ikke åøæ riktig. Vet noen hva feilen er og hvordan jeg får fikset det? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Tor: Enhetens fullstendige navn/foretaksnavn: (enhetens navn) Virksomhetens navn: Det du er ute etter. Som du har blurra. Du svarer liksom på ditt eget spørsmål, lzm lzm. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2007 Ahh, Adobe Lightroom er så latterlig digg Synes fortsatt at RAW-redigeringsmulighetene var litt få i forhold til i PS, men det var mye mer snappy og digg synes jeg. Flashgalleritemplatene var ikke så ille heller, faktisk, bare spent på hvordan HTML'en som importerer dem ser ut. Beste er vel å designe og skrive templates selv, men noen ganger er det litt ork. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) snappy8990979[/snapback] Snappy? Endret 3. juli 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Spock virker faktisk lovande. Har to invites, sei fra om dykk vil ha. Endret 3. juli 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) *Rekke opp hånda* mh[ætt]judofyr[dått]net EDIT: Wow. Er på side 1267 nå Endret 3. juli 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) snappy8990979[/snapback] Snappy? 8991668[/snapback] Snappy. 1.1 updaten hjalp meg fint lite, men fortsatt digg. Anbefales hvis du ikke er så veldig keen på å bruke Windows Explorer/Finder/Aperture/iPhoto/Whatever-floats-your-boat for å holde orden på bildene dine Edit @ Henrik Lied: You have my gmail, no? Hvis ikke: [email protected] Endret 3. juli 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 snappy8990979[/snapback] Snappy?8991668[/snapback] Snappy.8992849[/snapback] ... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 Jaok, så kanskje jeg ikke skjønte hva du mente Anders...? Med mindre du tenkte på Snappy das kleine krokodill? Snappy for meg var at det reagerte på endringer etc. overraskende fort i forhold til filstørrelsen og oppløsningen på bildene jeg testet det på Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Driver med et prosjekt for en kunde, og skal sette opp WP som CMS siden det er det jeg har noenlunde kontroll på. Dog støtte jeg på merkelige problemer - wp-config-fila ser ikke ut til å fungere som den skal. All informasjon i fila er korrekt og kvadruppelsjekka, og den er lagret i UTF-8 hvis det skulle ha noe å si. Studentbloggen min fungerte fin-fint inntil jeg lasta opp wp-config.php til feil subdomene. Jeg lastet jo selvfølgelig opp en ny redigert utgave med riktig DB-informasjon, men det hjalp ikke. Samme feil oppsto også i bloggen. Noen som har noen ideer? Edit: Jeg la tilbake kommentarene som jeg trodde ikke skulle ha noen innvirkning, og ting fungerte Kan det være at spesifiserte linjer i wp-config.php blir lest av, og de derfor må være nettopp på den og den linja, eller noe i den retning? Endret 3. juli 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 Kanskje. Kanskje. Brukerfeil uansett Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2007 Joda, brukerfeil kan du godt kalle det. Selv om det sikkert ifølge god programmeringsskikk ikke skal være fatalt å fjerne kommentarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå