Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
img or display:none!

 

Jeg har fikk svar fra B.reg i dag ang. foretaket mitt. Hvordan ordner jeg slik at jeg kan bruke et annet navn enn det som inneholder etternavnet mitt når jeg jobber for folk? Loomy?

Hmm, vet ikke helt om det går an. Mulig du kan komme forbi regelen ved å regge deg i foretaksregisteret (koster vel 2k elns). Ring til Narviktelefonene, de kan nok gi deg et kjapt svar.

 

EDIT:

Nevarr mind, Robbie solved teh case.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Apples ClearType funker bra på H1 og lignende, men på mindre fontstørrelser ser det helt vanvittig stygt ut. Sjekk spesielt skriften på forumkategoriene!

8959161[/snapback]

Kall meg blind, men jeg ser ikke hva som er galt med skriften... :hmm:

 

Noen som kan gi meg et lite hint? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg har fikk svar fra B.reg i dag ang. foretaket mitt. Hvordan ordner jeg slik at jeg kan bruke et annet navn enn det som inneholder etternavnet mitt når jeg jobber for folk? Loomy?

8957548[/snapback]

 

Du kan registrere to navn; selve foretaksnavnet og i tillegg kan du registrere et navn du ønsker å operere under. Eks. "Ola Nordmanns Taffel- og Selskabsmad" kan registrere (og operere) under "CateringXpressen".

8959785[/snapback]

Yeah, jeg regga et navn nr2, men så ikke noe til det i brevet jeg fikk fra b.reg, så lurer på hva som skjer med det lsm.

Lenke til kommentar
Apples ClearType funker bra på H1 og lignende, men på mindre fontstørrelser ser det helt vanvittig stygt ut. Sjekk spesielt skriften på forumkategoriene!

8959161[/snapback]

Seriøst? :dontgetit:

8960234[/snapback]

Apples ClearType funker bra på H1 og lignende, men på mindre fontstørrelser ser det helt vanvittig stygt ut. Sjekk spesielt skriften på forumkategoriene!

8959161[/snapback]

Kall meg blind, men jeg ser ikke hva som er galt med skriften... :hmm:

 

Noen som kan gi meg et lite hint? :dontgetit:

8960245[/snapback]

Fonten ser ut som den er litt for bold og ikke minst "round", kantene er helt runde, og det er forferdelig spør du meg. Det ligner ikke veldig på Verdana i hvert fall, og da er det tydelig at ClearTypen er litt for sterk. En mellomting mellom Apple og Microsoft sin tror jeg hadde vært bra.

 

Jeg har fikk svar fra B.reg i dag ang. foretaket mitt. Hvordan ordner jeg slik at jeg kan bruke et annet navn enn det som inneholder etternavnet mitt når jeg jobber for folk? Loomy?

8957548[/snapback]

 

Du kan registrere to navn; selve foretaksnavnet og i tillegg kan du registrere et navn du ønsker å operere under. Eks. "Ola Nordmanns Taffel- og Selskabsmad" kan registrere (og operere) under "CateringXpressen".

8959785[/snapback]

Herlig Robbie, dette har jeg lurt på lenge nå! :)

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Nei, nei, nei!

Nå har jeg også begynt å få mail fra folk som har det jævlig kjett. Som sender med virus fra @andersmoen.com. Det skulle ikke vært lov å ha fake mailadresser så lett :(

 

Meldingen jeg fikk:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dear user web,

 

 

It has come to our attention that your Andersmoen User Profile ( x ) records are out

of date. For further details see the attached document.

 

 

Thank you for using Andersmoen!

 

The Andersmoen Support Team

 

 

 

+++ Attachment: No Virus (Clean)

 

+++ Andersmoen Antivirus - www.andersmoen.com

 

 

Edit:

Høres helt tullete ut med "Thank you for using Andersmoen". Er vel ingen som 'bruker' meg haha ;p

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har planer om å sende mail til deg selv fra @andersmoen kan du vel bare sørge for å filtrere slike rett i spam-mappen.

 

Du kan også sjekke litt mail headers og finne ut hvor dritten kommer fra. Mange abuse-team som faktisk hører på det du har og si og stenger kontoer.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Enda flere geniale poster fra OT-masterboy CissaM.

 

Og en ting til. Hvorfor i hel***e har M$ fjernet støtten for bakgrunnsbilder på table i mail? Kunne drept den jævelen som kom på det! Sitter på jobb og skjønner ingenting av hvordan jeg skal løse dette. Sendte mail til Microsoft og spurte, men fikk link til lister over hva som er støttet av HTML og CSS i Outlook 2007 og en artikkel om hvordan man kan løse noe av dette. I den artikkelen stod det genialt nok "Background images – Avoid background images in table cells – instead you can use .gifs". Enten skjønner ikke jeg hva de mener, eller så er dette et ganske tankeløst svar. Fatter ikke hvordan .gif skal erstatte tabellceller med bakgrunnsbilde.

 

Link til artikkelen: Overcoming Outlook 2007 - Tips From Microsoft

 

Fant en relativt god artikkel som beskriver noe av problemene med HTML og CSS i Outlook 2007, og halvgode(dårlige) løsninger på dem: Outlook 2007 limitations

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Outlook...huff, det gjør også pc'en min treig hehe

 

Huff da. Hvor merkelig er det ikke at innboksen min plutselig er full av spam fra folk som har det kjett rett etter at jeg poster problemet mitt her? Noen som har et kjett liv el?

 

Edit:

Fra fake eposter @andersmoen.com

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar

@anders-moen: du har jo offentliggjort epost adressa di på siden din, er ikke rart at smap-roboter finner de og pøser ut møkk da..

 

@-Kiman-: Det er jo ikke leit at Outlook fjerner en feature som de er alene om å tilby. Siden eposter sendes frem og tilbake på tvers av epost-program, ville det blitt håpløst om samtlige skrev sin post med tanke på sitt spesielle mailprogram. Mail skal inneholde ren tekst, så får du heller legge ved et bilde om det er så viktig.. Eller kanskje lage en pen link til en online-versjon av nyhetsbrevet?

Lenke til kommentar

Har problemer med footeren på designet mitt. Problemet er at den går liksom ikke helt ned, men henger rett under innholdet på siden, menyer som inneholder for mye havner utenfor.

 

HTML: http://www.blogbox.no

CSS: http://www.blogbox.no/style2/firefox.css

 

Har rotet meg litt til i CSSen og må vel mest sannsynlig skrive mye på nytt :ermm:

 

PS: Se på siden i FireFox eller Opera, stilarket for IE er ikke ferdig :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...