Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen etter, Judofyr :) hehe

 

Hvilke bøker skal jeg låne om databaser/webdesign/PHP? Spurte biblioteket om de hadde noe litt mer oppdatert enn de bøkene om..vel, bøker fra 90-tallet og da sa de at de kunne fjernlåne fra universeter (følte meg litt som en nerd da ;P), uansett, de sendte meg en liste på 100 bøker om MySQL, andre databaser, PHP og webdesign. Her er noen av de som høres mest interessante ut, hvilke skal jeg ta?:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
  1. Webdesign

    1. "Advanced professional web design" - Eccher, Clint
    2. "Designing effective online instruction" - Koontz, Franklin R.
    3. "The design of sites 2006" - Van Duyne, Douglas K

  1. PHP

    Ja...nå orker jeg ikke skrive mer, men av de - hvilke bør jeg ta? (Kan sikkert ta flere av de)

"PHP 5 advanced" - Ullman, Larry
"Object-oriented PHP" - Lavin, Peter
"Beginning AJAX with PHP" - Babin, Lee
"PHP cookbook" - Sklar David
"Essential PHP security" - Shiflett, Chris
"Web-basert domeneadministrasjon i PHP" - Johansen, Kjetil Westerman (bare for moro skyld kanskje?)
Lenke til kommentar
Blir ikke spesielt forbanna på Telenor, det er bare slik det blir... Når man heller ikke får vite hvor mye de vil ta seg betalt, ser jeg ingen grunn til å bli så veldig forbannet... Vi får se hva jeg sier når man får vite prisen :)

8920978[/snapback]

Men drit nå i den prisen da! Poenget er at Telenor trekker seg ut av et nasjonalt sammarbeid og bryter med de prinsippene som gjorde internett populært, for å så melke penger.

 

" Skal rundt 60 prosent av norske internett-brukere få se ditt innhold, må du inngå en avtale med oss.".

 

Hva er det for noe dritt? De tar betalt i begge ender og prøver å rævkjøre tjenesteleverandørene. Minner meg om taktikkene til doplangere. Første smakebit er gratis, og når du er avhengig av det, så må du punge ut klekkelige summer.

Lenke til kommentar
Velkommen etter, Judofyr :) hehe

 

Hvilke bøker skal jeg låne om databaser/webdesign/PHP? Spurte biblioteket om de hadde noe litt mer oppdatert enn de bøkene om..vel, bøker fra 90-tallet og da sa de at de kunne fjernlåne fra universeter (følte meg litt som en nerd da ;P), uansett, de sendte meg en liste på 100 bøker om MySQL, andre databaser, PHP og webdesign. Her er noen av de som høres mest interessante ut, hvilke skal jeg ta?:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

  1.  
     
  2. Webdesign

    1.  
       
    2. "Advanced professional web design" - Eccher, Clint
       
    3. "Designing effective online instruction" - Koontz, Franklin R.
       
    4. "The design of sites 2006" - Van Duyne, Douglas K
       

 


  1.  
     
  2. PHP

     

    Ja...nå orker jeg ikke skrive mer, men av de - hvilke bør jeg ta? (Kan sikkert ta flere av de)

    8920603[/snapback]

     

    Styr unna Essential PHP Security. Den er syyltynn og inneholder litt for grunnleggende ting, og forklares heller dårlig. Hvis du er på jakt etter en bok om websikkerhet, vil jeg anbefale på det sterkeste boken "Innocent Code". Den er skrevet av en nordmann, tar for seg alle emner i god detalj slik at en virkelig forstår konseptet bak dem, og er ikke rettet mot kun ett språk (alle eksemplene er lettforstått selv om du ikke kan språket de er skrevet i). :)

     

    "Advanced PHP Programming" kan også anbefales sterkt. Den går virkelig godt i dybden og tar for seg også litt heftigere emner som clustering, distribuerte systemer og ulike former for caching. Denne kan kanskje være litt tung for en nybegynner.


 
 
"PHP 5 advanced" - Ullman, Larry
 
"Object-oriented PHP" - Lavin, Peter
 
"Beginning AJAX with PHP" - Babin, Lee
 
"PHP cookbook" - Sklar David
 
"Essential PHP security" - Shiflett, Chris
 
"Web-basert domeneadministrasjon i PHP" - Johansen, Kjetil Westerman (bare for moro skyld kanskje?)
 
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Velkommen etter, Judofyr :) hehe

 

Hvilke bøker skal jeg låne om databaser/webdesign/PHP? Spurte biblioteket om de hadde noe litt mer oppdatert enn de bøkene om..vel, bøker fra 90-tallet og da sa de at de kunne fjernlåne fra universeter (følte meg litt som en nerd da ;P), uansett, de sendte meg en liste på 100 bøker om MySQL, andre databaser, PHP og webdesign. Her er noen av de som høres mest interessante ut, hvilke skal jeg ta?:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

  1.  
     
     
     
  2. Webdesign

    1.  
       
       
       
    2. "Advanced professional web design" - Eccher, Clint
       
       
    3. "Designing effective online instruction" - Koontz, Franklin R.
       
       
    4. "The design of sites 2006" - Van Duyne, Douglas K
       
       

 

 


  1.  
     
     
     
  2. PHP

     

     

    Ja...nå orker jeg ikke skrive mer, men av de - hvilke bør jeg ta? (Kan sikkert ta flere av de)

    8920603[/snapback]

     

    Styr unna Essential PHP Security. Den er syyltynn og inneholder litt for grunnleggende ting, og forklares heller dårlig. Hvis du er på jakt etter en bok om websikkerhet, vil jeg anbefale på det sterkeste boken "Innocent Code". Den er skrevet av en nordmann, tar for seg alle emner i god detalj slik at en virkelig forstår konseptet bak dem, og er ikke rettet mot kun ett språk (alle eksemplene er lettforstått selv om du ikke kan språket de er skrevet i). :)

    Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

     

    "Advanced PHP Programming" kan også anbefales sterkt. Den går virkelig godt i dybden og tar for seg også litt heftigere emner som clustering, distribuerte systemer og ulike former for caching. Denne kan kanskje være litt tung for en nybegynner.

    8921681[/snapback]

     

    Enig der! Virkelig god bok, du blir nesten paranoid!

    Om du leser og følger "reglene" boken introduserer vil du aldri la det være et XSS-hull åpent igjen, for å si det slik. Han illustrerer med skrekkeksempler fra virkeligheten, nesten litt morsomt å lese :)


 
 
 
 
"PHP 5 advanced" - Ullman, Larry
 
 
"Object-oriented PHP" - Lavin, Peter
 
 
"Beginning AJAX with PHP" - Babin, Lee
 
 
"PHP cookbook" - Sklar David
 
 
"Essential PHP security" - Shiflett, Chris
 
 
"Web-basert domeneadministrasjon i PHP" - Johansen, Kjetil Westerman (bare for moro skyld kanskje?)
 
 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...