Steinmann Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kipt om man skal ha 100% bredde da :\ Dritt å style input elementer også :\ Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Hvorfor skal du ha 100% breidde på et legend element? Endret 21. juni 2007 av Equerm Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Fordi jeg skal ha en border som går under den. Og jeg får det aldeles ikke til. Prøvd med å bruke et bilde på fieldset også, men umulig å få det likt. Hat. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Django vs. RoR Verdt å lese for å få et innblikk i begge frameworkene. Finnes det egentlig noe godt ord for framework på norsk? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Rammeverk funker. ...det bør også seiast at den artikkelen der er ganske så gammal. Endret 21. juni 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 rammeverk? 8911408[/snapback] Rammeverk, ja. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 ...det bør også seiast at den artikkelen der er ganske så gammal. 8911402[/snapback] Jepp. Men så lenge den er god, ikke utdatert og aldri posta i Kaféen før er den fortsatt verd å poste. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Er ganske sikker på at den ahr vore posta i kafeen før Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Framework.. ..skjelett? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 ...rammeverk. Som poengtert over. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Rammeverk, ja. 8911445[/snapback] God forklareing på hva et rammeverk er der ja rammeverk:~verk (av II verk) konstruksjon som danner en ramme el. et system av rammer bedriften produserer brannskap, tanker og rammeverk av stål / overf: avtale, regelverk e l som trekker opp hovedlinjene for en virksomhet EU skal vedta et felles europeisk r- for elektronisk handel Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Rammeverk, ja. 8911445[/snapback] God forklareing på hva et rammeverk er der ja rammeverk:~verk (av II verk) konstruksjon som danner en ramme el. et system av rammer bedriften produserer brannskap, tanker og rammeverk av stål / overf: avtale, regelverk e l som trekker opp hovedlinjene for en virksomhet EU skal vedta et felles europeisk r- for elektronisk handel 8911784[/snapback] "Rammeverk" er brukt i overført betydning om de rammer og hjelpestrukturer et rammeverk (framework) gir, på lik linje med den overførte betydningen som står i siste biten (uthevet), der et rammeverk er et regelverk som fungerer som en ramme i den forstand at hovedlinjene (rammen) trekkes opp. Jeg kan ikke se noen bedre ord enn "rammeverk" for å beskrive hva et "framework" gjør. Skjelett eller stillas kan til nød brukes, men de ordene har allerede andre betydninger i utstrakt bruk. Å lage homonymer av dem er ikke nødvendigvis særlig bra, og de er ikke like beskrivende (IMHO) som "rammeverk". Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kafeen, stedet der man møter på ekstremene innen usaklige og saklige diskusjonen, uten det imellom. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Noen her som har prøvd Bayimg fra The Pirate Bay? Kjipt at det ikke er opplastingsbar. Holder på å laste opp en 89MB-fil, aner ikke når den blir ferdig... Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Kom ikke som en bombe at navnet hadde bay i seg. Men det så fint ut... Skal prøvest. NO COPYRIGHT. NO LICENSE. Endret 21. juni 2007 av CissaM Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Doh! Akkurat ferdig med å laste opp så kommer jeg til en side med kun header EDIT: 1969 Endret 21. juni 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ønsker tilbakemelding på oppsettet, og ikke minst header! http://pirajafisken.net/dev/57.png Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hm, jeg fikk opp tre meldingsbokser når jeg åpnet listen over tagger: http://bayimg.com/dApEkaaAI Når jeg sjekker kildekoden, ser jeg at noen av taggenavnene inneholder ren HTML-kode (nærmere bestemt et SCRIPT-element med Alert("0"). Det hadde kanskje vært en idé å unescape all inndata fra brukerene før det plasseres på en offentlig side. Med JavaScript-"tilgang" kan en jo få brukeren til å gjøre stort sett det meste ... Taggene har forsvunnet nå dog (sannsynligvis grunnet manglende popularitet), men dersom de ikke fikser dette sikkerhetshullet, kan dette neppe være det siste utnyttelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå