Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rammeverk,  ja. :)

8911445[/snapback]

God forklareing på hva et rammeverk er der ja ;)

rammeverk:

~verk (av II verk) konstruksjon som danner en ramme el. et system av rammer bedriften produserer brannskap, tanker og rammeverk av stål / overf: avtale, regelverk e l som trekker opp hovedlinjene for en virksomhet EU skal vedta et felles europeisk r- for elektronisk handel

Lenke til kommentar
Rammeverk,  ja. :)

8911445[/snapback]

God forklareing på hva et rammeverk er der ja ;)

rammeverk:

~verk (av II verk) konstruksjon som danner en ramme el. et system av rammer bedriften produserer brannskap, tanker og rammeverk av stål / overf: avtale, regelverk e l som trekker opp hovedlinjene for en virksomhet EU skal vedta et felles europeisk r- for elektronisk handel

8911784[/snapback]

 

"Rammeverk" er brukt i overført betydning om de rammer og hjelpestrukturer et rammeverk (framework) gir, på lik linje med den overførte betydningen som står i siste biten (uthevet), der et rammeverk er et regelverk som fungerer som en ramme i den forstand at hovedlinjene (rammen) trekkes opp. :)

 

Jeg kan ikke se noen bedre ord enn "rammeverk" for å beskrive hva et "framework" gjør. Skjelett eller stillas kan til nød brukes, men de ordene har allerede andre betydninger i utstrakt bruk. Å lage homonymer av dem er ikke nødvendigvis særlig bra, og de er ikke like beskrivende (IMHO) som "rammeverk".

Lenke til kommentar

Hm, jeg fikk opp tre meldingsbokser når jeg åpnet listen over tagger:

http://bayimg.com/dApEkaaAI

 

Når jeg sjekker kildekoden, ser jeg at noen av taggenavnene inneholder ren HTML-kode (nærmere bestemt et SCRIPT-element med Alert("0");). Det hadde kanskje vært en idé å unescape all inndata fra brukerene før det plasseres på en offentlig side. Med JavaScript-"tilgang" kan en jo få brukeren til å gjøre stort sett det meste ...

 

Taggene har forsvunnet nå dog (sannsynligvis grunnet manglende popularitet), men dersom de ikke fikser dette sikkerhetshullet, kan dette neppe være det siste utnyttelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...