Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det blir mer slik;

Jeg kjøper meg en all-round car som ser like bra ut som en Ferrari - jeg kjører jo tross alt ikke bare på rette motorveier.

8897686[/snapback]

 

Strengt tatt er ikke XP et allround-OS, det er et nybegynner-OS. Så jo, analogien er gyldig. Du kjører rundt i en Fiat Punto fordi den har samme knapper i interiøret som en Ferrari. :)

 

Lolz, lasta nettopp ned BootVis 1.3.37.0 :!:

8897953[/snapback]

 

Hosten min bruker Apache version 1.3.37 (Unix) ;p

8898870[/snapback]

 

De fleste som kjører 1.x gjør det, fordi det er siste stable. :)

 

EDIT: Steinmannen; har seff forstått det, da. :ermm:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
@Jorgis: Det er all round-biler som kan kjøre på flest veier, er det ikke? (les: hvilken platform er flest applikasjoner laget for?)

8899406[/snapback]

 

Du snakker om en realitet som ikke finnes. I virkeligheten er ikke veier konstruert for å funke med bare én biltype. :)

 

Det er tydelig ikke så utrolig effektivt eller raskt å kode på OSet som jorgis kjører. Er ikke akkurat hyppige oppdateringer og lanseringer på Vikingboard-fronten. Tror du bør prøve OS X.

8899424[/snapback]

 

Fint at folk drar ut drittslengingen uten å gjøre et sekund med research. :) Prøv å tell antall commits mellom siste release og HEAD, da. Eller tell antall linjer i diff mellom siste release og HEAD, og du finner fort ut at _mye_ har skjedd (ja, til sammen et par-fem-ti webkafeen.no'er). Det er bare det at folk som koder i gode OS har en tendens til å bli litt mer perfeksjonister enn andre, og slipper releases litt sjeldnere. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
@Jorgis: Det er all round-biler som kan kjøre på flest veier, er det ikke? (les: hvilken platform er flest applikasjoner laget for?)

8899406[/snapback]

 

Du snakker om en realitet som ikke finnes. I virkeligheten er ikke veier konstruert for å funke med bare én biltype. :)

 

Det er tydelig ikke så utrolig effektivt eller raskt å kode på OSet som jorgis kjører. Er ikke akkurat hyppige oppdateringer og lanseringer på Vikingboard-fronten. Tror du bør prøve OS X.

8899424[/snapback]

 

Fint at folk drar ut drittslengingen uten å gjøre et sekund med research. :) Prøv å tell antall commits mellom siste release og HEAD, da. Eller tell antall linjer i diff mellom siste release og HEAD, og du finner fort ut at _mye_ har skjedd (ja, til sammen et par-fem-ti webkafeen.no'er). :)

8899748[/snapback]

 

Gjorde det i grunn bare for at du skal slutte med det utrolig tåpelige forsøket ditt på å fortelle oss at Ubuntu, eller hva enn du sitter på er så fantastisk mye bedre enn OS X eller Vista/XP til å kode på.

Lenke til kommentar
Gjorde det i grunn bare for at du skal slutte med det utrolig tåpelige forsøket ditt på å fortelle oss at Ubuntu, eller hva enn du sitter på er så fantastisk mye bedre enn OS X eller Vista/XP til å kode på.

8899793[/snapback]

 

Så svar meg med rasjonelle argumenter, og ikke drittslenging, da. :)

 

Lovskogen: Jeg regnet med det var lock-in som avgjorde det, ja.

Lenke til kommentar

Drittslenging fungerer tydeligvis tilfredstillende da det har vist seg at rasjonelle argumenter ikke har fungert spesielt godt hos de andre som har prøvd tidligere i tråden.

 

Legger diskusjonen død, men det var ikke ment som et personlig angrep, mer mot den motbydelige holdningen din.

Lenke til kommentar
@jorgis: Hadde det vært større interesse for andre OS, så hadde vel folk giddet å støtte de i programmene sine, men ser ikke slik ut. Men èn ting skal jeg si, legger inn OS X den dagen jeg får intel CPU, teste Aperture. Selvfølgelig dual boot, da ;-)

8900003[/snapback]

 

Ikke lett å bygge opp interesse for konkurrenter i en monopolsituasjon nei, det er jo temmelig logisk. Derfor synes jeg en bør støtte "the underdog", gitt at produktet er godt nok, rett og slett fordi alle tjener på økt konkurranse i OS/programvare-markedet. :)

 

Noen som vet når Leopard lanseres, og om bootcamp snart er ute av beta? Og helst også når første utbetaling i studielånet er? Vil ha meg macbook til studiestart, og hadde håpet på å få med meg Leopard og en stabil trippelboot.

 

Drittslenging fungerer tydeligvis tilfredstillende da det har vist seg at rasjonelle argumenter ikke har fungert spesielt godt hos de andre som har prøvd tidligere i tråden.

8899855[/snapback]

 

Kan ikke helt se at det kan ha fungert tilfredstillende, du har hverken bevist eller motbevist noenting, og ikke gjort noe annet enn å slenge dritt.

Lenke til kommentar

Bootcamp og Leopard skal etter planen lanserer i Oktoper.

(Mao. i månedskifte oktober-november.)

 

EDIT: Men er ikke dyrt å oppdatere da. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe meg en brukt MacBook Pro og kjøpe Leopard når det kommer ut. Er jo ikke mer enn 1000 kr. det er snakk om.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Bootcamp og Leopard skal etter planen lanserer i Oktoper.

(Mao. i månedskifte oktober-november.)

 

EDIT: Men er ikke dyrt å oppdatere da. Lurte litt på om jeg skulle kjøpe meg en brukt MacBook Pro og kjøpe Leopard når det kommer ut. Er jo ikke mer enn 1000 kr. det er snakk om.

8900080[/snapback]

 

Hm, nedtur. Hadde håpet på å få det med meg, men er vel strengt tatt ikke kritisk. Jeg så keynoten om Leopard, og det var ikke så helt enormt store forbedringer at det strengt tatt er verdt 1000kr. Eneste som er litt viktig, er at jeg får til trippelboot (evt. god virtualisering med 3D-støtte), og Boot camp kan vel kjøpes/lastes ned separat uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...