Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser mer ut som side 667 for meg.

8856165[/snapback]

 

Innlegg 50k er innlegg 50k, uansett antall innlegg per side. :)

 

Etter den oppgraderinga STW hadde for litt sida har eg ikkje hatt problem med verken oppetid eller noko anna hos dei, så eg vil faktisk anbefale dei igjen.

8856397[/snapback]

 

Enig, men skulle jeg valgt webhost i dag, ville jeg ha valgt noen som kunne tilby litt mer enn STW gjør, og med større fleksibilitet. Oppgradering fra PHP4 til PHP5 skjedde først nylig, og de er ganske godt fastlåst til kontrollpanelet de har kjøpt for å få oppgradere ting (også sikkerhetsoppdateringer). Subsys høres IMO ut som en bedre webhost mtp. tjenester, pris og vilje til å holde seg oppdatert - forutsatt at stabilitet, kapasitet, support og oppetid et på høyde med STW, da.

 

Det koker egentlig ned til om en vil ha stabil drift med god support eller bleeding-edge programvare. Til Vikingboard ville jeg gjerne hatt hosting hos subsys, fordi vi tør (og kan) teste ut litt bleeding-edge-saker, men om jeg skulle registrert et webhotell for en evt. kunde ville jeg nok heller valgt stw eller domeneshop, som er mer "trygge" alternativer. :)

Lenke til kommentar
Kan ikke huske at vi har hatt noe problemer med vikingboard.com etter oppgraderingen heller. Og vi hadde en del problemer med nedetid før.

 

--

Nå skriver sikkert Jørgen noe helt annet :p

8856464[/snapback]

 

Vi hadde store problemer før oppgraderingen, ja, og har ikke opplevd noe særlig kødd siden, annet enn de problemene vi fikk med wikien og SQL-kræsjet. :) Eneste jeg ergrer meg over er hvor trege de er til å prøve ut nye ting. En enkel sikkerhetsfiks tar gjerne flere uker å få på plass, og f.eks. MySQL5 er laangt uti horisonten. Som jeg sa i innlegget over kan det lønne seg å velge en mindre og mer fleksibel leverandør om du ikke har kritiske behov til stabilitet. En liten leverandør vil kunne få enorme problemer av selv et lite DoS, mens en større leverandør vil både kunne ha ressurser til å håndtere problemet, samt ha nok økonomisk sikkerhet til å kunne stilles ansvarlig uten å slå dem konkurs. :)

 

Kva syns folk om Frameworks for designers av Jeffy Jeff?

Virker ganske flotters i grunn.

 

Bruker vi ikke reset.css derfra i Vikingboard?

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Et lite django spørsmål, men kan godt være at dere som kan litt php kan dette også.

Finnes det noe måte å ta vekk det siste kommaet på det siste tilsettningsstoffet som blir skrevet ut? Er det også mulig å legge til en "og" før det siste tilsettningsstoffet?

8854395[/snapback]

Tja, denne skal vel funke ganske OK:

ingredienser = 'basillikum oregano pepper salt'.split()
str = ", ".join(ingredienser[:-1])
print "%s og %s" % (str, ingredienser[-1])
(output: basillikum, oregano, pepper og salt)

 

Om du vil ha dette inn i eit templatefilter:

def i_need_og(list):
  str = ", ".join(list[:-1])
  return "%s og %s" % (str, list[-1])

 

Trur ikkje det skal være verre, altså. :)

8855584[/snapback]

 

Hvorfor skal dere gjøre det så vanskelig da?

{% for a in b %}
 {% if not forloop.last %}
    Her skriver du ut alle untatt den siste.
 {% else %}
    Her skriver du ut den siste
 {% endfor %}
{% endfor %}

 

Espen

8856038[/snapback]

Jah, den var jo lettere.

 

Da er jeg snart bachlor i IT. Må bare komme igjennom den fremføringen imrogen :\

Lenke til kommentar
Blir nok subsys på meg da. Noe jeg burde være obs på før jeg bestiller (bortsett fra at priser er oppgit eks. mva.)?

8856633[/snapback]

 

At flytting av et evt. domene kan bli et mareritt (avhengig av hvem som opprinnelig har domenet). Du kan riske å sitte uten domene i flere uker hvis du er virkelig uheldig...

Lenke til kommentar
Innlegg 50k er innlegg 50k, uansett antall innlegg per side. smile.gif *

Det skjønner jeg da ... Saken var at han skrev noe om sidetallet også, men det tror jeg han har redigert bort.

 

Ah, da så. Edits kan være en fryktelig affære. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...