Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For webutviklere anbefaler jeg (ikke OT likevel :p)...

 

Vel, jeg har hatt konto i DnB NOR siden jeg ble født for 21 år siden, og har gått fra "Fox og Pia" til å bli Total Pluss-kunde. Er ganske fornøyd med både nettbank og tjenester, men skal innom på tirsdag for å snakke med rådgiveren min ang. Saga-programmet. Dette er vel gulroten blant produktene deres, meget gunstig lånebetingelser (både bolig og bil) samt rabatter ved sparing i fond etc. gjør det attraktivt.

 

Har også vært i kontakt med Fokus bank hvor jeg gjennom en konsernavtale fikk tilbud om såkalt "platinum program" (navnet er det eneste fancy) som var "helt ok", de tilbyr nesten like gode betingelser som DnB NOR - men har dessverre en nettbank som suger balle. Styr unna!

 

Av Storebrand fikk jeg for en tid tilbake tilbud om Storebrand Partner som faktisk er et meget bra program. Hadde jeg valgt ny bank i dag hadde jeg gått for Storebrand Partner. De annonserer heftig om dagen på TV og de går jo for å være en gebyrfri bank. I tillegg har de jo en veldig sexy webside, herunder nettbank. :)

 

Så til vanlig bruk vil jeg nesten anbefale Storebrand. Hører mange skryter av Skandiabanken, men har selv ingen erfaring med dem.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å kjøpe meg noen visittkort, og lurer på om dere har noen erfaringer å dele.

8854867[/snapback]

 

For det første, hvor mange menes med noen. 20, 50, 100, 200, 500. Husk at visittkort av kvalitet er relativt dyrt, fort vekk fra 1000 kr og oppover. Men det finnes noen rimelige/nesten gratis muligheter.

 

VistaPrint er et alternativ. Det er relativt mange mulige designvalg.

 

Dersom du skal bruke visittkort for å markedsføre deg selv og gjøre slik at mottaker husker akkurat deg, da kan det være verdt å legge litt arbeid og orginalitet i visittkortet. Og også litt penger. Se Cool business card design for ideer.

 

About.com har noen artikler om visittkortdesign.

 

Flickr har egen seksjon med visittkort, fritt for mulige ideer.

 

Men tenk først gjennom hva som er viktig med ditt visittkort, hvor mange trenger du og hvor mye vil du bruke av penger. Dersom det viktige er å gjøre det rimelig, ville jeg valgt en enkel, men virkningsfull design.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å kjøpe meg noen visittkort, og lurer på om dere har noen erfaringer å dele.

8854867[/snapback]

Invester et par kr i visittkort, og sørg for at du får skikkelige kort som ikke ser ut som om de er blitt revet ut av en "blokk" - om du skjønner hva jeg mener.

8855065[/snapback]

Var det som var tanken min őg. Er det vanlig å sende de .psd/.pdf/.tiff? Og er det noen som kan anbefale meg en side hvor jeg kan bestille kort? (Er kun ute etter et lite kvanta)

 

edit: Bolson: Takk for linker. Ser igjennom det nå :)

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Dersom du skal bruke visittkort for å markedsføre deg selv og gjøre slik at mottaker husker akkurat deg, da kan det være verdt å legge litt arbeid og orginalitet i visittkortet.

8855323[/snapback]

 

Veldig viktig poeng. For freelancere og SMB er det viktig å bli husket, spesielt siden det er en bransje med hard konkurranse. Styr derfor unna det man kan kalle en "corporate look" når du skal designe ditt visittkort. Lag noe som er stilfullt - men likevel kreativt nok til at det kan bli husket. Et visittkort er veldig ofte førsteinntrykket - men også "sisteinntrykket". Det er dette din potensielle kunde vil ha foran seg på et senere tidspunkt når han vurderer å ta kontakt.

 

Hva gjelder filformater til trykkeriet er jeg usikker, men når jeg har godkjent mine visittkort har jeg pleid å få dem av designeren i PDF (så jeg antar at det er dette som blir sendt videre).

Lenke til kommentar

Robbiedeluxe: Takk for god tilbakemelding.

 

Storebrand er absolutt et interessant alternativ, men det spørs om en student med noen inntekter på si har god nok økonomi til å være med i partnerprogrammet.

 

Har også fått et tilbud fra Gjensidige gjennom Tekna; har du noen erfaring med deres tjenester? Jeg er per dags dato kunde hos Sparebank1.

Lenke til kommentar
Et lite django spørsmål, men kan godt være at dere som kan litt php kan dette også.

Finnes det noe måte å ta vekk det siste kommaet på det siste tilsettningsstoffet som blir skrevet ut? Er det også mulig å legge til en "og" før det siste tilsettningsstoffet?

8854395[/snapback]

Tja, denne skal vel funke ganske OK:

ingredienser = 'basillikum oregano pepper salt'.split()
str = ", ".join(ingredienser[:-1])
print "%s og %s" % (str, ingredienser[-1])
(output: basillikum, oregano, pepper og salt)

 

Om du vil ha dette inn i eit templatefilter:

def i_need_og(list):
  str = ", ".join(list[:-1])
  return "%s og %s" % (str, list[-1])

 

Trur ikkje det skal være verre, altså. :)

Lenke til kommentar
Har også vært i kontakt med Fokus bank hvor jeg gjennom en konsernavtale fikk tilbud om såkalt "platinum program" (navnet er det eneste fancy) som var "helt ok", de tilbyr nesten like gode betingelser som DnB NOR - men har dessverre en nettbank som suger balle. Styr unna!

8855232[/snapback]

Speaking of nettbank som suger balle. Hadde ikke DnB NOR endel nedetid tidligere i uken? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Et lite django spørsmål, men kan godt være at dere som kan litt php kan dette også.

Finnes det noe måte å ta vekk det siste kommaet på det siste tilsettningsstoffet som blir skrevet ut? Er det også mulig å legge til en "og" før det siste tilsettningsstoffet?

8854395[/snapback]

Tja, denne skal vel funke ganske OK:

ingredienser = 'basillikum oregano pepper salt'.split()
str = ", ".join(ingredienser[:-1])
print "%s og %s" % (str, ingredienser[-1])
(output: basillikum, oregano, pepper og salt)

 

Om du vil ha dette inn i eit templatefilter:

def i_need_og(list):
  str = ", ".join(list[:-1])
  return "%s og %s" % (str, list[-1])

 

Trur ikkje det skal være verre, altså. :)

8855584[/snapback]

 

Hvorfor skal dere gjøre det så vanskelig da?

{% for a in b %}
 {% if not forloop.last %}
    Her skriver du ut alle untatt den siste.
 {% else %}
    Her skriver du ut den siste
 {% endfor %}
{% endfor %}

 

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...