Abruzzi Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Banner som vi bruker på skolen har heller ikke noen slik "glemt passord" løsning. Ganske klønete siden brukernavn og passord ofte er tall og bokstaver som er ganske vanskelig å huske og man kan ikke endre det senere. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Er det noen som vet hvordan jeg finner brukernavn/passord til vigo.no? Finner ikke igjen lappen med brukernavn og passord, og når jeg trykker på glemt passord så må jeg jo skrive inn brukerID/brukernavn som jeg ikke husker...merkelig opplegg de har 8852336[/snapback] Du får også et brev slik at du kan takke ja til plassen din der, men om det er standard eller man måtte be om det selv, husker jeg ikke. Rådgiver på vår skole sa at hun ikke kunne hjelpe oss om vi rota det bort, så derfor måtte vi skrive det ned flere plasser. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Okay. Takk for hjelpen. Skal spørre læreren min i morra. Men jeg fant ingen kontaktside hos Vigo.no så jeg får ikke kontakta de heller...nærmeste jeg fant var Udir Men takk for hjelp igjen Lenke til kommentar
aVertigo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Har du ikke fått en kvittering på mail fra Vigo? Det fikk i alle fall jeg, kanskje det står der? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Takk for hjelpen! Søkte gjennom min mail så fant jeg brukerID-en, så måtte jeg på glemt passord så fikk jeg enda en mail i innboksen og voila. Endret 13. juni 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 hmm.. finnes det noen rss for "nye innlegg" her på diskusjon.no? Kunne vært gøy å ha lagd en widget for nye inlegg, ellernoe slikt.. Går vel ann å hente ut info fra websida også, men blir så knotete 8850974[/snapback] diskusjon.no/?automodule=rss Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du må fikse for enkelttråder også Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Da har man skaffet seg avatar som bytter og slikt.. 8852001[/snapback] Hva er det du har gjort? Laget en fil med 301- temperary redirecting til tilfeldig bilde? 8852049[/snapback] I will show you Laget en .htaccess fil med innholdet: <FilesMatch avatar.jpg> SetHandler application/x-httpd-php </FilesMatch> Så laget jeg avatar.txt som jeg renamet til avatar.jpg med innholdet: PHP <?php $dh = opendir("."); while (false !== ($file = readdir($dh))) { if (preg_match('/.(jpg|gif|png)$/i', $file) and $file != "avatar.jpg") { $filelist[] = $file; } } srand((double)microtime()*1000000); $picnum = rand(0, sizeof($filelist) - 1); header("Location: " . $filelist[$picnum]); closedir($dh); ?> Ganske enkelt igrunn 8852170[/snapback] Det finnes en bedre løsning, hvor du slipper å kjøre redirects, der URL forblir det samme. Da blir filen _virkelig_ random, slik at det ikke lenger er mulig med direktelinker engang. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 http://stale.nl/avatar/avatar.jpg Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Lagde meg en fotoblogg, tycks? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Lagde meg en fotoblogg, tycks? 8853533[/snapback] Kult! Er det meningen at du skal ha et thumbnail av bildet du ser stort også? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det som er, er at jeg kjører fast bredde. Så noen bilder, de som er lange vertikale, trengs å vises i fullsize, og da kommer thumbnailen opp, ellers så skal jeg kanskje bare la det være, for er jo "fullsize"-knapp i hjørnet der? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Jeg syns det så litt rart ut, men det kan være det ser bedre ut når du får noen flere bilder inn? Edit: Men for min del holder det med fullsize knappen i hjørnet. Endret 13. juni 2007 av Garreth Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 http://stale.nl/avatar/avatar.jpg 8853388[/snapback] Min fancy nye roterende avatar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Din var kulere enn min edit; jeg far holde oppe livslognen min pa at jeg var en av de forste som hadde roterende avatar da. Resten av dere er bare wannabees Endret 13. juni 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) clvn sin avatar er bokstavelig talt roterende, da ENDRET: Min avatar er derimot kulest. Uansett. Endret 13. juni 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Lagde meg en fotoblogg, tycks? 8853533[/snapback] Få vekk stygg :active-border i Fx på pilene/forstørr-knappen, så har du en jorgis Approved side. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Din var kulere enn min edit; jeg far holde oppe livslognen min pa at jeg var en av de forste som hadde roterende avatar da. Resten av dere er bare wannabees 8853630[/snapback] Jeg hadde roterende avatar i 2004, da HalTan var på høyden med sin goatse-for-you-my-friend-avatar. Og ja, jeg vet jeg postet to på rad. Care. Endret 13. juni 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har jo hatt roterende avatar lenge... Tenker på å skaffe meg en ny en snart da. http://vibeke.krast.no/tull/avatar/sommerfugl/avatar.gif Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Lagde meg en fotoblogg, tycks? 8853533[/snapback] Få vekk stygg :active-border i Fx på pilene/forstørr-knappen, så har du en jorgis Approved side. 8853771[/snapback] Sånn. Da tok jeg høyde for den crappy browsern òg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå