Vindstille Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Men om det er verdt strevet med å gjøre det på den måten er en annen sak. 8846135[/snapback] Er vel ikke akkurat vanskelig. Er vel bare å gjøre nå sånt (har ikke testet). if( strstr($_SERVER['HTTP_REFER'], 'google.com') || strstr($_SERVER['HTTP_REFER'], 'sesam.com')) { echo 'Vis relevant og stor reklame til folk fra søkemotorer'; } Kan sikkert gjøres på en mer elegant måte. F.eks. med arrays, men vet ikke om noen PHP-string-funksjon som støtter arrays. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Noen som har noen erfaring med boka The Principles of Beautiful Web Design? Vurderer å bestille den. 8846496[/snapback] Sjekk dette her og se om du liker det. Men jeg tror jeg likte det jeg leste den gangen jeg leste det. Men lenge siden og det er jo langt i fra hele boka. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 @PT: Joda, sant det. Men Opera er ikke bare en nettleser, de er jo et firma så og si. Men skjønner hva du mener. Var bare firmaer jeg kom på med en gang. Ingen andre som har innspill? Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Må også huske på at det kan bli problemer med annonsører hvis noen skulle finne på å skrive en omtale av tjenester der annonsøren har et produkt med i omtalen. En omtale av CMS-systemer når kafeen er sponset av eZ Publish blir lett problematisk. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er det fremdeles bare jeg som er en tilhenger av textpattern blant kafégutta? I så fall får jeg skrive en omtale etter hvert. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Nei til reklame, IMO. Er greit med "Vi er hosta hos SubSys", men det får vere det. Ellers vil det kunne gå ut over innhaldet på sida på ein eller annan måte. Uavhengigheit Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Nei til reklame, IMO. Er greit med "Vi er hosta hos SubSys", men det får vere det. Ellers vil det kunne gå ut over innhaldet på sida på ein eller annan måte. Uavhengigheit 8846759[/snapback] Vi må nesten bare godta det. Vi MÅ ha reklame. Hva med neste års hosting? La oss i hvert fall tjene nok slik at vi går i null. Vi lager ikke dette nettstedet for å lage penger, men hvis antall besøkende øker eksponensielt, ser jeg ikke bort i fra at vi kan snike inn noe annet enn "subsys"-bannern for å tjene noen slanter. Det kan jo også holde oss motiverte :--) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Er enig med Daniel. Dessuten hvis vi kun annonserer for produkter vi selv ville anbefalt eller syns er gode, og samtidig gir klar beskjed til annonsøren at vi ønsker å være uavhengige og at man ikke kan kjøpe seg til gode omtaler ville jeg tro vi ikke vil få noe problemer med det. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) JonT har fortstått det 8847119[/snapback] Definitivt. Har dykk sett på http://coudal.com/deck/? Tankegangen bak annonseringsnettverket er rett og slett genial. Eg stemmer for å prøve å få noko liknande på beina. Eg kan alltids hive saman noko no? Endret 12. juni 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Trenger liten kronerulling på at Henkis skal få litt mer RAM til å kjøre iMSN, altså. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Trenger liten kronerulling på at Henkis skal få litt mer RAM til å kjøre iMSN, altså. 8847286[/snapback] 2 GB holder, altså. 2 sek. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva ligger utgiftene på i løpet av et år? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Hva ligger utgiftene på i løpet av et år? 8847308[/snapback] Akkurat no er det ingenting å snakke om, men om dette faktisk blir bra må vi til med ein større server. Likevel, om vi får inn litt driftspenger har vi jo ein motivasjonsfaktor óg. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Uavhengigheit 8846759[/snapback] ...er ikke noe problem når man har annonsører. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Dette systemet skal vel funke ganske OK. Edit: Såg ein bitteliten feil. LAIV VERSION - La til eit rangeringsystem også, sånn i tilfelle vi får annonsører som kan å betale for seg. Fourmargins-avataren ser ikkje ut til å ha kapitalen til dette. ads.zip Endret 12. juni 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 8847763[/snapback] Altså, den linka Løvvy til for 3-4 sider sida Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Altså, den linka Løvvy til for 3-4 sider sida 8847768[/snapback] Beklager, men da var nok jeg bortreist. Driver å blar gjennom feedsene nå. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 8847763[/snapback] Nice one! :--) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå