Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der har du problemet mitt, Ståle. ;)

Jeg vil ikke ha IRC-klient, Mail-klient ++ i nettleseren.

Men at noen vil ha det motsatt enn meg er helt greit.

 

En ting jeg misliker er at folk som har gått vekk fra IE til enten Fx eller Opera, gått fra Windows til Mac eller Linux osv. skal bli misjonærer for den nye programvaren. Som om de har sett lyset, liksom :p

Lenke til kommentar
En ting jeg misliker er at folk som har gått vekk fra IE til enten Fx eller Opera, gått fra Windows til Mac eller Linux osv. skal bli misjonærer for den nye programvaren. Som om de har sett lyset, liksom :p

8842796[/snapback]

Nå er du dum. Man vil som regel det beste for sin neste, og dermed også opplyse personen om at det finnes et bedre alternativ enn det personen allerede bruker.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha IRC-klient, Mail-klient ++ i nettleseren.

 

Det er _ikke_ enabled by-default og derfor telles det ikke med. Nar det ikke er der, krever det heller ingen ressurser. Som Mozilla Firebird.

 

 

En ting jeg misliker er at folk som har gått vekk fra IE til enten Fx eller Opera, gått fra Windows til Mac eller Linux osv. skal bli misjonærer for den nye programvaren. Som om de har sett lyset, liksom

Noen ma jo gjore det. Jeg er ikke imot Fx. Bedre at de bruker det, enn IE. Men Opera er raskest, like sikker som Fx, og som du sier, ++

 

edit; Steve Jobs

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
En ting jeg misliker er at folk som har gått vekk fra IE til enten Fx eller Opera, gått fra Windows til Mac eller Linux osv. skal bli misjonærer for den nye programvaren. Som om de har sett lyset, liksom :p

8842796[/snapback]

Nå er du dum. Man vil som regel det beste for sin neste, og dermed også opplyse personen om at det finnes et bedre alternativ enn det personen allerede bruker.

8842865[/snapback]

Jaja, men selv synes jeg for eksempel at Windows er best, og at OS X er rotete. Om jeg bytter liker jeg kanskje OS Xs måte å navigere på bedre, men hvorfor bytte om det virker? Det jeg mener er at mange faktisk har tatt et bevisst valg, og derfor ikke gidder å høre hvor mye bedre noe annet er av, for eksempel, Linux-fanboys.

 

Dette var ikke myntet på noen her i kafeen, men diverse tråder rundt om på forumet, så ikke tro at jeg misliker deg, en eller annen :p

 

Synes ikke Opera er dårlig, bare at Firefox er bedre.

Lenke til kommentar
En ting jeg misliker er at folk som har gått vekk fra IE til enten Fx eller Opera, gått fra Windows til Mac eller Linux osv. skal bli misjonærer for den nye programvaren. Som om de har sett lyset, liksom :p

8842796[/snapback]

Nå er du dum. Man vil som regel det beste for sin neste, og dermed også opplyse personen om at det finnes et bedre alternativ enn det personen allerede bruker.

8842865[/snapback]

Jaja, men selv synes jeg for eksempel at Windows er best, og at OS X er rotete. Om jeg bytter liker jeg kanskje OS Xs måte å navigere på bedre, men hvorfor bytte om det virker? Det jeg mener er at mange faktisk har tatt et bevisst valg, og derfor ikke gidder å høre hvor mye bedre noe annet er av, for eksempel, Linux-fanboys.

 

Dette var ikke myntet på noen her i kafeen, men diverse tråder rundt om på forumet, så ikke tro at jeg misliker deg, en eller annen :p

 

Synes ikke Opera er dårlig, bare at Firefox er bedre.

8842947[/snapback]

Problemet er at mange faktisk ikke tar et bevist valg, men bare tar det alternativet de vet eksisterer.

 

La oss si at du har en Lada. Du bor i et eller annet merkelig land, og har aldri sett noen annen bil enn en Lada. Ladaen fungerer greit, og du tror det er den beste bilen som finnes. Saken er da at Lada ikke er den beste bilen, men det er den eneste du vet om.

 

Ser du hva jeg vil frem til? personer har godt av å bli opplyst av at det finnes andre alternativer. Man skal ikke prakke noe på noen, men når det finnes noe bedre, hvorfor ikke la de få vite om det? Og om de ikke nødvendigvis bytter til det andre alternativet, så er de ihvertfall opplyst om at det finnes.

 

Man må huske at mange kanskje har andre krav enn det man selv har, og derfor blir kanskje ikke produktet man opplyser personen om bedre enn det personen bruker fra før. Det blir som å anbefale GNU/Linux til en gamer, eller Windows til en som driver med grafisk produksjon. Alt til sitt bruk.

 

(PS: Dette har ingenting med Firefox vs. Opera å gjøre..)

Lenke til kommentar
Herre min hatt, dette må være den dårligste Firefox vs. Opera-diskusjonen i hele kaféens historie. Elendig argumentering hele veien fra begge sider. Kom tilbake når dere har noen gode argumenter da pliz. :)

8842998[/snapback]

 

Jeg er enig.

Gode argumenter har alltid motargumenter, noe vi ikke har hatt her.

 

Det blir som å anbefale GNU/Linux til en gamer, eller Windows til en som driver med grafisk produksjon.

 

Ja?

 

Gar PS raskere pa Mac?

Lenke til kommentar
Herre min hatt, dette må være den dårligste Firefox vs. Opera-diskusjonen i hele kaféens historie. Elendig argumentering hele veien fra begge sider. Kom tilbake når dere har noen gode argumenter da pliz. :)

8842998[/snapback]

 

Store deler av diskusjonen gav ingen mening i det hele tatt. Dette er lavmål, selv for kafeen å være...

 

Det verste er at Ståle tror han vant diskusjonen, når egentlig hele saken rotet seg ut i en grøtete diskusjon om ingenting og Steve Jobs... :nei:

Lenke til kommentar

Jeg vant ikke...

Jeg bare sa pa den opprinnelige diskusjonen, som Matsemann sa at Opera var bloated, og som ingen fant noen gode argumenter for. Sa ble alt litt svart, og sa vakner jeg opp igjen og leser gjennom traden.

 

Steve Jobs har ingenting med det a gjore. Jeg liker a, istedenfor a skrive edit; leif, bytter jeg ut med andre navn. Forandring fryder og forvirrer.

Lenke til kommentar
Det blir som å anbefale GNU/Linux til en gamer, eller Windows til en som driver med grafisk produksjon.

 

Ja?

 

Gar PS raskere pa Mac?

8843186[/snapback]

Etter det jeg har hørt er Photoshop/Illustrator og ellers applikasjoner som QuarkXPress bedre å jobbe med på Mac. (Har dog ingen "hands on" kunnskap om dette, og det er bare hva jeg har hørt. Noen som har noen innspill her?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...