Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

How Ads Really Work.

 

I korthet; skru av reklame for faste brukere. Det gir jo mening, faste folk bryr seg ikke om reklame. Og i verste fall kan man la adSense'en stå, mens banner-ads blir fjernet.

8800348[/snapback]

Vel litt av poenget var vel at folk som kommer fra søkemotorer gjerne klikker på annonser hvis de er relevante til det de ser etter, mens faste (og Digg brukere) ikke klikker på annonser. Så da ville jeg nok heller kuttet ut AdSensen for faste/vanlige brukere og heller bare vist en liten grafisk annonse f.eks noe ala "The Deck".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant, iallefall mindre reklame for faste brukere. Nå ser jeg på "AdSense og banner-ad" som mer enn bare AdSense, men ja, man kan jo fjerne ads helt, det er nok best.

 

Det er irriterende når jeg f.eks designet Aftenposten, jeg tok ikke utgangspunkt i reklamer, så måtte passe de inn senere. Alltid kjekt å starte med ting du vet du må ha med, for så å designe litt rundt det, enn å la de ødlegge designet ditt.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Var faktisk en her på jobben som klarte å ødelege kaffetraktern våres, idag! En arbeidsdag uten kaffe er som en solfull dag med regn :ph34r:

Lenke til kommentar

Noen her som har peil på om OpenType er bedre enn Post Script?

Tenkte jeg skulle samle opp et bibliotek, og tror jeg velger

Open Type, om ingen har noen innvendinger på dette?

 

crossplat.gif

 

Ser jo egentlig bedre ut, og er vel ingen kvalitetstap heller..

 

Advanced typography

 

In the past, a typical Western PostScript font was limited to 256 glyphs, forcing you to install and manage two or more style-related fonts in order to access "expert set" characters. OpenType significantly simplifies font management and the publishing workflow by ensuring that all of the required glyphs for a document are contained in one cross-platform font file throughout the workflow. OpenType fonts may contain more than 65,000 glyphs, which allows a single font file to contain many nonstandard glyphs, such as old-style figures, true small capitals, fractions, swashes, superiors, inferiors, titling letters, contextual and stylistic alternates, and a full range of ligatures.

 

Yes, dette jeg lette etter. Akkurat nå har jeg omtrent 20-30 forskjellige "Avant Garde"-skrifttyper i fontvelger i Photoshop.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Æsj, tenkte jeg skulle stikke innom å ta en titt i dag Marvil, men ble sittende fast i eksamenslesningen (siste eksamen for sommeren i morgen). Var en liten tur innom Mediedesign-utstillingen tho, mye fint :)

8806409[/snapback]

Hehe.. :)

Jepp, kommer derfra nå faktisk, var mye pent ja.. :)

 

 

Grattis Marvil :)

Får vi se?

8806427[/snapback]

Takk. :)

Oppdragsgiver har ikke publisert noe enda, da de er i en omstillingsfase/utvidelse, dessuten er det mest markedsføring/kartlegging/undersøkelser i forbindelse med tiden fremover, altså i tekstform i rapporten.

Dessuten suger jeg til å lage ting, så. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...