Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Er det mulig å tvinge nettleseren til å lese en side i ISO-8859-1 charsett i stede for UTF-8?

8794120[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

PHP:

PHP

<?php

header('Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1');

?>

HTML

<html>
 <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content=" text/html; charset=ISO-8859-1">
    <!-- ..... ->
 </head>
<!-- .... ->
</html>

8794526[/snapback]

 

Takk takk :)

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Digga måten dei ordna bakgrunnsbilda på (http://sp.ask.com/i/h/sprite/b.png)

Whoppee, det var faktisk en genial måte å gjøre det på. *notere til senere bruk*

 

Loomzy: Eg las innlegget av mr.Shea. Merkeleg nok har eg ikkje installert Wordpress på denne kontoen, ei heller har eg nokon slags form for PHP på heile fourmargins (trur eg).

Det kommer vel etterhvert fram i kommentarene at det ikke er WP sin feil, men heller at det rett og slett er alle index.*-filer som er blitt endret. Ikke helt ulikt det jeg opplevde på TJC for en stund siden, da alle index/main/default.*-filer ble overskrevet for å vise en "HAXORED BY ***"-melding. I dette tilfellet er de bare endret til å inkludere spamlinker nederst i dokumentet.

Lenke til kommentar
Alternativ 2, definitivt. Enklere å håndtere, og du slipper _mye_ lastetid (tenk totalt, ikke per bruker. dobling av lastetid per bruker er halvering av total kapasitet). :)

 

Dessuten regner jeg med at du ikke bare bruker enkle replace-regler for å håndtere dette. Hva skjer hvis f.eks. noen bare bruker "[ O]" uten å lukke den igjen? Hele layouten din blir ødelagt. Og om noen bare bruker [ BILDE]-taggen uten å bruke tilhørende slutt-tag, sitter du igjen med et gapende stort XSS-hull.

8793317[/snapback]

Ingenting publiseres før det har blitt behandlet og godkjent manuelt av noen med administrative rettigheter. Per i dag legges det meste av koder inn manuelt i ettertid, fordi lesere som poster omtaler ikke skjønner HTML. Så bygger filteret for å lette arbeidet noe, og la brukerne selv stå for kodene så langt det lar seg gjøre. Derfor er ikke de tinga så nøye. Men kommer selvsagt til å ta høyde for flere ting i filteret enn det korte eksempelet.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...