Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen andre enn meg som lurer på hvorfor Google ikke har en bookmark service enda? Noe som del.icio.us. Dem har jo stort sett alt annet liksom.

8721539[/snapback]

Google Bookmarks tenker du på?

Har brukt det lenge. Litt dårligere enn del.ico.us, men har den fordelen at den faktisk søker i innholdet på de søkene du bokmerker, og ikke bare keywordsene og tittelen.

Ganske genialt egentlig. Skulle ønske flere gjorde det samme.

 

 

EDIT: Ble ikke ALA-issuen postet før nesten halv tolv i dag? Dette var skuffende gutter :nei:

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Ok, jeg har 2 ord der første er passordet mitt, f.eks "jesper123", så har jeg salten min som er f.eks "kattepus675" jeg krypterer begge disse ordene, først som md5, så tar jeg den krypterte md5 stringen og krypterer den som sha1, deretter legger jeg disse stringene sammen og krypterer igjen som md5 og deretter som sha1, altså slik:

 

PHP

<?php

 

$passord "jesper123";

$salt "kattepus675";

 

$passord sha1(md5($passord));

$salt sha1(md5($salt));

 

$passord sha1(md5($passord.$salt));

 

if($passordfradb === $passord) {

echo "Hemmelig tekst!";

}

 

?>

 

 

Jeg vil tro at dette er relativt sikkert?

Lenke til kommentar

Hvorfor krypterer du saltet? Husk på at enveiskryptering som md5 reduserer alle strenger til noe som stort sett er enklere å gjette. Bruk så mange spesialtegn som du bare kan i saltet, og sleng inn en uniqid() for å garantere at det blir et 110% tilfeldig salt. :)

Lenke til kommentar
Sikkert temmelig old, men kjekt for de som ikke har hørt om dette før:

 

browserpool.de: Test Websites Live in all Current Browsers

 

Edit:

 

alistapart: issue 238

8729758[/snapback]

http://browsershots.org/ er en annen, men den der virket jo bedre, da det var "Live Test" og ikke bare SS.

8733073[/snapback]

 

Så er det også slik at browsershots faktisk ikke er utilgjengelig for oss uten windoze, da. Koster penger gjør den heller ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...