Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Ja, egentlig så burde du det :p

 

For er vel enkelt og greit bare et utkast til et kommende design til en portefølje.

(Ser ihvertfall sånn ut i mine øyne)

Lenke til kommentar
http://digi.no/php/art.php?id=383414

 

Brukertesting er å blir viktig, men fy fader så få som faktisk gjør det!

8720845[/snapback]

Absolutt. Det økonomiske aspektet er nok en grunn, men blant de større nettstedene, så syns jeg ikke den grunnen er spesielt gyldig..

8720881[/snapback]

Selv om å ansette et firma for å gjøre brukertestingen uten tvil er best, får man faktisk utrolig mye ut av å bare gjøre den selv også, dersom man har litt innsikt selvfølgelig.

 

Og så store kostnader går ikke med til brukertesting, er ofte tiden som er i veien føler jeg. Og sjefer som ikke ser nytten, og utviklere som synes det er kjedelig.

 

Hvis man ser på Facebook vs Myspace er det et utrolig hopp i brukervennlighet som har gjort at facebook har tatt sån av. Og enda synes jeg ikke facebook er så veldig brukervennlig.

Designet er konsikvent ukonsikvent. :!:

Lenke til kommentar

Liker designet til Virb mye bedre enn MySpace i hvertfall! Nå har jeg ikke brukt Virb lenge, men har lest en del om det, og det ser bra ut :)

Facebook har ikke så ille design, og det at det ikke tillater å endre på utseendet på profilen til folk ser jeg egentlig på som en positiv ting. Lite som er så irriterende som folk som endrer utseendet på profilene sine til noe som kunne vært dratt ut av en piczo-side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...