Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-df17e

Nå skal jeg faktisk sette av litt tid til Ruby on Rails. Blir spennende og se hva jeg syntes :wee:

 

EDIT: gem bruker nå 99% av min kjære cpu (Pentium M 1.5Ghz), så ting går tregt. Men greit, jeg fikset problemet med en enkel "nice" verdi :)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

I kveld er det konsert med Plumbo - et rått og harry band, fra min lille kjære bygd, Sande :)

 

Moro skal det bli - schååål :xmas:

 

EDIT: Folkens da, har dere ikke skrevet noe siden jeg var på jobb istad ? Det er fredag, jo :ph34r:

 

EDIT2: Kanskje det er derfor det så stille ? *knekke neste pils*

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Då er eg heime frå førstegongstenesa for aller siste gong, tjoho! Dimisjon neste!

 

Facebook tar jo heilt av, jo. Men er ikkje så alt for mange applications eg har stor interesse av (endå, ivertfall).

 

EDIT:

 

Forslag til diskusjon her;

 

Problemstillinga er som følger:

Eg vil ha ei liste til å sjå ut som under:

 

1 Hovedemne
 1.1 Underemne
 1.2 Underemne
2 Hovedemne
2.1 Underemne
2.2 Underemne
2.3 Underemne
   2.3.1 Underemne
   2.3.2 Underemne
[etc]

 

Eg har då to alternativ:

 

1. Organisere alle listene som UL, og skrive på tall sjølv.

2. Organisere alle listene som OL.

 

Løysing 2 virkar i mine auge som den mest semantiske, men har eit lite problem:

Eg får ikkje heile rekka med tall på "underlister" - og når eg legg dei til vil det vere forvirrande at eit listepunkt f.eks. heiter "3. 3.1.4" - you get the point?

 

Så løysing 1. vil vere mest brukarvennleg i utgangspunktet, men løysing 2 vil vere den klart mest semantiske. Alternativet er jo å bruke OL, og drite i å skrive tall sjølv, men å legge dei til i overskriftene under dei aktuelle emna.

 

Discuss...

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Siden CSS-egenskapen http://www.w3.org/TR/CSS21/generate.html#p...unter-increment har dårlig støtte i nettleserne, ville jeg faktisk ha gått for den minst semantiske løsningen: ul og manuell nummerering. På samme mot som at h1-h6 også må gis nummer manuelt.

 

Jeg er av den oppfatning at disse numrene absolutt er en del av innholdet, og ikke bør forsvinne om CSS deaktiveres. Siden dagens HTML-standard ikke er fullkommen, er vi nødt til å ta slike usemantiske snarveier.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...