Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var en som snakket nynorsk på Typisk Norsk, Arve. Ole Martin; ring han så casher vi inn de ti tusen kronananane.

8685099[/snapback]

 

Nah, snakka fortsatt ei form for dialekt, enten den var unik for han eller direkte lesing av nynorsk - han snakkar fortsatt ikkje nynorsk til vanlig. Ein kan ikkje snakke eit skriftspråk.

Lenke til kommentar
Var en som snakket nynorsk på Typisk Norsk, Arve. Ole Martin; ring han så casher vi inn de ti tusen kronananane.

8685099[/snapback]

 

Nah, snakka fortsatt ei form for dialekt, enten den var unik for han eller direkte lesing av nynorsk - han snakkar fortsatt ikkje nynorsk til vanlig. Ein kan ikkje snakke eit skriftspråk.

8685152[/snapback]

 

 

Vel, hva slags språk er det du taler da?

Lenke til kommentar
Hva er dere web-guruer's  mening om <pre>-taggen? Har ikke sett den på så mange sider så jeg lurer på om det er "greit" å bruke den. (Til innhold generert av et CMS)  :ermm:
Er selvfølgelig greit å bruke den, i alle fall til det den er ment å skulle brukes til.

 

Vel, hva slags språk er det du taler da?
Norsk regner jeg med. Han snakker vel Førde-dialekt. Sheesh, noen er så trangsynte når det kommer til dialekter og sånn.
Lenke til kommentar
Hva er dere web-guruer's  mening om <pre>-taggen? Har ikke sett den på så mange sider så jeg lurer på om det er "greit" å bruke den. (Til innhold generert av et CMS)  :ermm:

8685310[/snapback]

 

Så lenge den blir brukt fornuftig har eg ingenting imot den :)

Vel, hva slags språk er det du taler da?

8685410[/snapback]

Dialekta mi, vel. Førde-dialekt.

Lenke til kommentar

Intelektuelle samtaler... Akk, det er vel noget for meget at spørge om her i Kaféen.

 

Ingen flere synspunkter på #4,1? Jeg har nemlig en side jeg driver med, og oppdager at min (gode) laptopskjerm er ukalibrert så det holder i forhold til 24"-en på jobben. Lurer på om jeg skal bry meg om det, eller bare vente til jeg eventuelt ber om kritikk og hører hvordan andres skjermer er kalibrert...

Lenke til kommentar
Intelektuelle samtaler... Akk, det er vel noget for meget at spørge om her i Kaféen.

 

Ingen flere synspunkter på #4,1? Jeg har nemlig en side jeg driver med, og oppdager at min (gode) laptopskjerm er ukalibrert så det holder i forhold til 24"-en på jobben. Lurer på om jeg skal bry meg om det, eller bare vente til jeg eventuelt ber om kritikk og hører hvordan andres skjermer er kalibrert...

8685921[/snapback]

 

Å prøve å tilpasse seg alle mulige feil og småpirk hos brukerne til siden din blir vel ganske slitsomt og umulig. Bedre å gjøre som Garreth så, da vet du ihvertfall at du har rett.

 

Har selv aldri opplevd feilkalibrerte skjermer som noe stort problem.

Lenke til kommentar
Så det beste er å stille fargene på en kalibrert, så vet du at den egentlig viser riktig ihvertfall.
Men hva med menigmann? Hva om fargene på en ukalibrert skjerm blir så like at de flyter over i hverandre?

 

Fargene på laptopen og LCD-skjermen min er litt ulike, men jeg har fortsatt ikke sett så grove forskjeller at jeg har orket å gjøre noe med det. Verken kalibrerings- eller designmessig.
Hos meg har jeg en pastellgrønn, dus farge som ikke gjør så mye ut av seg, på skjermen på jobben snakker vi knæsj limegrønn som ikke hører hjemme noen steder...

 

Å prøve å tilpasse seg alle mulige feil og småpirk hos brukerne til siden din blir vel ganske slitsomt og umulig. Bedre å gjøre som Garreth så, da vet du ihvertfall at du har rett.
Så klart kan jeg ikke tilpasse meg alle særinger, akkurat som jeg ikke tilpasser for'n Ola oppi lia som fortsatt bruker IE4.0 og er fornøyd med det. Men det handler jo om å tilpasse for flest mulig. Tror jeg heller litt mot å ikke gjøre så mye med det, men da med forbehold om at jeg sjekker hos en del andre for å høre om deres ukalibrerte skjermer viser fargene riktig (men feil).

 

Hvis det var forståelig. :wee:

Lenke til kommentar
@Henkis: Litt for nerdy, altså.

 

Forresten, for de som lurte; jeg ble innkalt til Sjøskolen elns, mars 2008.

8682157[/snapback]

Haha, dit jeg MÅ :\ Også skal jeg snu igjen da..

 

Tool - Wings for Marie (pt.1) + Tool - 10 000 days (Wings pt.2) = gen-i-føkkings-ale sangar.

8684374[/snapback]

 

Hele 10,000 Days er jo fantastisk. De var helt sinnsyke på Quart.

8684847[/snapback]

Bedre på roskilde tror jeg :D

Lenke til kommentar

hvis man er redd for ukalibrerte skjermer, så får man designe i knallsterke farger som det ikke gjør så mye om blir pittelitt feil? svart/hvitt er jo bankers...

 

Eller: unngå å ha et design hvor det er viktig at to farger som ligger svært nær hverandre skal skille seg godt fra hverandre. F.eks. lyserosa skrift på knapt mørkere rosa bakgrunn.. Kommer langt da!

 

Det beste er jo å satse på at besøkendes skjermer er mer eller mindre bra satt opp. Selv om det sannsynligvis ikke er tilfelle..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...