Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med blend da? De virker jo litt proffe på flash.

www.blend.no

8666114[/snapback]

Mulig de er gode på flash. Men de har i hvert fall ikke peiling på hva det skal brukes til. Flash er til innhold, ikke til å lage selve siden.

8666471[/snapback]

 

Så er spørsmålet, skal man bruke flash-kunnskapene sine til og lage lekre sider som kunder faller pladask for fordi de er så interaktive og bevegelige, eller skal man da begrense seg til flash kun som innhold, og ha en mer kjedelig portefølje og trekke færre kunder?

Lenke til kommentar

Sett frå eit markedssynspunkt vil det jo sjølvsagt lønne seg for dei å lage flest mulig fænsi flash-sider til kundane og tjene mest pengar. Stating the obvious, igrunn.

 

Sett frå eit framtidas-web-er-brukarvennleg-/mitt personlige synspunkt så er det negativt å spy ut funky flashsider.

 

Så sånn er det med det. Hadde eg vore ansatt i firmaet hadde eg nok gått for den første løysinga eg òg, rett og slett for å tjene pengar. Men heldigvis er eg ikkje det.

 

:p

 

Jeg mener flash er greit til sånne formål, flash is the one and only når det gjelder show-off. Trekker det kunder, bruk det.

8666772[/snapback]

 

Ueinig. Eg blir meir imponert av websider som:

 

- Ser flotte ut, samtidig som dei er

- Skrive med webstandardar

- Lettforståelige og brukarvennlige

- Lette å navigere

- Har bra innhald

 

Fænsi flashsider endar eg stortsett opp med å sjå på i ti sekund, tenke "oj, det var stilig", og så lukke sida....

Lenke til kommentar

Var det jeg tenkte...

 

Litt dumt at et seriøst firma ikke tenker over det. Der jo utrolig dårlig brukervennlighet i flash, vanskelig å få til scrolling, og du ikke bare gå tilbake til forrige side.

 

Jeg mener at flash helst skal brukes til innhold, selv om det alltid vil være noen unntak. Siden til blend fungerer jo greit nok :)

Lenke til kommentar
Jeg ville heller satset på å gi kunden kvalitetsarbeid og heller lagt inn en liten notis "hvorfor ikke flash", med noen punkter i porteføljen.

8666805[/snapback]

 

En gjennomsnittlig kunde som ikke har peil på internettsider har sett en fancy flashside med morsomme knapper, bevegeligheter og morsomme ting og kommer til JonT sitt nyoppretta foretak og vil ha en lik side. JonT svarer at flash er ikke det han kaller kvalitetsarbeid og at han heller vil kode en mer kjedelig og tradisjonell side, men som er 100% semantisk korrekt skrevet og validerer i alle nettlesere, tilogmed Netscape!

 

Kunden har alltid rett, mulig du må vurdere nytt beite.

 

 

---

 

Bare for å presisere, jeg syntes ikke flashsider er særlig brukervennlig jeg heller, og det bør alltid være et alternativ. Jeg bare prøver og poengtere at flashsider er for mange kunder svært attraktivt, og at de driter langt faen om siden er semantisk eller et kvalitetsarbeid ifølge designeren. Om dere forstår..

Endret av sparks
Lenke til kommentar

...men der er stadig eit marked for "kjedelige" HTML-sider. Dessutan er jo DHTML på mange område i stand til å erstatte flash, utan at det går nevneverdig ut over "fancynessen" til sida. Har skjedd utruleg mykje på den fronten dei siste åra.

 

Edit:

Og ja, du har absolutt eit poeng, sparks - litt det same som eg prøvde å poengtere for eit par postar sidan. *stikke i dusjen*

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
...men der er stadig eit marked for "kjedelige" HTML-sider. Dessutan er jo DHTML på mange område i stand til å erstatte flash, utan at det går nevneverdig ut over "fancynessen" til sida. Har skjedd utruleg mykje på den fronten dei siste åra.

8666901[/snapback]

 

Helt klart, klarer du å levere kunden et produkt han liker som i utgangspunktet var flash, i DHTML og fin CSS så er det jo kjempeprops til deg! Men poenget mitt var at det ikke funker og si at siden er et dårlig arbeid dersom kunden har en fetish for bevegelige duppeditter som er vanskelig å trykke på.

Lenke til kommentar
Jeg mener flash er greit til sånne formål, flash is the one and only når det gjelder show-off. Trekker det kunder, bruk det.

8666772[/snapback]

 

Ueinig. Eg blir meir imponert av websider som:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

- Ser flotte ut, samtidig som dei er

- Skrive med webstandardar

- Lettforståelige og brukarvennlige

- Lette å navigere

- Har bra innhald

 

Fænsi flashsider endar eg stortsett opp med å sjå på i ti sekund, tenke "oj, det var stilig", og så lukke sida....

8666837[/snapback]

Du ja, men ikke nødvendigvis en kunde. Er jo en grunn til at de bestiller design, da de ikke selv har kompetansen.

 

ENDRET: Sparks said.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Du er vel ikke ordentlig Web-koder (HTML/CSS) hvis du foretrekker Fancy-Flash...

 

EDIT: sparks: Ikke misforstå, jeg bruker Vim :love: (Jada Espen, vi vet at Emacs er såååå mye bedre)

8667261[/snapback]

 

Vel, snakker vi om webdesign eller webkoder her nå? Fordi det er en relativt stor forskjell her, Jon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...