Equerm Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så absolutt ja, det er mange som er interessert i deg med alle de der Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Så absolutt ja, det er mange som er interessert i deg med alle de der 8663143[/snapback] Stemmer.. Jeg får ganske enkelt jobb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Får bare håpe du ikke er en av Testking-gutta. Spør du meg er sertifiseringer bare tull. Alt for enkelt å lese seg til. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det stemmer ganske så bra. Skulle gjerne vist hvor dere trekker de sluttningene fra, så forklar? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 DemoniZer: Har du noen formell utdannelse innen IT? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor E-books = -1 streetcred. Og hva i alledager skal du med en Vista sertifisering ? 8662938[/snapback] Det er vel slik idag at det man har på papiret teller mer enn det du har laget foran skjermen. 8662960[/snapback] Det stemmer ganske så bra. Skulle gjerne vist hvor dere trekker de sluttningene fra, så forklar? 8663237[/snapback] Jeg har ingen egen erfaring med dette, akkurat Men at du har gått Westerdals teller for eksempel ganske mye, selv om du lærer alt på egenhånd og kanskje er bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Vel, så sant man er flinkere enn en høyutdannet tosk, i praksis, ville jeg da tro det teller litt mer... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jess, jeg fikk meg en fulltidsjobb på grunnlag av selvlærte saker og designalized.com. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Er det noen som ansetter designere uten å ha sett hva dem kan? Selv om ferdigheter teller innen webdesign, betyr ikke det at det samme gjelder for andre grener av IT-bransjen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) To programmerer kan gjøre samme jobb, men den ene er mer effektivt og skriver bedre kode. Da teller jo papiret, for da regner man jo med at personen nettopp kan dette. Det er jo ikke alltid tilfelle, for eksempel. ENDRET: Som at jeg kan mer HTML enn noen "profesjonelle" som bruker tables og slikt. Endret 21. mai 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Selv om ferdigheter teller innen webdesign, betyr ikke det at det samme gjelder for andre grener av IT-bransjen.8663407[/snapback] Bingo.Dokumentasjon er alfa omega. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) To programmerer kan gjøre samme jobb, men den ene er mer effektivt og skriver bedre kode. Da teller jo papiret, for da regner man jo med at personen nettopp kan dette. Det er jo ikke alltid tilfelle, for eksempel.8663433[/snapback] Og hvordan finner man ut dette i en ansettelsessituasjon, uten å bruke alt for mye krefter på egne tester av de søkende?I dagens jobbmarked har dokumentert kunnskap en svært viktig rolle (selvsagt ikke i alle situasjoner). Endret 21. mai 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har ikke et eneste papir på hva jeg kan. Men har forsatt fått meg jobb som både webutvikler og driftstekniker uten problemer. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor To programmerer kan gjøre samme jobb, men den ene er mer effektivt og skriver bedre kode. Da teller jo papiret, for da regner man jo med at personen nettopp kan dette. Det er jo ikke alltid tilfelle, for eksempel.8663433[/snapback] Og hvordan finner man ut dette i en ansettelsessituasjon, uten å bruke alt for mye krefter på egne tester av de søkende?I dagens jobbmarked har dokumentert kunnskap en svært viktig rolle (selvsagt ikke i alle situasjoner). 8663465[/snapback] Det jeg mente da, som jeg skrev tilbake: Det er vel slik idag at det man har på papiret teller mer enn det du har laget foran skjermen. 8662960[/snapback] Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 DemoniZer: Har du noen formell utdannelse innen IT? 8663241[/snapback] Jeg er for det meste selvopplært, men har valgt å betale for sertifiseringer, samt at jeg har Cisco-Driftskandidat ved Akademiet Fagutdanning. Jeg jobber akkurat nå, for de fleste arbeidsgivere søker folk som har utdanning OG erfaring.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har ikke et eneste papir på hva jeg kan. Men har forsatt fått meg jobb som både webutvikler og driftstekniker uten problemer. 8663500[/snapback] Selvsagt finnes det unntak, men det fjerner ikke realiteten i det som har blitt sagt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor To programmerer kan gjøre samme jobb, men den ene er mer effektivt og skriver bedre kode. Da teller jo papiret, for da regner man jo med at personen nettopp kan dette. Det er jo ikke alltid tilfelle, for eksempel.8663433[/snapback] Og hvordan finner man ut dette i en ansettelsessituasjon, uten å bruke alt for mye krefter på egne tester av de søkende?I dagens jobbmarked har dokumentert kunnskap en svært viktig rolle (selvsagt ikke i alle situasjoner). 8663465[/snapback] Det jeg mente da, som jeg skrev tilbake: Det er vel slik idag at det man har på papiret teller mer enn det du har laget foran skjermen. 8662960[/snapback] 8663508[/snapback] Misforstod innlegget ditt. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) De som bare har papirer er hovedsaklig dårligere enn de med erfaring, mener nå jeg. Og det var ikke designet mitt de så på når jeg ble ansatt, men koden bak Designalized. Såri Henrik Endret 21. mai 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Lovskogen: Du snakker bare om webdesignbransjen ja? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Sjølvsagt vil formelle papir på ei fullført utdanning telje positivt på ein jobbsøknad der utdanninga er relevant. Tidligare erfaring/praksis vil nok, som vi ser, kunne vege opp for det i ein del tilfelle, men absolutt ikkje i alle. Og dessutan - kva med både/og? Eg går for den, eg Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Bare og bare du. Er ikke noe som heter 'webdesigner' lenger, i mine øyne. Snakker om grafikk, typografi, (x)html og css. Tja, både og - tar opp mye tid du kunne brukt på å tjene penger på det du liker å gjøre, da. Endret 21. mai 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå