haugsand Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hvordan bruker dere å markere opp kodeeksempler i HTML og CSS? Bruker dere pre, eller kombinert med <br>? Bør blockquote brukes? Jeg har så langt unnlatt å bruke <pre>, siden mellomrom i de to aktuelle språkene ikke er semantisk rettet, i motsetning til i språk som python og ruby. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) <pre><code> code ist hier </code></pre> EDIT: Liker det best når pre'en har overflow:auto kombinert med fast bredde, sånn at linjer ikke blir kuttet. Endret 15. mai 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 På herlig.net har eg faktisk brukt <p class="code"><code>[...]</code></p>. Ikkje ei veldig god løysing igrunn, men den er gammal, så det får vere for no. Ser dog ingen grunn til å ikkje kunne bruke PRE på HTML/CSS sjølv om mellomrom ikkje har ei meining i språka anna enn å skape oversikt. Det blir liksom det beste alternativet uansett. Eigentleg synest eg det er dumt å wrappe alt innhaldet i eit element med CODE, òg, sidan CODE er eit inline-element som (i mine auge) bør brukast til korte kodesnuttar i ein tekstsamanheng. HTML er kanskje litt mangelfullt akkurat der... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Arve: Jeg har brukt samme metode selv. Hvorfor er det galt å bruke code, så lenge koden er innenfor et blokkelement? Blockcode eksisterer jo ikke per dags dato. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Hva med måten jeg satte opp for webkaféen.no? <ol class="code"> <li><code>div#single ol.code {</code></li> <li><code class="tab1">list-style:decimal-leading-zero;</code></li> <li><code class="tab1">font-size:12px;</code></li> <li><code class="tab1">width:500px;</code></li> <li><code class="tab1">margin:10px 0 10px 0;</code></li> <li><code class="tab1">padding:5px;</code></li> <li><code class="tab1">border:1px solid #dedede;</code></li> <li><code>}</code></li> </ol> Da får man også linjenummere Edit: Krever kanskje litt mer skriving og styling enn <pre><code>, men det ser mye mer clean ut, IMO Endret 15. mai 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jesper: Det kan uten tvil se pent ut, men jeg kan ikke unngå å være skeptisk til å bastant dele koden opp i bestemte linjer. Arve: Er det galt å bruke inline-elementer om innholdet overskrider én linje? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 haugsand: Skjønner hva du mener, men når du tenker over det, er det forsåvidt ikke så dumt, da man som oftest har manuelle linebreaks i koden man poster, og da vil det jo være meningsfylt å dele koden opp i bestemte linjer. Mener nå jeg Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Det er et godt poeng Jesper; det er slike jeg er på jakt etter. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kommer ikke med slike kode-gullkorn uten å ha tenkt gjennom dem ordentlig vøtt Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Uten å ha rota med Roger Johansson Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tja, inspirert.. Strengt tatt du som har stylet den da, så jeg vet ikke hvem som har rota med Roger eller ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 http://sonspring.com/journal/drawing-a-good-logo Den var litt interessang Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. 8622558[/snapback] BS, mann, BS. Ikke tving meg til å minne deg på hvordan kafeen var for bare kort tid tilbake. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Dæven, Hein har blitt nazi, jo. Så bra, kanskje kafeen endelig blir bedre! Etter alt mediehysteriet rundt Facebook må jeg nesten registrere meg der selv. Jeg mener, når norsklæreren min og moren min er regga der og ikke jeg er det, så er det ikke annet enn flaut. Eller er det tvert imot et argument for å ikke registrere seg? Edit: Æææ, hadde 19 forespørsler om å bli venn med en gang jeg registrerte meg. Deriblant en army-kid, 85-modell, med navnet Finn Eirik Rasch. Hvem i huleste er det? Endret 15. mai 2007 av Dahl Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Edit: Æææ, hadde 19 forespørsler om å bli venn med en gang jeg registrerte meg. Deriblant en army-kid, 85-modell, med navnet Finn Eirik Rasch. Hvem i huleste er det? 8623191[/snapback] Arve Systad undercover! Neida, har samme problemet selv. Registrerte meg bare for å finne ut hva det var for noe, og nå får jeg daglig mailer om ukjente folk som legger meg til som venn, og et par tilfeller av ukjente jenter/damer som legger meg til som kjærester. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Fordi facebook har en fiffig sak som gjør at man legger til alle mulige adresser fra msn-listen. Jasså jorgis, er du hot beef? Endret 15. mai 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Han ser iallefall veldig undercover ut. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Neida, har samme problemet selv. Registrerte meg bare for å finne ut hva det var for noe, og nå får jeg daglig mailer om ukjente folk som legger meg til som venn, og et par tilfeller av ukjente jenter/damer som legger meg til som kjærester. ---> Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg spør bare; hvor er Daniel Forsbakk? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå