Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hvordan bruker dere å markere opp kodeeksempler i HTML og CSS? Bruker dere pre, eller   kombinert med <br>? Bør blockquote brukes?

Jeg har så langt unnlatt å bruke <pre>, siden mellomrom i de to aktuelle språkene ikke er semantisk rettet, i motsetning til i språk som python og ruby.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På herlig.net har eg faktisk brukt <p class="code"><code>[...]</code></p>. Ikkje ei veldig god løysing igrunn, men den er gammal, så det får vere for no.

Ser dog ingen grunn til å ikkje kunne bruke PRE på HTML/CSS sjølv om mellomrom ikkje har ei meining i språka anna enn å skape oversikt. Det blir liksom det beste alternativet uansett.

Eigentleg synest eg det er dumt å wrappe alt innhaldet i eit element med CODE, òg, sidan CODE er eit inline-element som (i mine auge) bør brukast til korte kodesnuttar i ein tekstsamanheng.

HTML er kanskje litt mangelfullt akkurat der...

Lenke til kommentar

Hva med måten jeg satte opp for webkaféen.no?

<ol class="code">
						<li><code>div#single ol.code {</code></li>
						<li><code class="tab1">list-style:decimal-leading-zero;</code></li>
						<li><code class="tab1">font-size:12px;</code></li>
						<li><code class="tab1">width:500px;</code></li>
						<li><code class="tab1">margin:10px 0 10px 0;</code></li>
						<li><code class="tab1">padding:5px;</code></li>
						<li><code class="tab1">border:1px solid #dedede;</code></li>
						<li><code>}</code></li>
					</ol>

Da får man også linjenummere :)

Edit: Krever kanskje litt mer skriving og styling enn <pre><code>, men det ser mye mer clean ut, IMO :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

8622558[/snapback]

BS, mann, BS. Ikke tving meg til å minne deg på hvordan kafeen var for bare kort tid tilbake.

Lenke til kommentar

Dæven, Hein har blitt nazi, jo. Så bra, kanskje kafeen endelig blir bedre! :)

Etter alt mediehysteriet rundt Facebook må jeg nesten registrere meg der selv. Jeg mener, når norsklæreren min og moren min er regga der og ikke jeg er det, så er det ikke annet enn flaut. Eller er det tvert imot et argument for å ikke registrere seg?

Edit: Æææ, hadde 19 forespørsler om å bli venn med en gang jeg registrerte meg. Deriblant en army-kid, 85-modell, med navnet Finn Eirik Rasch. Hvem i huleste er det? :p

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Edit: Æææ, hadde 19 forespørsler om å bli venn med en gang jeg registrerte meg. Deriblant en army-kid, 85-modell, med navnet Finn Eirik Rasch. Hvem i huleste er det? :p

8623191[/snapback]

Arve Systad undercover! :D

Neida, har samme problemet selv. Registrerte meg bare for å finne ut hva det var for noe, og nå får jeg daglig mailer om ukjente folk som legger meg til som venn, og et par tilfeller av ukjente jenter/damer som legger meg til som kjærester. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...