Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Henter deg i helikopteret Henrik, så reiser vi sammen.

8613454[/snapback]

 

Har du kansje et i garasjen? Eller bare masse penger? :p

8613541[/snapback]

 

Vel, helikopteret har vi i familien, så er vel ikke mitt. Men tror jeg skal klare og få ordnet pilot til helgen. Er det noe sted og lande rundt deg Steinmann?

 

Jeg er stolt at vi i norge har bedrifter som Nordic-Web som vi stolt kan være trygge på at leverer gode designs.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Prøver å lære meg Python nå.

Noen som kan forklare meg hvordan man importerer en fil i Windows.

Filen ligger under: C:\Documents and Settings\Jon\Mine dokumenter\python\firstprogram.py

 

Et annet problem jeg opplever er at når jeg kjører/åpner det lukker vinduet seg med en gang. firstprogram.py inneholder:

def buildConnectionString(params):
   """Build a connection string from a dictionary of parameters.

   Returns string."""
   return ";".join(["%s=%s" % (k, v) for k, v in params.items()])

if __name__ == "__main__":
   myParams = {"server":"mpilgrim", \
               "database":"master", \
               "uid":"sa", \
               "pwd":"secret" \
               }
               print buildConnectionString(myParams)

 

EDIT: Kodesnutt er fra "Dive into Python" Kapittel 2

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg ser mange av dere bruker Wordpress, og skiller mellom deres egne kommentarer og andres. Jeg har funnet måten å gjøre dette på, men det scriptet sjekker jo bare e-post adressen og navnet. Kan ikke hvem som helst som har e-post adressen og navnet ditt utgi seg for å være deg da?

Lenke til kommentar

Jeg fikk FuLu til å skrive en sak til meg en gang i tida, den er litt 'sikrere' sånn sett. Vet ikke om den er kompitabel med WP2.

 

PHP
<?php if($comment->user_id 0) { echo 'sideforfatter'; } ?>

Brukes da for eksempel som klassenavn i diven rundt kommentaren, og fungerer kun om du er eneste bruker. Du kan jo lempe inn mange user_id-sjekker og lage forskjellig til hver eneste eventuelt.

Lenke til kommentar

Magnus: Du skuldar meg på ein måte 500 streetcreds ved å legge ut den oppgåva di når eg ikkje var til stades, for du veit at eg hadde løyst den på MSN før du eventuellt hadde lagt den på forumet. :)

 

Gøy på øvelse der eg ikkje gjer noko anna enn å sitte innandørs i eit kontorbygg og vere "vakt". Ikkje særlig mykje å gjere utanom laptop-action her, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...