Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Web2.0 er vel eit uttrykk brukt om det fenomenet Internett er under no; Ei slags bølge med fokus på brukarvennligheit, nye designlinjer, dynamiske websider med interaktivt innhald, utstrakt bruk av DHTML og webstandardar....

 

WTF, kansje jeg skal stikke i army'n alikevel :\

8610337[/snapback]

 

Hah! Du har fått innkalling du òg? Kor til? :D

8610385[/snapback]

Hvor kom brukervennlighet inn i web2.0 ? synes det er omvendt jeg..

 

--

 

Sjøforsvaret, men tenkt meg til legen. Må bare huske å ringe han før han stenger :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OS X/Windows/Linux er og blir eit val ein må ta med hensyn til personlege preferanser. Eg liker OS X på grunn av filsystemet, utsjånaden og stabiliteten. Driv du med webutvikling er jo Windows heilt kuk (trur eg). Du har jo ikkje eingong macports/apt-get/fink, lizm.

8609799[/snapback]

 

Eg veit ikkje eingong kva macports/apt-get/fink er, og eg veit samtidig at eg har alt anna enn behov for det. :p

8610234[/snapback]

La oss si at du har lyst til å teste ut Python. På Windows må du gå til python.org og laste ned en *.exe. Deretter må du kjøre den. I Linux kan du bare kjøre sudo apt-get install python eller sudo pacman -S python, og alt blir installert ;)

Lenke til kommentar
Sjøforsvaret, men tenkt meg til legen. Må bare huske å ringe han før han stenger  :roll:

8610401[/snapback]

'

Hah, Armyen du liksom. Sjøforsvaret er jo slappe greier. Søk deg til Indre Troms du. Det er Hæren som er tøft om du først må inn :)

 

 

Ja, for jeg har jo ikke hatt avataren lenge. :)

 

Hæ? Nei, du bytta jo til den i samme sekund som statusen din vart endra til brukermoderator, ikkje? :p

Lenke til kommentar
(...) får ikke gjort en dritt på Hovedprosjektet. Greiene til Tor har jeg gitt opp for lenge siden.. :)

--

Hein: Hvorfor er ikke du i army'n ?

Fan, da begynner Tor snart å mase på meg. :(

 

Er ikke i forsvaret fordi jeg ikke har noen interesse av å være der, og fordi jeg fikk utsettelse til juni 2009.

Lenke til kommentar

Jepp, stemmer det.

 

Men for svarte, kva er greia med sjø- og luftforsvaret og alle her i kafèen? IMO er det greit med litt interessant tjeneste om du først skal inn, i staden for å måtte sitte på ræva og gjere null eit heilt år - og sjølvsagt gjere det beste utav det heile om du først må vere der. IMO.

 

Er forresten på ein "øvelse-øvelse" no. Bataljonsstaben skal stille inn, konfigurere og simulere diverse på datasystema i kommandovognene, så eg sit "vakt" på eit rom innendørs med eigen TV, kaffemaskin, WLAN og berre avslapping med laptop. Litt avveksling frå utendørstjenesten må ein ha =D

Lenke til kommentar
Hmm, ingen andre enn meg som bruker Google Reader?

8608436[/snapback]

Jo. Seff.

 

Elsker alle shortcutsene.

 

 

Ja. Syns vanlig xp ser bedre ut også, men ingen slår osx :D

8609337[/snapback]

Vis du tenker på Apple programvare er jeg enig. Men mye av 3. partsprogramvaren ser forferdelig ut. Spesielt ting som Limewire og OpenOffice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...