Haraldson Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Sånn forresten; Gratulerer med dagen, Jørgen², Ustedalen og Øyvind. Hva er det som gjør at du synes det er vanskeligere å bruke på Mac da? Tastatursnarveiene som er uvant, kanskje? (...)Nope, hele måten OS X er lagt opp på. Tastatursnarveien er greie nok, bare å bytte ut Ctrl med Eple for det meste. Måten grensesnittet fungerer i OS X er det jeg finner elendig. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg føler det stikk motsatte av Mr.Berg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 har støtte for alle språk out-of-the-box i stedet for lokaliserte versjoner8609477[/snapback] Vel. Ola Nordmann/John Doe/osv er som regel kun intressert i ett språk på sin installasjon, og jeg har sjeldent hørt om noen som velger et OS fordi det har mange språkvalg. For de aller fleste er en lokalisert versjon godt nok, de har ikke behov for 300 tilleggsspråk, da de antageligvis kan 2 av dem, og markedet for å selge PCen sin til en fremmedspråklig person ikke er spesielt stort. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Går ikke ann å maksimere vinduer Jesper, som gjør at man titt og ofte trykker utenfor og mister fokus. @Kiman: Noobs på jobben min? Snakker ikke om oppsettet av Vista, men om Vista generelt, og Aero passer ikke utmerket, det ser ut som noen har tygget på en Web 2.0-tyggis og spydd det utover 24"ern jeg sitter på. Fortell meg hvordan jeg legger inn et theme som er tusen ganger mer sleek og minimalt. Jeg må si at jeg liker min MacBookPro generelt sett på grunn av hardware-designet, OS X bruker jeg veldig lite, er Win XP jeg kjører på den. Endret 14. mai 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvorfor Photoshop, Illustrator o.l. er bedre på Mac forstår jeg i hvert fall ikke, er jo samme programvaren. Har aldri kjørt PS på Mac, men kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe bedre i hvert fall. 8609634[/snapback] Dessverre vil nok en Mac gå av med seieren om man har en Mac vs en PC med fysisk lik spesifikasjon (uten hensyn til pris osv). Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Tror Windows og PC-produsenter har godt av den konkurransen jeg, Marvil. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) (...)samtidig som de yter bra, og i mange tilfeller bedre enn tilsvarende programmer på Windows (jmfr. Photoshop, Illustrator o.l.).(...) NTNU sin hyper-über-598-kjernede-superdatamaskin yter også "bra", men det er håpløst å snakke ytelse uten å nevne pris/ytelsesforholdet - og der mistenker jeg at diverse Mac-maskiner kommer rimelig dårlig ut. Har knotet litt med OS X, og sett på mens "drevne" OS X'ere har gjort det, og jeg er særdeles lite imponert. Det virker som om Apple er villig til å ofre brukervennlighet bare for å gjøre ting annerledes enn Windows. Ta f.eks vindussystemet, som er håpløst, og filutforskeren som er et klikk-o-mania uten like fordi de nekter å kopiere den utmerkede tre-strukturen som Windows har. Endret 14. mai 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Opera 8609516[/snapback] Med link å greier orsus@scully:~$ sudo apt-get install opera 8609555[/snapback] *Kremt* Prøv å kjør den kommandoen på en nyinstallert *buntu/Debian Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) OS X/Windows/Linux er og blir eit val ein må ta med hensyn til personlege preferanser. Eg liker OS X på grunn av filsystemet, utsjånaden og stabiliteten. Driv du med webutvikling er jo Windows heilt kuk (trur eg). Du har jo ikkje eingong macports/apt-get/fink, lizm. Endret 14. mai 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 @Kiman: Noobs på jobben min? Snakker ikke om oppsettet av Vista, men om Vista generelt, og Aero passer ikke utmerket, det ser ut som noen har tygget på en Web 2.0-tyggis og spydd det utover 24"ern jeg sitter på. Fortell meg hvordan jeg legger inn et theme som er tusen ganger mer sleek og minimalt. 8609713[/snapback] Misforstod, sorry, trodde det var noen der som hadde fucket til oppsettet ditt. Vista er fortsatt stabilt og godt her, det går sykt raskt. Skal melde fra når jeg har første kræsj. Aero er stilig, grunnen til at jeg synes det er kanskje fordi jeg er litt smålei alt som har med sleek og minimalisme å gjøre akkurat nå. Hvordan du bytter theme vet jeg ikke, og det har jeg heller ikke tenkt til å finne ut. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Stabilt og raskt er det jo, men hva er det godt for, når jeg ikke greier å bruke det raskt nok? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Arbeidsflyten i Vista er den beste jeg har vært borti, i hvert fall. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Arbeidsflyten i Vista er den beste jeg har vært borti, i hvert fall. 8609870[/snapback] Kva gjer den så flott, om eg tør spørre? Eg skal ikkje skryte på meg å ha prøvd Vista så mykje, men inntrykket eg satt igjen med etter å ha prøvd det eit par timer var at Microsoft har kjørt ein liten facelift+safetyhell på XP. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 orsus@scully:~$ sudo apt-get install opera 8609555[/snapback] *Kremt* Prøv å kjør den kommandoen på en nyinstallert *buntu/Debian 8609762[/snapback] Problem? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Arbeidsflyten i Vista er den beste jeg har vært borti, i hvert fall. 8609870[/snapback] Kva gjer den så flott, om eg tør spørre? Eg skal ikkje skryte på meg å ha prøvd Vista så mykje, men inntrykket eg satt igjen med etter å ha prøvd det eit par timer var at Microsoft har kjørt ein liten facelift+safetyhell på XP. 8609893[/snapback] Jeg kan blant annet nevne virtuelle mapper(lagrede søk), det er så godt som aldri ventetid, det jeg har nevnt på bildet som er lagt ved+++ Endret 14. mai 2007 av -Kiman- Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Trodde Opera ikke lå i repo til Ubuntu, jeg. Men ting har kanskje endret seg siden 7.04? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvorfor Photoshop, Illustrator o.l. er bedre på Mac forstår jeg i hvert fall ikke, er jo samme programvaren. Har aldri kjørt PS på Mac, men kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe bedre i hvert fall. 8609634[/snapback] Dessverre vil nok en Mac gå av med seieren om man har en Mac vs en PC med fysisk lik spesifikasjon (uten hensyn til pris osv). 8609740[/snapback] Nå er Mac dyrere for samme spesifikasjoner i de fleste tilfellene. Selv synes jeg Mac blir bloat uten 2 gig med minne, så jeg er uenig. Men jeg har ikke prøvd Mac så mye at det gjør noe. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Tror Windows og PC-produsenter har godt av den konkurransen jeg, Marvil.8609751[/snapback] Alle har godt av konkurranse, men da syns jeg det skal skje på like preferanser.Hvem vinner om man sammenligner en PC vs Mac med lik innkjøpspris (uten at jeg vet svaret)? Man sammenligner ikke en Ferrari mot en Lada, bare fordi begge har 2 dører.. Hvorfor Photoshop, Illustrator o.l. er bedre på Mac forstår jeg i hvert fall ikke, er jo samme programvaren. Har aldri kjørt PS på Mac, men kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe bedre i hvert fall. 8609634[/snapback] Dessverre vil nok en Mac gå av med seieren om man har en Mac vs en PC med fysisk lik spesifikasjon (uten hensyn til pris osv). 8609740[/snapback] Nå er Mac dyrere for samme spesifikasjoner i de fleste tilfellene. Selv synes jeg Mac blir bloat uten 2 gig med minne, så jeg er uenig. Men jeg har ikke prøvd Mac så mye at det gjør noe. 8610020[/snapback] Ja, det er dyrere, men saken var at han hadde motforestillinger mot at Mac kunne gjøre ting raskere, siden programvaren var den samme. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Her går det på vinduene da, Anders, ikke dørene... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Trodde Opera ikke lå i repo til Ubuntu, jeg. Men ting har kanskje endret seg siden 7.04? 8610006[/snapback] Har det hos meg hvertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå