Cucum(r) Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Kor lett trur dykk det hadde vore å fått solgt eit CMS ala Ellington CMS her til lands? Online Ads vs. Privacy@NYTimes Endret 14. mai 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Solgt det tror jeg ikke ville vært så lett. Men sette det opp for kunder og ta betalt som om du hadde utviklet det for dem, ja, det går nok Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Er enig med Steinmann, det er nok ikke så lett å få solgt noe sånnt, men kommer litt an på hvilket kundesegment du tenker å selge det inn til. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Windows Vista er rålekkert, og med CS3 installert blir det enda bedre! 8608574[/snapback] Rålekkert? Nei. Stygg 3D-bla-ting-sak? Ja. Widgets? Nei. Gadgets? Ja. Widgets > Gadget anytime. Jeez, Vista er og blir stygt. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ja. Syns vanlig xp ser bedre ut også, men ingen slår osx Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Likker KDE jeg<3. Vista er finer en windows xp, men ikke det fineste på markete... Endret 14. mai 2007 av CissaM Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) rålekkert? 8608617[/snapback] Ja, rålekkert. Ikke akkurat. Jeg har Vista på jobben, og de har kuka det skikkelig til, iallefall med explorer.exe. Noen som vet hvordan jeg legger inn themes til Vista, forresten? 8608628[/snapback] Noobs på jobben din, fungerer utmerket her. Raskere enn XP, og ikke en reboot enda. Du trenger ikke mer enn Aero. Windows Vista er rålekkert, og med CS3 installert blir det enda bedre! 8608574[/snapback] Rålekkert? Nei. Stygg 3D-bla-ting-sak? Ja. Widgets? Nei. Gadgets? Ja. Widgets > Gadget anytime. Jeez, Vista er og blir stygt. 8609283[/snapback] Rålekkert? Ja. Kul og til en viss grad nyttig 3D-sak? Ja. Gadgets? Fungerer utmerket, selv om Gadgets/Widgets og gud hva det heter er svært oppskrytt. Ja. Syns vanlig xp ser bedre ut også, men ingen slår osx 8609337[/snapback] Vanlig XP er og blir Teletubby. *tinky winky, tipsy osv*. Kan du forklare meg hva som er så bra med OSX? Skal ikke skryte på meg å ha brukt det for mye, men noen timer har jeg brukt på det, og jeg er ikke imponert. Er det bare fordi det er Apple og ikke Microsoft? Edit: Likker KDE jeg<3. Vista er finner en windows xp(vanlig), men ikke fint for de om. 8609372[/snapback] Skjønte ikke helt formuleringen din her, tror du bør ta deg en tur innom edit-knappen Endret 14. mai 2007 av -Kiman- Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Nei, det er lettere å bruke, er finere å se på enn Vista, og har mye bedre støtte for 3. parts-utstyr enn Vista noen gang kommer til å få, og det rett out of the box! Er en grunn til at salget av Apple-maskiner med OSX har steget med 20 prosent første kvartal i forhold til tidligere år. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Bra folk har forskjellige meninger så det blir konkurranse i markedet, og bedre programvare og priser Forøvrig tror jeg at det er iPods popularitet som har bidratt til det salget, selv om OSX sikkert er vel og bra. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg ser poenget ditt, men jeg tror ikke folk er villige til å kjøpe seg maskiner til 12 lapper bare for å få bedre støtte for iPod, noe man forsåvidt heller ikke får, da iPod fungerer like bra på Windows som i OS X. Nei, salget har nok økt fordi folk heller betaler mer penger for maskiner som kommer med et OS som ser bedre ut enn Vista og andre Windows-versjoner, har støtte for alle språk out-of-the-box i stedet for lokaliserte versjoner, slipper masse driverstyr som i Windows, og som er mer brukervennlig. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Når du kjøper en Mac, er OSX inkludert uansett (hvis du bestiller som vanlig fra Apple eller andre levereandører)? Salget har jo sannsynligvis økt på grunn av støtten for nettopp Windows. Når det gjelder det med iPod så tenkte ikke jeg på bedre støtte, rett og slett bedre markedsføring. Før iPod ble stort var det ikke mange i vennekretsen min som visste hva Apple var for å si det sånn. Endret 14. mai 2007 av -Kiman- Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bruke Firefox eller Opera. 8608231[/snapback] Firefox 8608673[/snapback] =O Opera Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det med at man kan kjøre Windows på Mac er jo forsåvidt greit, men jeg har mine tvil til at det er derfor så mange kjøper Mac for tiden. Det har nok mye med design å gjøre også, tror jeg. For Macs er pene, samtidig som de yter bra, og i mange tilfeller bedre enn tilsvarende programmer på Windows (jmfr. Photoshop, Illustrator o.l.). Design er en minst like viktig kjøpsfaktor som funksjonalitet i dagens samfunn, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Opera 8609516[/snapback] Med link å greier orsus@scully:~$ sudo apt-get install opera Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hva slags snarveier snakker vi om, sparks? 8608313[/snapback] Er egentlig ikke store greiene, men eple+1-9 for og velge tabs er så mye bedre enn alt+tab og whatnot. Det er vel de eneste snarveiene Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (...) samtidig som de yter bra, og i mange tilfeller bedre enn tilsvarende programmer på Windows (jmfr. Photoshop, Illustrator o.l.). Uenig med deg her, det er mye enklere å bruke PS i Windows. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Yter fortsatt bedre i OS X. Testet det faktisk en gang. To maskiner med samme specs, en med OS X og en med Windows. Gjett hvem som vant Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg venter gjerne 10 sekunder om det betyr at jeg får jobbe med PS i Windows der det faktisk går an å bruke. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det med at man kan kjøre Windows på Mac er jo forsåvidt greit, men jeg har mine tvil til at det er derfor så mange kjøper Mac for tiden. Det har nok mye med design å gjøre også, tror jeg. For Macs er pene, samtidig som de yter bra, og i mange tilfeller bedre enn tilsvarende programmer på Windows (jmfr. Photoshop, Illustrator o.l.). Design er en minst like viktig kjøpsfaktor som funksjonalitet i dagens samfunn, mener nå jeg. 8609543[/snapback] Det er nok en del av grunnen, det tror jeg vi kan slå fast. Design har mye å si, i designermiljøene rundt om er Mac den store vinneren. Vista pc-en min yter også bra, bare å ikke surfe for mye pr0n og "warez,haxxor 1337 serials free" så holder Windows seg godt ved like. Hvorfor Photoshop, Illustrator o.l. er bedre på Mac forstår jeg i hvert fall ikke, er jo samme programvaren. Design har blitt viktigere, det er klart. Godt at Acer kommer med noen meget lekre hvite bærbare snart da (...) samtidig som de yter bra, og i mange tilfeller bedre enn tilsvarende programmer på Windows (jmfr. Photoshop, Illustrator o.l.). Uenig med deg her, det er mye enklere å bruke PS i Windows. 8609586[/snapback] Har aldri kjørt PS på Mac, men kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noe bedre i hvert fall. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Hva er det som gjør at du synes det er vanskeligere å bruke på Mac da? Tastatursnarveiene som er uvant, kanskje? I så fall kan jeg skjønne det, flere ganger jeg trykker meg ihjel på ctrl-tasten når jeg egentlig skal trykke på eple Edit: Morsomt bilde. Endret 14. mai 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå