Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nærmest sjokkerende lesning Henrik. Men påvirk heller positivt enn å melde deg ut...

8584658[/snapback]

Vel, problemet er berre at gode ideer ikkje blir mottatt godt lenger. Før, når eg bidro på WHATWG-lista, var det svært mange gode forslag. Og forslaga blei alltid mottatt kritisk. I dette tilfellet vil eg seie at det er ein god ting, då dette faktisk er ein ganske Big Deal. No blir det berre fjas. Fjas.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
HTML5 er viktigare enn den årslange runden med politi og røver som du held på med no. :)

8584728[/snapback]

Agreed :wee:

Mange kloke hoder her som har mye fornuftig å komme med vet jeg, jeg har aldri vært med på HTML mailing lista, hovedsakelig fordi jeg føler at jeg ikke har nok skillz og fordi jeg ikke gidder å lese så mye hele tiden

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så nøye med på HTML 5-utviklingen, men kom over en innlegg i bloggen på sitepoint i dag - og denne tar kaken ganske bra tør jeg påstå:

As respected web standards blogger Roger Johansson wrote earlier this week, proposals are routinely posted on the Working Group’s mailing list that would make a standards-aware developer break out in a cold sweat. One recent example was a very serious proposal for an <indent> tag, with the argument that you shouldn’t have to learn CSS to indent something in HTML.

^_^

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Ja, jeg er rett og slett skuffet over mye av det som kommer inn på lista der. Det har rett og slett endt opp med at jeg ikke gidder å lese lenger. Men jeg tror nok ikke akkurat jeg melder meg ut, fordi man kan påvirke ganske mye med de avstemningene de har på forskjellige ting. Var jo mange som ikke var enige i at vi skulle bruke WHATWGs Web Applications 1.0 som utgangspunkt til HTML5, men det ble det stemt for, så da må man leve med det :)

Det jeg er mest lei av er alle de folka som alltid skal foreslå nye elementer, uten å ha tenkt over hva det skal brukes til, annet enn i ett bestemt scenario. De fyller opp mailinglisten med unødig crap man ikke trenger der i det hele tatt!

Edit: Folk som kommer med sånne forslag som Mr. Liland kommer med her, burde ikke fått lov til å skrive på mailing-listen.. Det virker nesten som mange av dem er "stuck in the 90's", da tabeller var hot, CSS not.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Ok, er det nokon som følgjer med på HTML-mailinglista for tida? Eg har iallfall brukt ein del timar no, for å prøve å komme meg litt up to date..

Er dykk klar over at vi (iallfall old-school-delen av kafeen :p) faktisk er ganske så smarte? Gud så mange idiotiske forslag som kjem inn. Og gud så irriterande eg finn det at desse idiotiske forslaga blir godt motteke. Altså - kven i helvete er dum nok til å foreslå at vi skal innføre eit WYSIWYG-element? P skal likestillast med DIV? DIV inne i kvart einaste element? Provoserande, rett og slett.

Eg melder meg ut, trur eg.

8584628[/snapback]

Hvem er det som administrerer den listen, da? Trodde det bare var "invited experts" som fikk lov å poste til listen. Om det faktisk er sånn, og det bare er for mange løkskaller som er invited experts, bør de kastes ut i det øyeblikk de foreslår noe så dumt. De bidrar ikke med noenting annet enn å grave ned seriøse emner, så kast dem ut!

Btw: Kjemi-eksamen gikk veldig fint, fikk en femmer. :)

Lenke til kommentar
jorgis: Godt å høre at det gikk bra, skal vi snakke litt om sammenhengen mellom entropi galvaniske celler?

8585517[/snapback]

Entropi er 2KJ, galvaniske celler er 3KJ. Har hatt begge, så la oss prate. :cool:

Nei, jeg vil ikke ta i kjemifaget med en femten-fots påle en gang. :)

Lenke til kommentar
Jeg glemte tydeligvis en "og" i innlegget ovenfor. Blir det NITH, militæret eller noen ordentlige studier til høsten?

8585560[/snapback]

Blir skikkelige studier på meg, ja. NITH er bare i Oslo nå (jeg takler ikke østlendinger), og militæret er IQ-reduserende, så UiB og Informatikk ser jeg på som den beste løsningen. :)

Lenke til kommentar
Inneholder ikke også RSS-feeden fra VG nyheter fra VG?

:confused:

8586702[/snapback]

Jo, men du slipper jo å gå inn på den stygge siden for å sjekke hele tiden da

8586714[/snapback]

Hvem vil lese nyheter fra VG, uansett reklame eller ikke? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...