Garreth Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Er det ikke PHP? Du må bare ha angitt variablene før i dokumentet? Endret 9. mai 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg skjønner at det er PHP, men regner med at det er en ORM Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg skjønner at det er PHP, men regner med at det er en ORM 8573150[/snapback] Tja, er ikke helt det heller (av ytelsesmessige årsaker). Er vel egentlig en form for DB-abstraksjon som jeg ikke har funnet lik til andre steder (Data er utviklet hovedsakelig av Ueland). I utgangspunktet abstraherer den bort selve spørringene og tilhørende caching, og returnerer resultater i et objekt-array. Forskjellen mellom active record (og andre ORM), er at inserts tilbake i databasen skjer manuelt, for å forbedre ytelsen og kunne konsentrere dataoverføringen til der det er mest hensiktsmessig: $Data->query('insert_user_data', array('name' => 'jorgis', 'posts' => 7598)); Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hey, homies. Sliter litt med fargeforskjeller fra PS til browser. Samme fargekoder og sRGB fargeprofil i PS. http://pirajafisken.net/dev/portefolje/Utkast11mbilde.png sammenlignet med http://pirajafisken.net/beta/ Er helt klart bare snakk om småforskjeller, men nok til at jeg må benytte meg av transparent PNG for at jeg ikke kan ha en bakgrunn på noe i PS, da fargen er bittelitt forskjell i browseren. Need haalp! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Forskjellen mellom active record (og andre ORM), er at inserts tilbake i databasen skjer manuelt, for å forbedre ytelsen og kunne konsentrere dataoverføringen til der det er mest hensiktsmessig: Django gjer heller ikkje inserts automatisk: g = Group.objects.get(id=1)print g.name > None print g.members.all() > None g.name = 'Gruppa mi' g.members.add('Henrik') print g.name > None print g.members.all() > None g.save() print g.name > 'Gruppa mi' print g.members.all() > [<Members: Henrik>] Endret 9. mai 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Bruker denne: PHP <?php $query = $this->db->get('table'); foreach ($query->result() as $row) { echo $row->title; } ?> Endret 9. mai 2007 av hans3k Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Nå er jo abstrakteringen i VB ganske grei da, siden vi rett og slett vil greit kunne støtte andre databaser. De som ønsker det trenger nå bare å skrive om en enkelt fil, istedet for alle filer, veldig greit sånt sett. *kode litt VB* Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Save er en selvfølge: me = User.new(:name => "Magnus Holm", :nickname => "Judofyr") # eller me = User.new do |u| u.name = "Magnus Holm" u.nickname = "Judofyr" end # eller me = User.new me.name = "Magnus Holm" me.nickname = "Judofyr" # og så me.save Eventuelt kan man bruke create (den lagrer automatisk): User.create(:name => "Magnus Holm", :nickname => "Judofyr") Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Faen, har drit lyst til å lære med Django eller RoR, men vet ikke om jeg gidder :!: Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sitter og tenkte på det samme. Django: djangobook.com(er en fin plass og lære) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Django eller RoR Vanskelig valg det der. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 ja, det er det. Men føler meg mer i "gang" med Django, så blir nokk Django på meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 ja, det er det. Men føler meg mer i "gang" med Django, så blir nokk Django på meg. 8574927[/snapback] Ditto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hadde jeg vært dere hadde jeg prøvd ut begge to (og kanskje også noen andre) for å se hvilke jeg likte best ved å f.eks. lage en enkel blogg. Espen Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, kansje det. Noen andre anbefalinger da? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, kansje det. Noen andre anbefalinger da? 8575383[/snapback] Følte du ikkje at Espens forslag var tilstrekkelig? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Og prøve ut begge to(eller flere)? Eller, lage en blogg? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Sheesh, så kjedelig har ikke kafeen vært på mange år... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Så Mr.Berg, hva har forandret seg her inne i det siste? Dette: Du er blitt moddis! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Åfyfaen! Møkkakafè Fiks! Anyone! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå