Cucum(r) Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Henrik: Kommer sosialiseringsstedet snart ut i beta? 8568754[/snapback] Jepp, vi satser på det. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Heisann folkens. Jeg vet ikke om jeg burde startet en egen tråd angående dette, men jeg spør her først. Om to dager skal jeg ha eksamen i media, og har emnet web. Jeg skal da vise frem et produkt jeg har laget, og fortelle om web i omtrent ti minutter. Er det noen som kunne hjulpet meg litt her? Setter stor, stor pris på hjelp, og hjelper gjerne tilbake om det er noe. Send en pm om du vil hjelpe. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Bare ti minutter på muntlig? Jeg prata i 20 minutter om en webside jeg hadde laget i MK-timene, som individuelt prosjekt, og fikk 6 i karakter, så du kan egentlig bare hive ut spørsmålene dine. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Vi skal ha ti minutter hvor vi presenterer og forteller om produktet, og ti minutter hvor vi blir spurt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 I WinAmp, når man høyreklikker og velger Send to - New Playlist, hvor finner man da igjen den playlisten man oppretter? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kom på ein ting eg savner i CSS. Sjå for deg at du kan arve stilane til andre element. Eksempel: div.textbox { inherit_from: textarea; } Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 I WinAmp, når man høyreklikker og velger Send to - New Playlist, hvor finner man da igjen den playlisten man oppretter? 8569394[/snapback] Hva i huleste har dette med webkaféen å gjøre? Dette er ikke Siste Ordet, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hvem i huleste sier at du har et ord med i saken, iMono? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Kom på ein ting eg savner i CSS. Sjå for deg at du kan arve stilane til andre element. Eksempel: div.textbox { inherit_from: textarea; } 8569762[/snapback] Er ikke det dette som er halve poenget med første C'en i "CSS" (Cascading)? textarea, div.textbox { /* style */ } div.textbox { /* har "arvet" fra stildef. over */ } Eller mener du å la et element "arve" default stildefinisjoner til et annet element? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er da masser av arv i CSS? jorgis ga eksempler, og er det ikke nok så titt her: *{ margin:0 auto; } body{ margin:inherit; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 qualbeen: Det var da et særdeles dårlig eksempel? * betyr jo bare all, og det er jo ikke arv. Du trenger ikke en gang å sette margin: inherit; på body i tilfellet ditt, da den vil ha det fra før. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) jaja, gadd ikke lage ordentlig eksempel. Poenget er lorem:inherit som kan brukes. Edit, nei skal lete om jeg finner noen gode eksempler Tja, var ikke så lett å finne gode ekempler. Men spesifikasjonene kan man jo titte på om ønskelig: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/cascade.html#inheritance Også fant jeg en side som tester ut dette: http://dbaron.org/css/test/inherit Kanskje en bedre forklaring: http://www.webdesignfromscratch.com/css-in...e-cascade.cfm#1? Endret 8. mai 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) I WinAmp, når man høyreklikker og velger Send to - New Playlist, hvor finner man da igjen den playlisten man oppretter? 8569394[/snapback] Hva i huleste har dette med webkaféen å gjøre? Dette er ikke Siste Ordet, forhåpentligvis. 8569780[/snapback] Det skulle egentlig stå 'Arve;' foran innlegget, men uansett. Jeg er kafekongen, jeg gjør som jeg vil. Les forøvrig Mr.Bergs post. Endret 8. mai 2007 av Marvil Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Da var jeg hjemme fra litt rulling med russebussen Thunderbirds. Traff Ole Martin (Sparks) på Ingierstrand også, det var kos Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (...) russebussen Thunderbirds. The Mozilla Thunderbirds? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Da var jeg hjemme fra litt rulling med russebussen Thunderbirds. Traff Ole Martin (Sparks) på Ingierstrand også, det var kos 8570196[/snapback] And it was fun! Nå skal jeg på skolen om få timer, natta gutta. <3 JeZpR! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er det ikke normalt å overnatte på parkeringsplassen utenfor skolen når man er russ? Det gjorde vi mye. Og, er det ikke normalt å skrive litt mer interessante fylleposter..? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Vel, vi har ikke benyttet oss så mye av den tradisjonen, da vi går på 6 forskjellige skoler, så det blir ofte litt vanskelig for en del av folka. Er ikke så veldig full at det gjør noe, dama jeg fant var en røyker og da gikk jeg over til vann da jeg er allergisk mot røyk og blir kvalm.. Meh. Berg, du er så eksplisitt! (whatever that means) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Eller mener du å la et element "arve" default stildefinisjoner til et annet element? 8570121[/snapback] Meinte default-stilane, ja. Flott, flott, flott. Klokka var stilt to timer feil. Natta. Endret 9. mai 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Klokka er 11.15, så nå er det på tide at kafèen våkner syntes jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå